Czy zmiana tego ruchu pasowałaby Tobie?
Tak
85.71%
6
Nie. Napiszę dlaczego.
14.29%
1
Nie mam zdania. Napiszę dlaczego.
0%
0
7 głosów
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie

Final Gambit

15 Odpowiedzi, 23331 Wyświetleń

Może już trochę za późno by wnieść coś nowego do tematu, ale zdecydowanie jestem za wprowadzeniem zaproponowanej zmiany. Smile
Przede wszystkim dlatego, że proste od strony technicznej pomysły na wzmocnienie słabych ataków i zdolności pojawiają się dużo rzadziej niż te dotyczące osłabienia mechanik powszechnie uznawanych za silne. W praktyce jedne i drugie mogą wpływać na balans walk, ale to właśnie wzmocnienia (takie jak to zaproponowane tutaj) dają lepszy rezultat i pozytywnie wpływają na rozwój gry, bo przy okazji zmniejszają ilość martwej zawartości. Dodanie każdego ruchu wymaga czasu, a następnie uwzględnienia przy każdej aktualizacji gry (choćby w celu uniknięcia potencjalnych błędów). Pytanie - czy ataki, które są praktycznie nieużywane są tego warte.

Zaproponowany w temacie pomysł dotyczy właśnie jednego z najgorszych ruchów - po wprowadzeniu zaproponowanej zmiany na pewno stanie się przynajmniej grywalny. Nawet jeśli jego działanie wydaje się silne to wciąż jego użycie obarczone jest bardzo dużym ryzykiem:
- Atak zmniejsza skuteczność szarfy skupienia, która wciąż jest bardzo silnym i powszechnym przedmiotem. Jednocześnie przedmiot ten byłby jedną z lepszych odpowiedzi na Final Gambit po zmianie.
- Nie mamy gwarancji, że użycie tego ataku zada znaczące obrażenia - ilość hp jaka zostanie pokemonowi po wrogim Z-move może być niewystarczająca nawet na pokonanie pokemona bez trenowanego hp.
- Pokemony o dużej ilości hp przeważnie są droższe niż pokemony ofensywne na ich poziomie (oczywiście istnieją wyjątki), użycie nowego Final Gambit oznacza zrezygnowanie praktycznie z całego tego potencjału defensywnego na jedną turę, nawet pokemon o wartości wielokrotnie mniejszej będzie w stanie dobić takiego pokemona jeśli przeżył atak dzięki szarfie, sturdy itp.
- Atak wciąż wymaga od gracza by jego pokemon miał więcej hp niż przeciwnik jeśli zamierzamy tylko za jego pomocą wygrywać przeciwko innym tankom, oczywiście w pewnych walkach daje ogromną przewagę, ale należy uwzględnić, że pokemony z dostępem do niego nie należą do tych o największych przyrostach do hp.

Większość osłabionych ataków, zdolności stwarzało problem dlatego, że ograniczały ryzyko do minimum, w przypadku Final Gambit sytuacja jest odwrotna i wymaga zaakceptowania bardzo dużego ryzyka. Gracz "nagradzany" jest możliwością zadania dużych obrażeń tylko jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Może to pewne uproszczenie, ale dla zobrazowania sytuacji - Trenowane pokemony z Prankster/Embargo, Gale Wings, Disguise, Cheek Pouch raczej nie przegrywały na pokemony z dziczy, gdy te trzymały "aktywną" szarfę, a w tym przypadku taki scenariusz również będzie dość realny. Jeśli kiedykolwiek planowane jest wzmocnienie ruchów niegrywalnych, to właśnie FG jest dobrym kandydatem do rozważenia na początek.
To był tylko sen

Wiadomości w tym wątku
Final Gambit - przez MrRazz - 03.12.2021, 10:40 PM
RE: Final Gambit - przez Tru3c - 03.12.2021, 11:45 PM
RE: Final Gambit - przez Shikqo - 04.12.2021, 07:23 PM
RE: Final Gambit - przez MrRazz - 04.12.2021, 07:32 PM
RE: Final Gambit - przez Project D - 06.12.2021, 04:46 AM
RE: Final Gambit - przez MrRazz - 06.12.2021, 12:51 PM
RE: Final Gambit - przez Sphinx25 - 06.12.2021, 01:09 PM
RE: Final Gambit - przez Project D - 06.12.2021, 11:28 PM
RE: Final Gambit - przez Sphinx25 - 07.12.2021, 04:55 AM
RE: Final Gambit - przez MrRazz - 07.12.2021, 05:07 PM
RE: Final Gambit - przez Shikqo - 07.12.2021, 11:43 PM
RE: Final Gambit - przez Project D - 08.12.2021, 12:50 AM
RE: Final Gambit - przez Sphinx25 - 08.12.2021, 01:21 AM
RE: Final Gambit - przez MrRazz - 08.12.2021, 01:51 AM
RE: Final Gambit - przez Hissatsu - 08.12.2021, 05:41 PM
RE: Final Gambit - przez Zen - 08.12.2021, 09:08 PM



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości