Forum PokeWars
Zmiany w szarfie skupienia. - Wersja do druku

+- Forum PokeWars (https://forum.pokewars.pl)
+-- Dział: Propozycje graczy (https://forum.pokewars.pl/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Dział: Omawiane propozycje (https://forum.pokewars.pl/forumdisplay.php?fid=76)
+--- Wątek: Zmiany w szarfie skupienia. (/showthread.php?tid=7110)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7


Zmiany w szarfie skupienia. - sedac - 19.07.2018

Witam po dosyć długiej przerwie w aktywności na forum. Widzę, że główne rozmowy tutaj to olbrzymie zmiany w treningach, skupach, mechanice gry. No i posty Strzelca oczywiście xD. Ja dzisiaj o czymś innym, domyślacie się po tytule o czym, ale po kolei.

Od razu zaznaczam, że przespałem moment wprowadzania itemu szarfy skupienia, inaczej już w tamtym temacie toczyłbym dyskusję.

Zatem ja dzisiaj o mechanice walk. Tak, o mechanice walk, nie o jednym niewinnym itemku, bo ten przedmiot zaburza totalnie równowagę trenowanych poków w grze. Szarfa skupienia to absurdalny dodatek do gry i zaraz wytłumaczę dlaczego.

Zacznijmy od początku. Szarfę zaproponował bethu w styczniu tego roku. Tutaj cytat: "Pozwala pokemonowi przeżyć atak KO z 1 HP jeżeli ma 100% swojego życia. Istnieją takie zdolności więc nie powinno być problemu". Nie powinno być problemu? To wprowadźmy też item dający sheer forca, prankstera i huge powera, czemu by nie? No już na samym początku pomysł był absurdalny. Nie było jednak tak źle, biorąc pod uwagę fakt, że item miał bronić przed ATAKAMI KO! Nie przed wszystkimi ciosami przy pełnym życiu.

Problem został zauważony w tym wątku: https://forum.pokewars.pl/showthread.php?tid=11019&highlight=szarfa

Już w tym temacie jest kilka argumentów, aby szarfa nie działała tak jak działa obecnie. Mimo przewagi w ankiecie (społeczność uznała, że szarfa ma błędne założenie) nie poprawiono jej działania, a opis.

Teraz przejdźmy już do sedna problemu. Czemu uważam, że szarfa jest zbyt OP? W wielu przypadkach na ten item nie ma kontry. Teraz ważne, dla wszystkich mniej ogarniających grę. METALICZNY PROSZEK NIE ZAWSZE SKONTRUJE SZARFE! Problem stanowią ruchy typu protect, czarny osad i resztki. Ponieważ po zbiciu 10% HP, starczą dwie rundy działania resztek, lub jedna runda resztek + osadu (nie będę komentował mikstur leczniczych) mamy znowu 100 % i zyskujemy nieśmiertelność. Nieśmiertelność na jedną rundę to w tej grze zabójca. Można swapnąć atak, zesplitować lub zastosować kilka innych sztuczek rozbrajających pokemona atakującego.

Weźmy takiego sobie Venka z osadem resztkami i Bide lub Protectem na pierwszym ruchu. Venek zaczyna walkę i ma już działającą szarfę. W pierwszej turze przeżyje, w drugiej mocnego Venka nie będzie się dało zabić jednym ciosem i cyk, giniemy od bide.

Xatu. Resztki i mikstura + protect na pierwszym i swap na drugim. Gdzie tu balans.

Chwilka chwilka, bo już pewnie janusze taktyk ruszają z szarżą. Mam pełną świadomość, że z takim pokiem da się wygrać. Da się dobrze swojego poka ustawić i wygrać walkę. Oczywiście. Jednak w większości wymusza to jakieś dzikie set upy, które o ile sprawdzą się w kameralnej, o tyle nie mają szans na sukces w turnieju. Tanki w tej grze zrobiły się cholernie zbyt mocne w stosunku do nuków, a szarfa ostatecznie zabiła balans, co widać po turnieju i coraz więcej w grze tanków.

