• Witaj na oficjalnym forum gry PokeWars
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy ta zmiana jest potrzebna?
Tak
Nie
Obojętne
Zmieniłbym coś
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Działanie ruchów - cz.1 (Roost)
#1
Witam.

Zauważyłem, że część ruchów w PokeWars jest pozbawiona swoich dodatkowych/unikalnych efektów. Ruchem, który został tak "okrojony" jest np. Roost.

W PokeWars, prowadzi on do regeneracji połowy maksymalnych punktów HP. Jednakże, w oryginale ma on szersze działanie - prowadzi on do usunięcia typu Flying, jeśli pokemon takowy ma. Usunięcie takie jest na czas jednej tury, ale może to sporo zmienić np. w walkach drużynowych.

Jak dokładnie działa w oryginale Roost?
1. Regeneracja życia - Jest
2. Z-Roost - Jest
3. Jeśli pokemon monotypowo Flying prawidłowo użyje Roosta, to na czas tej tury staje się pokiem typu Normal (Tornadus).
4. Jeśli pokemon mono Flying będzie pod wpływem ruchów: Forest Curse lub Trick-or-Treat i prawidłowo wykona Roosta, to pokemon wymienia typ Flying na Normal oraz przypisuje się dodatkowe typy dodane przez powyższe ruchy (Grass lub Ghost).
5. Jeśli pokemon Fire/Flying prawidłowo użyje Roosta po utracie typu przez wykorzystanie ruchu Burn Up, to taki pokemon do końca tury jest beztypowy tzn. wszystkie ruchy działają 1x.
6. Jeśli pok z typem Flying oraz innym użyje Roosta, to traci typ Flying do końca tury i nie jest zastępowany przez typ Normal. (Powoduje to zmiany w słabościach i możliwość trafienia np. z Earthquake'a).

Wiem, że taka zmiana mocno wpłynie na walki drużynowe, dlatego chętnie wysłucham opinii w tym temacie. Takie rozbudowanie Roosta doprowadzi zapewne do urozmaicenia walk sparingowych lub drużynowych.
 
Odpisz
#2
Jestem jak najbardziej za. I ciesze sie że autor zwrócił na to uwagę bo sam też zauważyłem taki mankament, ale z brakującymi efektami u ataków zadających obrażenia, np. Secret Power.

U nas nie ma wcale efektu, a oryginalnie efekt posiada: zadaje obrażenia i ma 30% szansy na efekt zależny od terenu: podpalenie, przestraszenie, obniżenie szybkości o 1 stage, obniżenie Specjalnego Ataku o 1 stage, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie obrony o 1 stage, obniżenie Celności o 1 stage,
https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Secret_Power_(move)
Z racji że u nas niema czegoś takiego jak teren to spokojnie można by to zamienić po prostu na losowy efekt.
 
Odpisz
#3
(10.04.2019, 23:00)Sphinx25 napisał(a): Jestem jak najbardziej za. I ciesze sie że autor zwrócił na to uwagę bo sam też zauważyłem taki mankament, ale z brakującymi efektami u ataków zadających obrażenia, np. Secret Power.

U nas nie ma wcale efektu, a oryginalnie efekt posiada: zadaje obrażenia i ma 30% szansy na efekt zależny od terenu: podpalenie, przestraszenie, obniżenie szybkości o 1 stage, obniżenie Specjalnego Ataku o 1 stage, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie obrony o 1 stage, obniżenie Celności o 1 stage,
https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Secret_Power_(move)
Z racji że u nas niema czegoś takiego jak teren to spokojnie można by to zamienić po prostu na losowy efekt.

Chciałem zrobić osobne wątki do każdego ruchu, bo przy natłoku ruchów do zmian, mogłoby to zostać po prostu źle odebrano jako całość - nawet w przypadku pozytywnych zmian.
 
Odpisz
#4
jak rozumiem, gdy wolniejszy pokemon używa roost to praktycznie nic nie zmienia? Poza ewentualnym wpadnięciem w spikes'y jak już one wejdą do gry? Tongue
 
Odpisz
#5
(11.04.2019, 04:48)DejaVu napisał(a):
(10.04.2019, 23:00)Sphinx25 napisał(a): Jestem jak najbardziej za. I ciesze sie że autor zwrócił na to uwagę bo sam też zauważyłem taki mankament, ale z brakującymi efektami u ataków zadających obrażenia, np. Secret Power.

U nas nie ma wcale efektu, a oryginalnie efekt posiada: zadaje obrażenia i ma 30% szansy na efekt zależny od terenu: podpalenie, przestraszenie, obniżenie szybkości o 1 stage, obniżenie Specjalnego Ataku o 1 stage, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie obrony o 1 stage, obniżenie Celności o 1 stage,
https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Secret_Power_(move)
Z racji że u nas niema czegoś takiego jak teren to spokojnie można by to zamienić po prostu na losowy efekt.

Chciałem zrobić osobne wątki do każdego ruchu, bo przy natłoku ruchów do zmian, mogłoby to zostać po prostu źle odebrano jako całość - nawet w przypadku pozytywnych zmian.

Wiesz, osobiście uważam za lepsze rozwiązanie wymienić wszystko w jednym temacie (niekoniecznie poście), tak jak zrobiłem to razem z Bugsem przy itemach. Wtedy czerwoni nie muszą grzebać po całym forum czy przypadkiem ktoś nie proponował jeszcze innych zmian w danym aspekcie, a tak w razie aktualizacji na dany temat wszystko co trzeba mieliby w jednym temacie Smile

Ale nie naciskam, rób po swojemu, na pewno będziesz miał moje pełne poparcie Big Grin
 
Odpisz
#6
(11.04.2019, 06:46)Radziu22 napisał(a): jak rozumiem, gdy wolniejszy pokemon używa roost to praktycznie nic nie zmienia? Poza ewentualnym wpadnięciem w spikes'y jak już one wejdą do gry? Tongue

Spikes działają tylko podczas wprowadzania pokemona na pole bitwy (Entry Hazard). Po użyciu Roosta nie zostają przyznane obrażenia z tego tytułu. Analogicznie jest z Toxic Spikes - działają tylko przy wejściu na pole walki (czyli mniej więcej wtedy, gdy pok w walce drużynowej jest wymieniany na innego) i wykorzystanie Roosta nie spowoduje zatrucia (Pprzynajmniej nic o takim działaniu obu spikes'ów nie mówi Bulbapedia).
 
Odpisz
#7
(11.04.2019, 10:50)Sphinx25 napisał(a):
(11.04.2019, 04:48)DejaVu napisał(a):
(10.04.2019, 23:00)Sphinx25 napisał(a): Jestem jak najbardziej za. I ciesze sie że autor zwrócił na to uwagę bo sam też zauważyłem taki mankament, ale z brakującymi efektami u ataków zadających obrażenia, np. Secret Power.

U nas nie ma wcale efektu, a oryginalnie efekt posiada: zadaje obrażenia i ma 30% szansy na efekt zależny od terenu: podpalenie, przestraszenie, obniżenie szybkości o 1 stage, obniżenie Specjalnego Ataku o 1 stage, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie obrony o 1 stage, obniżenie Celności o 1 stage,
https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Secret_Power_(move)
Z racji że u nas niema czegoś takiego jak teren to spokojnie można by to zamienić po prostu na losowy efekt.

Chciałem zrobić osobne wątki do każdego ruchu, bo przy natłoku ruchów do zmian, mogłoby to zostać po prostu źle odebrano jako całość - nawet w przypadku pozytywnych zmian.

Wiesz, osobiście uważam za lepsze rozwiązanie wymienić wszystko w jednym temacie (niekoniecznie poście), tak jak zrobiłem to razem z Bugsem przy itemach. Wtedy czerwoni nie muszą grzebać po całym forum czy przypadkiem ktoś nie proponował jeszcze innych zmian w danym aspekcie, a tak w razie aktualizacji na dany temat wszystko co trzeba mieliby w jednym temacie Smile

Ale nie naciskam, rób po swojemu, na pewno będziesz miał moje pełne poparcie Big Grin

Co do kolejnych części, to odwołania do innych moich propozycji będę umieszczał w treści kolejnego posta, więc postaram się o łatwy dostęp do moich propozycji Smile
 
Odpisz
#8
(11.04.2019, 13:53)DejaVu napisał(a):
(11.04.2019, 06:46)Radziu22 napisał(a): jak rozumiem, gdy wolniejszy pokemon używa roost to praktycznie nic nie zmienia? Poza ewentualnym wpadnięciem w spikes'y jak już one wejdą do gry? Tongue

Spikes działają tylko podczas wprowadzania pokemona na pole bitwy (Entry Hazard). Po użyciu Roosta nie zostają przyznane obrażenia z tego tytułu. Analogicznie jest z Toxic Spikes - działają tylko przy wejściu na pole walki (czyli mniej więcej wtedy, gdy pok w walce drużynowej jest wymieniany na innego) i wykorzystanie Roosta nie spowoduje zatrucia (Pprzynajmniej nic o takim działaniu obu spikes'ów nie mówi Bulbapedia).

O kurcze to myslałem że jednak w spikes wpadnie Tongue A co z moim pierwszym pytaniem w takim razie? Jesli pokemon uzywający roost jest wolniejszy to ta propozycja nic  wtym wypadku nie zmieni?
Chodzi mi głownie o to czy efekt sie konczy wraz z koncem tury, czy utrzymuje to momentu aż nasz pokemon wykona kolejny ruch - czyli w nastepnej turze?
 
Odpisz
#9
Działanie jest do końca tury - więc jeśli na samym końcu tury jest użyty Roost, to wtedy ta zmiana typu nic nam nie daje
 
Odpisz
  


Skocz do:


Szukanie: 1 gości