1. Poprawa zakładki 'PRACA'
Co jest z nią nie tak?
Na chwilę obecną praca nie opłaca się w żadnym stopniu. Wystarczy trochę matematyki i już widać, dlaczego. Z każdą nową 'rolą' spada Y/poziom. Pierwsza rola odblokowywana od poziomu 5 oferuje 16Y/min 16/5 = 3.2Y/poziom, rola na poziom 40 oferuje 64Y/min co daje 64/40 czyli 1.6Y/poziom. Co gorsze, od poziomu 40 nie ma już więcej ofert, co z czasem czyni je jeszcze bardziej nieopłacalnymi. Szczerze mówiąc to nie wiem czy nawet na początku gry opłaca się pracować.
Jak to naprawić?
Moja propozycja wygląda tak, proponuję zastąpić multum bezużytecznych 'ról' jedną, a dobrą. Niżej zamieściłem concept art który pomoże wam zrozumieć co mam na myśli. Zamiast od poziomu gracza wynagrodzenie skalowałoby się od POZIOMU PRACY. Poziom pracy zdobywalibyśmy poprzez zwiększanie doświadczenia pracy. 1 minuta pracy = 1 pkt doświadczenia. Ilość potrzebnego doświadczenia byłaby obliczana z tego wzoru: POZIOM PRACY * 150.
Wraz z poziomem pracy, rosłoby wynagrodzenie, które obliczane byłoby z tego wzoru: POZIOM PRACY * 175. Na poziomie pierwszym wynagrodzenie wynosi 175Y/min (84,000Y/8h). Aby zdobyć poziom drugi należy przepracować 150 minut (2,5h). Aby zdobyć maksymalny (10) poziom należy przepracować 6750 minut (112.5h, ~14 dni pracy po 8h). Proponuję też co jakiś czas resetować poziom pracy, żeby ludzie mieli też inne zainteresowania i żeby praca nie była głównym źródłem ich utrzymania. Reset co 6 miesięcy wydaje mi się uczciwym rozwiązaniem.
2. Zakładka 'Handel' w mieście
Co to? Po co?
Czy zdarzyło wam się kiedyś korzystać z zakładki wymiana? Mi nie, poza jednym razem kiedy chciałem wymienić Shiny Diglett za Shiny Diglett. Jeżeli ktoś korzysta z owej zakładki, to zwracam honor, ale mam ciekawą propozycję która mogłaby ją 'odkurzyć'. Mianowicie, proponuję wprowadzenie zakładki 'Handel'. Nie chodzi mi o handel z czatu, chodzi mi o nową zakładkę w zakładce 'Miasto'. Do zakładki 'Handel' przeniesiona zostałaby zakładka 'Targ' (w ramach ujednolicenia), oraz zostałaby dodana nowa, 'Oferty wymian'. Tam można by było wysłać swoją ofertę wymiany, np. jeżeli ktoś nie ma pieniędzy i jego rzeczy się nie sprzedają może wysłać tam ofertę wymiany i zdobyć przedmiot którego potrzebuje. Byłaby to ciekawa alternatywa dla po prostu sprzedawania i kupowania.
Kolejna, nowa pod-zakładka w zakładce 'Handel', 'Ogłoszenia'. Ogłoszenia działałyby tak jak Targ, ale zamiast wystawiać oferty sprzedaży przedmiotów/pokemonów, zamieszczane byłyby tam oferty KUPNA przedmiotów/pokemonów. Ogłoszenia można by było wyróżniać za PH, tak jak oferty sprzedaży oraz wymiany.
Z własnego doświadczenia wiem, że usprawnienie systemu wymian to dobra rzecz. Też tworzę gry i ostatnio do swojej dodałem system wymian, co tchnęło w nią 'nowe życie', niestety nie jestem tu żeby rozmawiać o swojej grze. Podsumowując, w pokewars efekt nie będzie aż tak spektakularny ponieważ tutaj już od dawna funkcjonuje ekonomia, ale myślę, że i tak warto odświeżyć zakładkę 'Wymiany'.
3. Sklep z bonusami
Co to? Po co?