We wspomnianym wątku gracz MisioDoTulenia napisał:
"Nie mowie, ze sie nie da. Tylko jezeli bysmy nerfili szarfe to wlasnie bardziej w tym kierunku bym szedl.
Narazie trzeba zaczekac I obserwowac jak ten itm wplywa na gre."
Po kilku miesiącach obserwacji pora powiedzieć sobie wprost, że item ten zaburza równowagę w grze i jest po prostu głupi. Zapraszam do komentowania i mocno liczę na zmiany w tym itemku, gdyż są one konieczne.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - bethrezen - 19.07.2018

Temat do głębszej analizy natomiast co do pytania:
"To wprowadźmy też item dający sheer forca, prankstera i huge powera, czemu by nie?"
Wprowadzony przedmiot został wybrany wśród istniejących przedmiotów z gry, a nie wymyślony ot tak sobie.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - sedac - 19.07.2018

Nie wszystko da się przełożyć na pokewarsy. Nie wiem jak działała w oryginale, ale tutaj w tej postaci jest nie do przyjęcia.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Akkarin - 19.07.2018

Również uważam że szarfa skupienia w połączeniu z niektórymi ruchami/przedmiotami jest obecnie bardzo dużym problemem w grze. Choć Twoim pomysłem @sedac jak wynika z ankiety jest albo jej usunięcie albo to żeby działała tylko na ataki KO (fissure, sheer cold, horn drill, guillotine). Ja nie do końca jestem przekonany co do tych rozwiązań, bo jeśliby działała tylko na ataki KO to nie byłoby to działanie zgodne z oryginałem. Owszem, działania niektórych przedmiotów zostały tak zmodyfikowane aby wpasowały się w realia PokeWars ale nie wiem czy akurat tu jest to dobre rozwiązanie. Co do całkowitego usunięcia jej z gry też nie jestem przekonany czy to dobry pomysł, bądź co bądź daje możliwość na stosowanie wielu ciekawych taktyk w walkach które nie są OP.

Osobiście uważam że większy problem zrodził się gdy mikstury lecznicze zaczęły działać na turniejach i wtedy przy połączeniu z resztkami regenerują ubytek HP spowodowany metalicznym proszkiem i szarfa zadziała. Resztki i miksturę leczniczą może używać każdy pokemon i to jest bardzo duży problem bo w połączeniu z szarfą i ruchami jak np. przykładowe Protect, Power Swap sprawia że nawet mając nietrenowanego pokemona z takimi ruchami jeśli nie wejdzie nam combo to polegniemy (zdaję sobie sprawę że można użyć na to jakiegoś Mimic czy ruchów typu Dig aby uchronić się przed swapem ale jak napisał sedac to są dzikie set upy, ich szanse powodzenia to jest loteria z procentem szans przeważającym na ich niekorzyść). Ktoś może powiedzieć "chwila, moment przecież wcześniej zamiast mikstur leczniczych można było używać czarnego osadu z resztkami i jakoś nikt nie narzekał", owszem można było ale żeby go używać trzeba było mieć typ poison a te pokemony nie mają aż takich movesetów żeby mogły nie wiadomo jakie kombinacje ataków robić opierając się na szarfie skupienia. W tym miejscu nie zgodzę się z przykładem o Venku i Bide bo jednak Bide działa dwie rundy więc nawet jeśli nie wejdzie nam combo w drugiej rundzie to i tak zadamy mu dwa ciosy zanim on odda nam z Bide, poza tym my też możemy użyć szarfy więc mamy hipotetyczną szansę uchronić się przed Bide a w następnej rundzie zadać jeszcze trzeci cios.

