• Forum
  • Gra
  • Gracze
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Forum
  • Gracze
  • Szukaj
Forum PokeWars Rozmówki Ogólne Dyskusje na temat gry Nadzorcy targu?

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Nadzorcy targu?
tigero
Offline

nie wiem, nie znam się

Liczba postów: 214
Liczba wątków: 11
Dołączył: Feb 2016
#31
17.02.2021, 00:34
z tego co pamietam, jak wchodzila cena sugerowana, to mialo to na celu pomoc nowym graczom, by nie wystawiali wartosciowych itemow/tmow za bezcen. jak najbardziej sluszna idea. teraz sie okazuje, ze to ma byc cena, ktorej trzeba sie sztywno trzymac, bo za odstepstwa beda nakladane blokady. fajnie byloby jednak, gdyby wczesniej bylo to ogloszone oficjalnie... bo do tej pory jedynie byly usuwane oferty z komunikatem w powiadomieniach o samym usunieciu przez moderatora, ale bez podania przyczyny, bez informacji o moderatorze ktory oferte usuwac, totez gracz zachodzil w glowe, co sie dzieje... czy to jest jakies widzimisie moderatora, bo eweidentnie widac bylo wybiorczosc tych dzialan i brak konsekwencji (jak juz zauwazono, sami moderatorzy takie oferty wystawiali i nie byly one usuwane). skoro jest to odgornie narzucone, wypadaloby to oficjalnie oglosic, a nie powolywac sie na regulamin, ze moderator moze usunac kazda dowolna oferte, zwlaszcza jesli przy okazji naklada blokady...
Sphinx25
Offline

Monolit

Liczba postów: 218
Liczba wątków: 17
Dołączył: Apr 2017
#32
17.02.2021, 00:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2021, 00:51 przez Sphinx25.)
Nie bronie tu Tigero, ale pragne zauważyć że jest to kulawe i strasznie niekonsekwentnie (czy też wybiórczo) traktowane gdyż jednym graczom pozwala sie na przekraczanie cen sugerowanych (patrz np sprzedawanie timerballi po ponad 100k podczas gdy cena sugerowana to nadal 40k![żeby mnie ktoś zaraz źle nie zrozumiał, nie pisze o obecnej chwili tylko o wcześniejszej] a przy aż takiej różnicy ceny wyskakuje powiadomienie o przekroczeniu ceny minimalnej) a innych za to samo sie zwyczajnie karze, podczas gdy innym razem zwyczajnie zdejmuje sie nawet oferty które nawet w najmniejszym stopniu nie przekraczają oferty sugerowanej... gdzie tu logika i sens.
Radziu22
Offline

Bugs Bunny

Liczba postów: 651
Liczba wątków: 37
Dołączył: Nov 2015
#33
17.02.2021, 10:21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2021, 10:26 przez Radziu22.)
ja pragnę tylko zauważyć że znaczna większość nadzorców targu (o ile nie wszyscy) jedyne na co patrzą to własnie różnica miedzy ceną sugerowaną a ceną na targu, a przecież do tej analizy sytuacji powinna jeszcze dojść wnikliwa analiza popytu i sprawdzenie liczby danych itemów w grze.

Wczoraj była sytuacja gdzie wraz z mentalnym Top 1 wystawiliśmy item 3x drozej niż sugerowana (w celu podbicia ceny na stałe bo jest go mało w grze a popyt rośnie) i moderator zdjął nam je z targu mimo, że nie było zadnej oferty niższej od naszej (pozniej sie pojawiła - sam ją wystawił XDDDD)

Czy to oznacza, że wolny rynek przestał być wolny? Jeśli tak prosze bardzo, dopracujcie rowana czy w ogóle zmieńcie ceny itemów w plecakach na realne i elo. 30 minut - konto spieniężone, kasa w poka i sajonara <3

PS Wyjaśnijcie mi prosze jaki jest sens zdejmowania ofert, które są "zbyt drogie" w momencie gdy nikt ich nie kupuje? Przecież jasnym jest, ze jeśli pojawią się tansze to tamtych i tak nikt nie kupi (a jak kupi to cyk banik), a jesli nie pojawią się tańsze i ludzie zaczną kupować to może cena wcale nie była zbyt wysoka? :O hmm?

