• Witaj na oficjalnym forum gry PokeWars
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy podoba Ci się propozycja?
Tak
Nie podoba mi się
[Wyniki ankiety]
 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przywiązanie Pokemonów
#1
Thumbs Up 
W grze od dawna mamy coś takiego jak przywiązanie pokemonów. Jest to właściwie do niczego niepotrzebny parametr, który tylko i wyłącznie utrudnia grę. Wychodzimy więc z propozycją, która doceni aktywnych graczy - umożliwi zdobycie dodatkowych bonusów, a jednoczenie urozmaici i urealni grę. 



Narazie chcemy pokazać Wam zarys propozycji bez dokładnych wzorów i wartości procentowych. Wzory na zdobywanie oraz tracenie przywiązania również będą dopiero ustalane.



Zdobywanie przywiązania

  1. Pokemon w drużynie zdobywa przywiązanie
  2. Pokemon, który walczy zdobywa przywiązanie
  3. Pokemon karmiony zdobywa przywiązanie
  4. Karmienie poprzez udostępnianie linku innym
  5. Trening statystyk
  6. Trening ataków
  7. Zakładka z atrakcjami
  8. Przedmiot/opcja premium umożliwiająca zwiększenie przywiązania
  9. Budynek do stowarzyszenia który sprawia że udostępnione pokemony nie tracą przywiązania. Jeżeli w tym budynku zatrudnimy animatora to przywiązanie udostępnionych pokemonów będzie powoli rosło. Propozycja budynku opisana jest niżej.
  10. Przywiązanie pokemona wzrasta nawet podczas walk stowarzyszeń


Tracenie przywiązania

  1. Wszystkie pokemony codziennie powoli tracą przywiązanie. Pokemony w drużynie z racji tego że czują się docenione, nie tracą przywiązania.
  2. Po sprzedaży przywiązanie pokemona się zeruje
  3. Po wymianie przywiązanie pokemona się zeruje
  4. Pokemony z jajek, loterii, złapane itd mają przywiązanie równe 0


Regularna zabawa sprawia że pokemon nie traci. Czyli jak danego dnia się z nim bawimy to w nocy nie straci przywiązania.

Nie będzie ona wyglądała tak jak opieka jajami, że przez kilka minut nie możemy nic zrobić w grze. 

Odbywałaby się ona za pomocą punktów akcji - kliknięcie na przycisk „Zabaw się z pokemonami” (ewentualnie można to zmienic  xd), zjadałoby nam z konta 5-10PA i po robocie. 





Efekty przywiązania

Przywiązanie < 15
  • Ma 0-100% szans na użycie ataku w walce w zależności od przywiązania
  • Nie może nauczyć się ataku
  • Nie może się rozmnażać u opiekuna
  • Nie może ewoluować


Przywiązanie >= 15 i < 50
  • Liniowa zależność szans na to czy che walczyć czy nie. 50% - 100% 
  • Liniowa zależność szans na to czy trening się powiedzie czy nie. 50% - 100% 
  • Liniowa zależność szans na to czy nauka ataków się powiedzie czy nie. 50% - 100%
  • Ma 50-100% sznas na użycie ataku w walce w zależności od przywiazania


Przywiązanie >= 50 
  • Zawsze staje do walki
  • Trening statystyk zawsze się powiedzie 
  • Nauka ataków zawsze się powiedzie
  • Przywiązanie nie może negatywnie wpłynąć na to czy użyje ataku


Przywiązanie >= 75
  • Tańszy trening pokemona (jeżeli pokemon na 75% przywiązania to tańszy o 1%, jeżeli ma 80 - 2%, jeżeli ma 100% przywiązania - 5%)
  • Tańsza nauka ataków
  • Tańsze leczenie
  • Szybsza regeneracja zdrowia pokemonów
  • Przywiązanie nie może negatywnie wpłynąć na to czy użyje ataku


Przywiązanie = 100

 - 1% większa szansa na wyklucie pokemona shiny (w przypadku matki). Zwiększenie jest o jeden punkt procentowy





Zakładka z atrakcjami dla Pokemonów

W zakładce znajdują się 3 kategorie atrakcji:

  1. Atrakcje dla pojedynczego pokemona
  2. Atrakcje dla drużyny
  3. Atrakcje dla rezerwy


Po wybraniu kategorii pojawia się lista 4 atrakcji do wyboru które różnią się ceną i skutecznością. Pierwsza jest darmowa, druga za Yen, trzecia za przedmioty i ostatnia za PH. Dodatkowo udział w atrakcji zabiera Punkty akcji.



Atrakcje skupione na jednym pokemonie są bardziej skuteczne, a te dla wielu pokemonów mniej. Jeżeli zabraliśmy pokemona danego dnia na jakąś atrakcję to jego przywiązanie tego dnia nie spadnie. 





Inne zmiany

  1. Friendball - złapany pokemon posiada 40% przywiązania
  2. Loveball - złapany pokemon posiada 60% przywiązania
  3. Luxuryball - złapany pokemon posiada 75% przywiązania
  4. Jeśli gracz posiada premium przywiązanie pokemonów maleje wolniej
  5. Poprawić wzór wyliczania ceny pokemona (liczba ataków) w polowaniach
  6. Zwiększenie ceny nauki ataków przez LVL
  7. Zwiększanie wartości pokemona przy nauce ataku przez LVL/TM/TMA.
  8. Na początku gry starter posiada 100% przywiązania
  9. Ograniczenie liczby pokemonów udostępnionych do budynku stowarzyszenia w celu utrzymania przywiązania do X na osobę! 
  10. Admin/osoba upoważniona w stowarzyszeniu ma prawo do wycofania/dodania pokemonów do budynku stowarzyszenia 
  11. Samouczek - uwzględnienie nowych zmian z przywiązaniem


Inne kwestie

  1. Ewolucja pokemona podczas złapania - zwiększenie przywiązania pokemona z 0% na 15% uzyskane będzie poprzez nakarmienie go 10 x pewnym smakołykiem
  2. Spadek przywiązania gdy zrobimy sobie przerwę od gry - możliwe dodanie opcji Pokemonowego Opiekuna na wyznaczony okres. Np. Przez tydzień ten opiekun będzie zabawiał się z naszymi pokemonami, dzięki czemu nie stracą one nawet pół punkta procentowego przywiązania.
  3. Działanie Mikstury przywiązania nie zostanie zmienione


Kwestie poruszane przez Was w postach:

1. "Nie wyobrażam sobie, żeby wrzucać 30 poków do drużyny po kolei tylko po to, by je nakarmić i móc ewoluować." - będziesz mógł skorzystać z zakładki Zabaw z pokemonami. Wybierzesz opcję dla całej rezerwy, stracisz 5PA oraz trochę Yenów, a będziesz miał już wszystkie przywiązane tak, abyś mógł je od razu ewoluować. Wraz ze zwiększeniem wartości pokemonów za ataki i tak wyjdziesz na tym na plus.







Budynek z atrakcjami w stowarzyszeniu

Budynek z atrakcjami sprawia że pokemony udostępnione stowarzyszeniu tracą przywiązanie wolniej - z tą samą prędkością co w drużynie. Dodaje też nową zakładkę, która pozwala na zajmowanie się udostępnionymi pokemonami i zwiększanie ich przywiązania. Ktoś codziennie musi wejść i zaopiekować się pokemonami za pieniądze z banku stowarzyszenia. Opieka zwiększa przywiązanie pokemonów i powoduje że nie stracą go danego dnia.



Dodatkowe pytanko: 

co sądzicie, aby pokemon który ma 100% przywiązania (np. starter) otrzymywał +5 do wszystkich statystyk na początku walki - na czas trwania walki. 
 
Odpisz
#2
Inne zmiany pkt nr 9

Czy ja dobrze rozumiem, że jedna osoba bedzie mogła udostepniac max 2 pokemony do walk? a co jak ktoś trenuje więcej? nie moze udostepniac wszystkich na raz? Przeciez po to ludzie trenują więcej poków aby wszystkie mogły walczyć. Wg mnie nie powinno wejsc takie ograniczenie.

Co do reszty to w sumie nie mam zdania.
 
Odpisz
#3
(10.07.2018, 12:35)Radziu22 napisał(a): Inne zmiany pkt nr 9

Czy ja dobrze rozumiem, że jedna osoba bedzie mogła udostepniac max 2 pokemony do walk? a co jak ktoś trenuje więcej? nie moze udostepniac wszystkich na raz? Przeciez po to ludzie trenują więcej poków aby wszystkie mogły walczyć. Wg mnie nie powinno wejsc takie ograniczenie.

Co do reszty to w sumie nie mam zdania.

Liczba oczywiście jest do ustalenia. Natomiast chodzi o maksymalne ograniczenie udostępniania pokemonów do całego stowarzyszenia. Czyli jeżeli masz 10 osób w stowarzyszeniu, to łączna liczba pokemonów udostępnionych to np. 20. Z czeogo Ty sam możesz udostępnić ich chociazby 10.
 
Odpisz
#4
Ale w takim razie admin/osoba od walk stowarzyszenia powinien mieć możliwość wycofania udostępnionego pokemona.
 
Odpisz
#5
A co z nowymi graczami ktorzy moga miec z tym problem.
Powinno sie to dodac do samouczka. Ogolnie pomysl ok.
 
Odpisz
#6
@Strzelec, to jest jakby najmniej ważna część tej propozycji i proponuję omówić ją potem Wink


Dla nowych graczy pierwszy Pokemon ma 100% przywiązania więc opieka nad nim nie powinna sprawiać trudności, a dodatkowo taki Pokemon będzie miał bonus do statystyk i tańsze leczenie.
 
Odpisz
#7
Ja bym jeszcze dodal ze jak pokemon wygrywa zyskuje przywiazanie, a jak przegrywa traci.

No i to, ze jak pokemon jest w rezerwie i jego przywiazanie maleje do 0 to ucieka z rezerwy i go tracimy. Nie tyczy sie pokeboxu.
 