I obecne działanie szarfy nie tylko daje niesamowitego kopa tankom. Daje również kopa szybszym pokemonom, bo ten kto zaatakuje pierwszy poprzez resztki i miksturę leczniczą zniweluje działanie metalicznego proszku, więc to jest olbrzymi cios poniżej pasa dla pokemonów o mniejszej szybkości bo nie będą mieć możliwości załatwić kogoś w jednej rundzie gdy tamten będzie mógł zaatakować w 2 rundach (piszę to mając póki co najszybszego pokemona w grze więc to nie żadna prywatna pobudka XD)

Trochę się rozpisałem ale ogólnie popieram sedaca i problem z szarfą skupienia istnieje i to niesamowicie duży. Choć ja uważam że rozwiązaniem mogłoby być wycofanie z gry mikstury leczniczej (edit. lub żeby metaliczny proszek odbierał więcej HP) i to w jakimś stopniu spowodowałoby osłabienie szarfy. I tak BTW istnienie mikstur zamrażających, paraliżujących i usypiających też uważam za złą rzecz ale chyba to nie miejsce na ich temat Big Grin


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - sedac - 19.07.2018

Rozumiem trzymanie się oryginalnych gier, oczywiście powinniśmy z nich czerpać, ale niektóre rzeczy może lepiej odpuścić jeśli nie da się ich wpleść płynnie do rozgrywki.
"Co do całkowitego usunięcia jej z gry też nie jestem przekonany czy to dobry pomysł, bądź co bądź daje możliwość na stosowanie wielu ciekawych taktyk w walkach które nie są OP." - Czy ja wiem, czy to taki geniusz taktyczny stawać się nieśmiertelnym? To niestety sprowadza walki do jednej/dwóch rund, bo większość poków bazuje na szybkim rozbrojeniu przeciwnika i to zabija trochę ciekawsze walki.


A i zapomniałem wspomnieć o również istotnej rzeczy, szarfy psują walki drużynowe, wiadomo jak.

Zachęcam ludzi co dali na nie do wypowiedzi.

P.S.
Również uważam, że wszystkie te mikstury to pudło.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Strzelec2 - 19.07.2018

Wystarczy Mikstura Lecznicza+Resztki, nie trzeba mieć nawet Trującego typowania Smile


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Sphinx25 - 19.07.2018

Uważam że szarfa powinna zostać tak jak jest i tak jak zauważył Akkarin, szarfa daje kopa nie tylko tankom ale też każdemu innemu pokowi który staje przed pokiem który może go ubić na hita.

A jak ktoś nie potrafi pozbyć sie itemów przeciwnika, czyli i szrfy, to chyba zapomniał o atakach pozbywających sie itemów, albo w ogóle blokujących ich używanie, ale przecież nikt takich ataków nie używa to skąd można o tym wiedzieć Smile jest też przynajmniej jedno posunięcie które blokuje regeneracje zdrowia, i nie trzeba być tu januszem taktyki którym ja nie jestem by o tym wiedzieć, więc nie wmawiaj że w większości żeby wygrać z takimi tankami są potrzebne jak to ująłeś dzikie set upy, bo nie są potrzebne. Szkoda że nie posiadam Yenów, bo chętnie bym Ci to udowodnił Big Grin

Niewiedze przeszkód by metaliczny proszek odbierał więcej HP, i tak działa u nas nie tak jak w oryginalnych grach Tongue

EDIT:
Poczekaj aż zostanie wprowadzony item Shell bell "Kiedy trzymający go Pokémon zadaje obrażenia, przywraca 1/8 zadawanych obrażeń" Poco komu będzie tank i jego Leech Seed skoro będzie można mieć atakera który zadając obrażenia będzie sie leczył. To dopiero zniszczy Ci balans.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Akkarin - 19.07.2018

Sphinx25 nie do końca to miałem na myśli że szarfa daje kopa każdemu pokowi który może go ubić na hita bo np. w walce Nuker vs Nuker szarfa niesamowicie sprzyja szybszemu pokemonowi. W walce Nuker vs Tank z np. Swapem niesamowicie sprzyja temu tankowi. I uważam chyba podobnie jak autor tematu że nie ma to odpowiedniego balansu.