Myślę, że sklep z bonusami byłby ciekawą opcją na wydanie swoich PH żeby np. przyspieszyć expienie pokemona do zadania lub na złapanie shiny pokemona którego potrzebujemy. Bonusy które byśmy kupili dodawane byłyby do ekwipunku bonusów w którym obecnie znajdują się nagrody za wyzwania czasowe, a dzięki temu dodatkowi bonusy mogłyby stać się pewnego rodzaju 'walutą' dzięki funkcji Podaruj (więcej o niej niżej). Oczywiście bonusy dalej dałoby się zdobyć za darmo np. z wyzwań czasowych
4. Funkcja 'Podaruj'
Po co?
Według mnie byłaby to ciekawa funkcja która pozwoliłaby np. nagradzać graczy za nieoficjalne turnieje, zaangażowanie w stow, konkursy itp. Funkcja podaruj byłaby dostępna tylko w sklepie premium, a podarować rzeczy można tylko osobie którą ma się na liście znajomych. (Obecnie funkcja ta w teorii łamie regulamin, jeżeli ten post zostanie dobrze przyjęty to zrobię kolejny o regulaminie który wg mnie wymaga dużej aktualizacji.)
5. Aktualizacja sklepu premium, limitowane promocje
Po co?
W sklepie premium obecnie mamy tylko stałe oferty. Pierwsza rzecz jaką bym zrobił to dodał więcej rzeczy do sklepu premium i go przeorganizował, np. dodając 'rozwijane' zakładki. Tj. jeżeli ktoś chce kupić balle to robi to w zakładce 'Balle', jeżeli ktoś chce kupić przedmioty warsztatowe robi to w zakładce 'Warsztatowe'. Druga rzecz to zestawy. Obecnie w sklepie premium jest tylko jeden zestaw, zestaw jagodowy, który według mnie się bardzo nie opłaca (tak jak większość rzeczy w sklepie premium). Proponuję zaktualizować jego cenę oraz dodać nowe zestawy, np. zestaw kryształowy. Kolejna rzecz to tytułowe limitowane promocje, co tydzień w niedziele wybierany byłby 1 zestaw oraz 4 przedmioty które byłyby dostępne taniej przez cały tydzień. Sprawiłoby to, że Sklep Premium byłby znacznie częściej odwiedzany, a ludzie wyczekiwaliby nowych promocji. Reszta ofert/zestawów byłaby dostępna w normalnej cenie.
6. Aktualizacja Loterii PH
Co jest z nią nie tak?
Nie znam nikogo kto kupuje dodatkowe losy do Loterii PH, każdy bierze jeden darmowy los i tyle, bo po prostu się nie opłaca. Jeżeli ktoś faktycznie kupuje losy to zwracam honor, ale tak jak mówiłem ja nie znam nikogo, kto to robi. Jak dla mnie Loteria PH to niewypał pozostały po próbie usuwania nadmiaru PH z obiegu (tak mi się wydaje, ponieważ twórcy powinni dążyć do tego, żeby zachować jak najwyższą wartość waluty premium a obecnie PH nie jest warte tak dużo jak to powinno być, dlatego też Loteria PH to dobry koncept ale niestety wykonanie troche leży.)
Jak to naprawić?
Najważniejsza rzecz – dawać lepsze pokemony do Loterii, żeby faktycznie opłacało się kupować losy. Obecnie w Loterii PH do wygrania są pokemony które nie przydadzą się nawet początkującym graczom. Proponuję uzależnić wartość pokemonów które są do wygrania w loterii od ilości wykupionych losów, wyglądało by to mniej więcej tak:
1) Pokemony do treningu (np. Mimikyu z full salą) < 250 losów
2) Rzadkie pokemony (np. Dratini) 250-1000 losów
3) Shiny do Samsona (np. Shiny Ditto, Shiny Kangaskhan) 1000+ losów
Oczywiście wszystko co tu wymieniłem można zmienić, ale według mnie ciekawą opcją byłoby uzależnienie nagród od ilości wykupionych losów. Myślę, że dzięki temu loteria PH cieszyłaby się o wiele większym zainteresowaniem i ludzie faktycznie zaczęliby kupować losy aby mieć szansę na zdobycie dobrego Pokemona. Dzięki temu, ludzie zaczną wydawać PH co przełoży się na to, że będzie go mniej w obiegu.
Dziękuję za przeczytanie oraz zapraszam do dyskusji, konstruktywna krytyka jest mile widziana. Nie jestem weteranem ani nie mam wysokiego poziomu, więc mogłem popełnić kilka błędów, co nie zmienia faktu, że gram w tą grę już kilka lat i myślę, że tu i tam przydałyby się poprawki.
Co jest z nią nie tak?
Na chwilę obecną praca nie opłaca się w żadnym stopniu. Wystarczy trochę matematyki i już widać, dlaczego. Z każdą nową 'rolą' spada Y/poziom. Pierwsza rola odblokowywana od poziomu 5 oferuje 16Y/min 16/5 = 3.2Y/poziom, rola na poziom 40 oferuje 64Y/min co daje 64/40 czyli 1.6Y/poziom. Co gorsze, od poziomu 40 nie ma już więcej ofert, co z czasem czyni je jeszcze bardziej nieopłacalnymi. Szczerze mówiąc to nie wiem czy nawet na początku gry opłaca się pracować.
Jak to naprawić?
Moja propozycja wygląda tak, proponuję zastąpić multum bezużytecznych 'ról' jedną, a dobrą. Niżej zamieściłem concept art który pomoże wam zrozumieć co mam na myśli. Zamiast od poziomu gracza wynagrodzenie skalowałoby się od POZIOMU PRACY. Poziom pracy zdobywalibyśmy poprzez zwiększanie doświadczenia pracy. 1 minuta pracy = 1 pkt doświadczenia. Ilość potrzebnego doświadczenia byłaby obliczana z tego wzoru: POZIOM PRACY * 150.
Wraz z poziomem pracy, rosłoby wynagrodzenie, które obliczane byłoby z tego wzoru: POZIOM PRACY * 175. Na poziomie pierwszym wynagrodzenie wynosi 175Y/min (84,000Y/8h). Aby zdobyć poziom drugi należy przepracować 150 minut (2,5h). Aby zdobyć maksymalny (10) poziom należy przepracować 6750 minut (112.5h, ~14 dni pracy po 8h). Proponuję też co jakiś czas resetować poziom pracy, żeby ludzie mieli też inne zainteresowania i żeby praca nie była głównym źródłem ich utrzymania. Reset co 6 miesięcy wydaje mi się uczciwym rozwiązaniem.
2. Zakładka 'Handel' w mieście
Co to? Po co?
Czy zdarzyło wam się kiedyś korzystać z zakładki wymiana? Mi nie, poza jednym razem kiedy chciałem wymienić Shiny Diglett za Shiny Diglett. Jeżeli ktoś korzysta z owej zakładki, to zwracam honor, ale mam ciekawą propozycję która mogłaby ją 'odkurzyć'. Mianowicie, proponuję wprowadzenie zakładki 'Handel'. Nie chodzi mi o handel z czatu, chodzi mi o nową zakładkę w zakładce 'Miasto'. Do zakładki 'Handel' przeniesiona zostałaby zakładka 'Targ' (w ramach ujednolicenia), oraz zostałaby dodana nowa, 'Oferty wymian'. Tam można by było wysłać swoją ofertę wymiany, np. jeżeli ktoś nie ma pieniędzy i jego rzeczy się nie sprzedają może wysłać tam ofertę wymiany i zdobyć przedmiot którego potrzebuje. Byłaby to ciekawa alternatywa dla po prostu sprzedawania i kupowania.
Kolejna, nowa pod-zakładka w zakładce 'Handel', 'Ogłoszenia'. Ogłoszenia działałyby tak jak Targ, ale zamiast wystawiać oferty sprzedaży przedmiotów/pokemonów, zamieszczane byłyby tam oferty KUPNA przedmiotów/pokemonów. Ogłoszenia można by było wyróżniać za PH, tak jak oferty sprzedaży oraz wymiany.
Z własnego doświadczenia wiem, że usprawnienie systemu wymian to dobra rzecz. Też tworzę gry i ostatnio do swojej dodałem system wymian, co tchnęło w nią 'nowe życie', niestety nie jestem tu żeby rozmawiać o swojej grze. Podsumowując, w pokewars efekt nie będzie aż tak spektakularny ponieważ tutaj już od dawna funkcjonuje ekonomia, ale myślę, że i tak warto odświeżyć zakładkę 'Wymiany'.
3. Sklep z bonusami
Co to? Po co?
Myślę, że sklep z bonusami byłby ciekawą opcją na wydanie swoich PH żeby np. przyspieszyć expienie pokemona do zadania lub na złapanie shiny pokemona którego potrzebujemy. Bonusy które byśmy kupili dodawane byłyby do ekwipunku bonusów w którym obecnie znajdują się nagrody za wyzwania czasowe, a dzięki temu dodatkowi bonusy mogłyby stać się pewnego rodzaju 'walutą' dzięki funkcji Podaruj (więcej o niej niżej). Oczywiście bonusy dalej dałoby się zdobyć za darmo np. z wyzwań czasowych
4. Funkcja 'Podaruj'
Po co?
Według mnie byłaby to ciekawa funkcja która pozwoliłaby np. nagradzać graczy za nieoficjalne turnieje, zaangażowanie w stow, konkursy itp. Funkcja podaruj byłaby dostępna tylko w sklepie premium, a podarować rzeczy można tylko osobie którą ma się na liście znajomych. (Obecnie funkcja ta w teorii łamie regulamin, jeżeli ten post zostanie dobrze przyjęty to zrobię kolejny o regulaminie który wg mnie wymaga dużej aktualizacji.)
5. Aktualizacja sklepu premium, limitowane promocje
Po co?
W sklepie premium obecnie mamy tylko stałe oferty. Pierwsza rzecz jaką bym zrobił to dodał więcej rzeczy do sklepu premium i go przeorganizował, np. dodając 'rozwijane' zakładki. Tj. jeżeli ktoś chce kupić balle to robi to w zakładce 'Balle', jeżeli ktoś chce kupić przedmioty warsztatowe robi to w zakładce 'Warsztatowe'. Druga rzecz to zestawy. Obecnie w sklepie premium jest tylko jeden zestaw, zestaw jagodowy, który według mnie się bardzo nie opłaca (tak jak większość rzeczy w sklepie premium). Proponuję zaktualizować jego cenę oraz dodać nowe zestawy, np. zestaw kryształowy. Kolejna rzecz to tytułowe limitowane promocje, co tydzień w niedziele wybierany byłby 1 zestaw oraz 4 przedmioty które byłyby dostępne taniej przez cały tydzień. Sprawiłoby to, że Sklep Premium byłby znacznie częściej odwiedzany, a ludzie wyczekiwaliby nowych promocji. Reszta ofert/zestawów byłaby dostępna w normalnej cenie.
6. Aktualizacja Loterii PH
Co jest z nią nie tak?
Nie znam nikogo kto kupuje dodatkowe losy do Loterii PH, każdy bierze jeden darmowy los i tyle, bo po prostu się nie opłaca. Jeżeli ktoś faktycznie kupuje losy to zwracam honor, ale tak jak mówiłem ja nie znam nikogo, kto to robi. Jak dla mnie Loteria PH to niewypał pozostały po próbie usuwania nadmiaru PH z obiegu (tak mi się wydaje, ponieważ twórcy powinni dążyć do tego, żeby zachować jak najwyższą wartość waluty premium a obecnie PH nie jest warte tak dużo jak to powinno być, dlatego też Loteria PH to dobry koncept ale niestety wykonanie troche leży.)
Jak to naprawić?
Najważniejsza rzecz – dawać lepsze pokemony do Loterii, żeby faktycznie opłacało się kupować losy. Obecnie w Loterii PH do wygrania są pokemony które nie przydadzą się nawet początkującym graczom. Proponuję uzależnić wartość pokemonów które są do wygrania w loterii od ilości wykupionych losów, wyglądało by to mniej więcej tak:
1) Pokemony do treningu (np. Mimikyu z full salą) < 250 losów
2) Rzadkie pokemony (np. Dratini) 250-1000 losów
3) Shiny do Samsona (np. Shiny Ditto, Shiny Kangaskhan) 1000+ losów
Oczywiście wszystko co tu wymieniłem można zmienić, ale według mnie ciekawą opcją byłoby uzależnienie nagród od ilości wykupionych losów. Myślę, że dzięki temu loteria PH cieszyłaby się o wiele większym zainteresowaniem i ludzie faktycznie zaczęliby kupować losy aby mieć szansę na zdobycie dobrego Pokemona. Dzięki temu, ludzie zaczną wydawać PH co przełoży się na to, że będzie go mniej w obiegu.
Dziękuję za przeczytanie oraz zapraszam do dyskusji, konstruktywna krytyka jest mile widziana. Nie jestem weteranem ani nie mam wysokiego poziomu, więc mogłem popełnić kilka błędów, co nie zmienia faktu, że gram w tą grę już kilka lat i myślę, że tu i tam przydałyby się poprawki.