Odpisz
#8
Uznaliśmy że niezależnie czy Pokemon wygrywa czy przegrywa to jest to dla niego jakieś doświadczenie, czy wyprawa w którym bierze udział ze swoim trenerem, a więc przywiązanie tak czy siak powinno wzrosnąć.

Z tym uciekaniem z rezerwy to dosyć drastyczne rozwiązanie Tongue
 
Odpisz
#9
Nowi gracze bardzo rzadko walczą pokemonem którego wybiorą. Jest on po prostu bardzo słaby (nie ma ataków). O wiele bardziej opłaca się kupić na targu coś taniego i mocnego.
 
Odpisz
#10
(10.07.2018, 13:12)Strzelec napisał(a): Nowi gracze bardzo rzadko walczą pokemonem którego wybiorą. Jest on po prostu bardzo słaby (nie ma ataków). O wiele bardziej opłaca się kupić na targu coś taniego i mocnego.

Właśnie dzięki takiej zmianie gracz będzie mógł dłużej zachować pokemona startowego ponieważ z nim będzie mógł zarobić więcej pieniędzy niż do tej pory. Jego pokemon będzie zawsze walczył (100% przywiązania), zawsze będzie mógł nauczyć się ataku. Będize to łatwiejszy start dla takch osób.
 
Odpisz
#11
Moja propozycja: Usunąć ruch Frustration. Stanie się bezużyteczny Big Grin

Poza tym:
*Luxuryball też zwiększa przywiązanie, a nie został tutaj wymieniony.
*Limit pokemonów udostępnionych dla stow - mogę zapytać po co w ogóle wprowadzać tutaj limit?

(10.07.2018, 12:51)Strzelec napisał(a): Ale w takim razie admin/osoba od walk stowarzyszenia powinien mieć możliwość wycofania udostępnionego pokemona.

^ Wystarczą osoby z uprawnieniami, które same by kontrolowały, gdyż w tej chwili, to trzeba się naprosić często, bo ktoś nawet nie pamięta, że ma "go" udostępnionego.

W dodatku na mobilnym nie ma tej zakładki w boxie, a przydałaby się:

[Obrazek: r3sper0bu3tk.png]


Co do pozostałych zmian, to jeszcze się wypowiem potem.
 
Odpisz
#12
(10.07.2018, 13:40)Raz00rex napisał(a): Moja propozycja: Usunąć ruch Frustration. Stanie się bezużyteczny Big Grin

Poza tym:
*Luxuryball też zwiększa przywiązanie, a nie został tutaj wymieniony.
*Limit pokemonów udostępnionych dla stow - mogę zapytać po co w ogóle wprowadzać tutaj limit?

Co do pozostałych zmian, to jeszcze się wypowiem potem.

Frustration - ruch można zmodyfikować aby działał analogicznie na nowych zasadach
Luxuryball - analogicznie do Friendballa 


Limit pokemonów udostępnionych do stowa - ponieważ, gdyby każdy oddał swoje pokemony z PokeBoxu to ten dodatek dla stworzyszeń stałby się za mocny. Dodatkowo, stowarzyszenia nie używają po 1200 pokemonów do walk. Używana jest pewna grupa pokemonów, spośród których wybierane są te optymalne do taktyki. Stąd też będziemy ustalać na podstawie statystyk ile pokemonów na członka może być.
 
Odpisz
#13
A ja jestem za tym aby kazdy gracz ze stowa mogl udostepnic maksymalnie dwa pokemony.
 
Odpisz
#14
(10.07.2018, 13:52)Czarny Smok napisał(a): A ja jestem za tym aby kazdy gracz ze stowa mogl udostepnic maksymalnie dwa pokemony.

Przy próbie przepchnięcia, razem ze Strzelcem, tańszego treningu dla tworzenia drużyn, to słabo się to z tym łączy Wink
Oczywiście nie chce tu wywołać żadnej kłótni.
 
Odpisz
#15
Przywiązanie >= 75
liniowe zwiększanie statystyk pokemona o 1-5%
Tańsza nauka ataków
Tańsze leczenie
Szybsza regeneracja zdrowia pokemonów



Hmmm czyli za Darmo dostaniemy 1-5% statystyk ?

Osoba Posiadająca 1k A dostanie od 10-50Ataku za darmo...
Osoba posiadająca 2k A dostanie od 20-100
itd itd
Czy Wgl Wiecie ile kosztuje potem statystyki na wyzszych lvl poka ....
Od Pewnego czasu odzucacie pomysły ktore moga dodać yeny do gry a sami strzelacie sobie w kolano takim czyms ....
Ten cały Zamysł przywiazania jest słąby biorąc pod uwage ze starzy gracze maja to gdzieś czy to będzie czy nie bo ich stać na to by zrobic 1-2 zabawy dziennie a Nowi gracze będa biedować i marudzić na ogolnym ze są biedni i nie mogą walczyc bo nie mają przywiazania XD
 
Odpisz
  


Skocz do:


Szukanie: 1 gości