I owszem masz rację że są ataki blokujące przedmioty ale w większości przypadków użycie któregoś z nich oznacza przegranie przez nas walki, bo zastosowanie takiego ruchu nie rozwiązuje problemu że np. w tej rundzie w którym go użyjemy przeciwnik będzie "nieśmiertelny" i będzie miał czas na wykonanie swojego ruchu. A użycie np. Power Swap przez tanka w starciu z nukerem oznacza w 90% przypadków wygranie walki.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Sphinx25 - 19.07.2018

Oczywiście moge być w błędzie, nie twierdze że tak nie jest Tongue
Aczkolwiek wydaje mi sie że powinno zostać tak jak jest, zawsze można dodać jakiś przedmiot który będzie niwelował/kontrował szarfe. Nie wiem czy jest coś takiego w oryginalnych grach, ale nawet jeśli nie, to nie byłby pierwszy u nas przedmiot którego niema w oryginalnych grach.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Czarny Smok - 19.07.2018

Moim zdaniem skoro jest taki problem z szarfa skupienia to powinno się zrobić ją na zasadzie, że jest 75% szans, a nie 100% że zadziała podczas walki. Wtedy nikt nie ma pewność jak się walka potoczy i na ile mu się szarfa przyda.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Sphinx25 - 19.07.2018

(19.07.2018, 23:34)Czarny Smok napisał(a): Moim zdaniem skoro jest taki problem z szarfa skupienia to powinno się zrobić ją na zasadzie, że jest 75% szans, a nie 100% że zadziała podczas walki. Wtedy nikt nie ma pewność jak się walka potoczy i na ile mu się szarfa przyda.

O i ten pomysł mi sie bardzo podoba, aczkolwiek ten zaproponowany przez Akkarina by proszek odbierał więcej HP też jest bardzo dobry.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - sedac - 20.07.2018

Ciężko mi skomentować wypowiedź Sphinxa, ale zacisnę zęby i to zrobię.

"A jak ktoś nie potrafi pozbyć sie itemów przeciwnika, czyli i szrfy, to chyba zapomniał o atakach pozbywających sie itemów, albo w ogóle blokujących ich używanie, ale przecież nikt takich ataków nie używa to skąd można o tym wiedzieć Smile jest też przynajmniej jedno posunięcie które blokuje regeneracje zdrowia, i nie trzeba być tu januszem taktyki którym ja nie jestem by o tym wiedzieć, więc nie wmawiaj że w większości żeby wygrać z takimi tankami są potrzebne jak to ująłeś dzikie set upy, bo nie są potrzebne. Szkoda że nie posiadam Yenów, bo chętnie bym Ci to udowodnił"

O niczym nie zapomniałem. Cały czas mówię o walkach nuker vs tank bo to jest przedmiotem dyskusji. Dasz embargo albo trick na pierwszy ruch nukowi? XDDD O heal blocku nie wspomnę. Skoro dla Ciebie embargo czy trick na pierwszym ruchu nie jest dzikim set upem to nie mamy o czym rozmawiać. Okej, zablokuje tankowi działanie szarfy, stracę ruch i MOŻE go zabije, natomiast sam padnę od każdego inne nuke'a z atakiem na pierwszym ruchu. Gdzie tu jest balans?

"Poczekaj aż zostanie wprowadzony item Shell bell "Kiedy trzymający go Pokémon zadaje obrażenia, przywraca 1/8 zadawanych obrażeń" Poco komu będzie tank i jego Leech Seed skoro będzie można mieć atakera który zadając obrażenia będzie sie leczył. To dopiero zniszczy Ci balans."
Nie powinno nic takiego zostać wprowadzone.

Myślę, że odpowiedziałem w sposób wystarczający i gracz Sphinx zrozumiał, że jest w błędzie.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - Sphinx25 - 20.07.2018

Skoro nie mamy o czym rozmawiać to nie będe komentował twoich wypowiedzi, dodam ino że Ty uważasz że ja jestem w błędzie, a ja umarzam że to ty jesteś w błędzie.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - sedac - 21.07.2018

Różnimy się tylko tym, że ja podałem argumenty. Nie widzę zbyt dużego sprzeciwu więc czekam na opinię czerwonych.


RE: Zmiany w szarfie skupienia. - sky - 21.07.2018

Jest metaliczny proszek + miksta podpalająca + muchomor a z resztą Ty tez mozesz użyc szarfy i nie padniesz od bide