Od siebie dodam ze często stosuję trick w stylu przykładowym: jest kilka ofert za dany item po 500k więc ja wystawiam swoje 3k sztuk za 900k żeby oferta zniknęła z pierwszej strony targu i jak zniknie to skupuje te po 500k i już mam najtansze i schodzą. Kiedyś chleb powszedni a teraz oferta usuwana zanim w ogóle ktoś użyje czterech liter
Alcar
Offline

Aktywny trener

Liczba postów: 63
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jan 2017
#34
17.02.2021, 13:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2021, 14:08 przez Alcar.)
(16.02.2021, 23:30)Alex napisał(a): @tigero, w regulaminie jest zapis mówiący o cenach różniących się od ceny rynkowej. Sugestia ceny przy sprzedaży to jest właśnie cena rynkowa - mediana z ostatnich transakcji. Przy wystawianiu przedmiotu jeśli pojawia Ci się komunikat o cenie znacznie różniącej się od ceny rynkowej to powinien być to dla Ciebie sygnał, że cenę trzeba zmienić. Jeśli mimo komunikatu wystawisz przedmiot to nadzorca ma pełne prawo usunąć taką ofertę, a jeśli dojdzie do transakcji to nałożyć blokadę i odebrać przedmioty.

Logika zrozumiała, tylko że głupia.
Naturalnym jest, że ceny w zależności od popytu i podaży fluktuują. Takie zaś jak wyżej postawienie sprawy uniemożliwia dostosowanie się do potrzeb innych graczy przez hurtowników.
Przykład eventy. Przez lata było tak, że gracze w ciągu dwóch miesięcy zbierali fanty obstawiając czy w evencie przyda się ognisty owoc czy inny kieł. Teraz co? Nakupuj fantów, a w evencie tych potrzebnych wystawić nie możesz drożej bo średniej nie da się podbić. Psujcie zabawę.
Sama zaś zabawa targiem stała się przez lata elementem tej gry. Nie każdego zaś stać na kupno ph za zł albo klikanie po lokacjach i hodowle. W tym momencie graczom, którym ta trzecia ścieżka pozwalała się tu bawić i szkolić poki, powiedzieliście wypad.
Anonim
Offline

Incognito

Liczba postów: 78
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2018
#35
17.02.2021, 16:21
Najlepsze byłoby zniesienie pushu i regulowania targu przez administracje. A już na pewno niepotrzebne jest usuwanie itemów bo są 70k wyżej niż najniższa targowa xD
Alex
Offline

Administrator

Liczba postów: 3,755
Liczba wątków: 150
Dołączył: Oct 2019
#36
18.02.2021, 20:11
Ceny sugerowane również zmieniają się zależnie od popytu, ponieważ mediana zmienia się razem ze zmianą cen po jakiej schodzą przedmioty. Obecnie system wyświetla ostrzeżenie przy wystawianiu przedmiotu dopiero po przekroczeniu 30% różnicy od mediany więc wydaje mi się, że jest to wystarczające pole do manewru cenami. Musimy mieć jakiś wskaźnik ceny rynkowej, którym będziemy się posługiwać przy kontroli targu. Co Waszym zdaniem jest lepszym wskaźnikiem ceny rynkowej niż mediana z ostatnich transakcji?

" Nakupuj fantów, a w evencie tych potrzebnych wystawić nie możesz drożej bo średniej nie da się podbić. " - da się podbić o aż 30% i nie średnią, a medianę co jest dużą różnicą. Dodatkowo w czasie eventu mediana zmienia się razem ze wzrostem/spadkiem cen.

Oferty są zdejmowane po to, żeby dać Wam sygnał żeby wystawiać oferty w dozwolonych granicach. Przecież lepiej jak zostanie zdjęta oferta niż miałby być nałożony ban.
Dubelek
Offline

Tak To Ja

Liczba postów: 107
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jun 2019
#37
18.02.2021, 21:21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2021, 21:28 przez Dubelek.)
(18.02.2021, 20:11)Alex napisał(a): Ceny sugerowane również zmieniają się zależnie od popytu, ponieważ mediana zmienia się razem ze zmianą cen po jakiej schodzą przedmioty. Obecnie system wyświetla ostrzeżenie przy wystawianiu przedmiotu dopiero po przekroczeniu 30% różnicy od mediany więc wydaje mi się, że jest to wystarczające pole do manewru cenami. Musimy mieć jakiś wskaźnik ceny rynkowej, którym będziemy się posługiwać przy kontroli targu. Co Waszym zdaniem jest lepszym wskaźnikiem ceny rynkowej niż mediana z ostatnich transakcji?

" Nakupuj fantów, a w evencie tych potrzebnych wystawić nie możesz drożej bo średniej nie da się podbić. " - da się podbić o aż 30% i nie średnią, a medianę co jest dużą różnicą. Dodatkowo w czasie eventu mediana zmienia się razem ze wzrostem/spadkiem cen.

Oferty są zdejmowane po to, żeby dać Wam sygnał żeby wystawiać oferty w dozwolonych granicach. Przecież lepiej jak zostanie zdjęta oferta niż miałby być nałożony ban.

Ale jak np. ostatnio stały 4 TM 108 po 10kk czyli 2 razy drożej niż powinny, to przecież nie wystawię ich za sugerowaną, lol. Mogę podać parę dziwnych przykładów:

1. Swarmy - sugerowana 29k podczas gdy wszystkie stoją po 40k.
2. Repety - sugerowana 52,5k gdy najtańsze stoją po 60k.
3. Kamień Lodowy - sugerowana 3,175kk, najtańszy za 4kk.
4. Świecąca Glina - sugerowana 230k, najtańsza stoi za 170k.

Mógłbym tak wymieniać bez końca, bo ze świecą szukać przedmiotu czy TM'a którego cena nie odchodzi od sugerowanej.
Alex
Offline

Administrator

Liczba postów: 3,755
Liczba wątków: 150
Dołączył: Oct 2019
#38
19.02.2021, 19:06
Te TM wystawione 2 razy drożej powinny być w takim razie zdjęte z targu. Co do cen przedmiotów, które podałeś to mieszczą się one w +/- 30% od ceny sugerowanej więc przy ich wystawianiu nie wyświetlał się komunikat z ostrzeżeniem. Nikt nie każe wystawiać przedmiotów z cenami co do yena zgodnych z ceną rynkową. Z resztą tak jak pisałem cena rynkowa/sugestia zmienia się wraz ze zmieniającymi się cenami na targu. To nie jest stała wpisana przez nas ręcznie.
Crisss
Offline

Młody trener

Liczba postów: 40
Liczba wątków: 6
Dołączył: Sep 2016
#39
21.02.2021, 09:52
Nawiązując do wypowiedzi wyżej gra ewoluowała i handel stał się ciekawym aspektem tej gry. Najlepiej ceny kreuje popyt i podaż wolny rynek. Masz za wysoką cenę nikt nie kupi, niska szybko sprzedajesz... każdy handel wzmacnia lub osłabia czyjeś konto itm lub y lub pH... Twórcy gry mają silne narzędzie na sterowanie cenami bez konieczności śledzenia każdej transakcji. Tak naprawdę to Oni to kreują wystarczy zrobić ewent z itm i cena spadnie (berry) i mikstury potaniały... zwiększenie dropu powoduje spadek ceny... konieczność użycia itm w evencie powoduje wzrost ceny. Wprowadzenie drogich tm za mały koszt super ceny spadną będzie ich więcej nikt nie kupi takiego tm za 9kph teraz już 5kph
Dubelek
Offline

Tak To Ja

Liczba postów: 107
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jun 2019
#40
21.02.2021, 10:36
(21.02.2021, 09:52)Crisss napisał(a): Nawiązując do wypowiedzi wyżej gra ewoluowała i handel stał się ciekawym aspektem tej gry. Najlepiej ceny kreuje popyt i podaż wolny rynek. Masz za wysoką cenę nikt nie kupi, niska szybko sprzedajesz... każdy handel wzmacnia lub osłabia czyjeś konto itm lub y lub pH... Twórcy gry mają silne narzędzie na sterowanie cenami bez konieczności śledzenia każdej transakcji. Tak naprawdę to Oni to kreują wystarczy zrobić ewent z itm i cena spadnie (berry) i mikstury potaniały... zwiększenie dropu powoduje spadek ceny... konieczność użycia itm w evencie powoduje wzrost ceny. Wprowadzenie drogich tm za mały koszt super ceny spadną będzie ich więcej nikt nie kupi takiego tm za 9kph teraz już 5kph
I tak przecież nikt nie kupuje TM za PH xD
pancin007
Offline

Aktywny trener

Liczba postów: 120
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2016
#41
21.02.2021, 12:54
(21.02.2021, 10:36)Dubelek napisał(a):
(21.02.2021, 09:52)Crisss napisał(a): Nawiązując do wypowiedzi wyżej gra ewoluowała i handel stał się ciekawym aspektem tej gry. Najlepiej ceny kreuje popyt i podaż wolny rynek. Masz za wysoką cenę nikt nie kupi, niska szybko sprzedajesz... każdy handel wzmacnia lub osłabia czyjeś konto itm lub y lub pH... Twórcy gry mają silne narzędzie na sterowanie cenami bez konieczności śledzenia każdej transakcji. Tak naprawdę to Oni to kreują wystarczy zrobić ewent z itm i cena spadnie (berry) i mikstury potaniały... zwiększenie dropu powoduje spadek ceny... konieczność użycia itm w evencie powoduje wzrost ceny. Wprowadzenie drogich tm za mały koszt super ceny spadną będzie ich więcej nikt nie kupi takiego tm za 9kph teraz już 5kph
I tak przecież nikt nie kupuje TM za PH xD

Skąd ta pewność? Posiadasz wgląd we wszystkie transakcje na warsach?
Crisss
Offline

Młody trener

Liczba postów: 40
Liczba wątków: 6
Dołączył: Sep 2016
#42
21.02.2021, 13:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.02.2021, 13:55 przez Crisss.)
Kupowałem i sprzedawałem tm za pH i znam osoby co tak robią, trudno stosować medianę inaczej jak do celów statystycznych ponieważ dzisiaj tm kosztuje 3kph poszybował na 9kph przy czym sztucznie została cena ustalona na max 5kph. Wystarczyło zastosować wprowadzenie szansy na tm i cena sama spadnie. Tak więc średnia powinna być wyznacznikiem do jakiego chcemy dążyć, a nie celem i sposobem samym w sobie. Oczywiście z uwzględnieniem że rynek reaguje z opóźnieniem. Początkowo mogą być osoby co kupią i przetrzymają docelowo jak podaż przewyższy popyt mediana zacznie pokazywać tendencję i dalej można kształtować cenę.
Tweety
Offline

Znawca Pokemonów

Liczba postów: 313
Liczba wątków: 25
Dołączył: Jul 2015
#43
21.02.2021, 23:26
Criss może i masz rację ale powinno być jakieś ograniczenie żeby ktoś nie wymagał nie wiadomo jakiś kokosów w grze. Kiedyś przy niskich zarobkach tmy były tanie a teraz kiedy trochę więcej się zarabia to niektórym się poprzewracało w głowach i wystawiają po 100kky TM. Takie oferty powinny być kasowane i blokowana możliwość wystawienia za takie ceny. Bo wychodzi na to patrząc z perspektywy młodego gracza, który dopiero zaczął grę, że jak chce wpakować tmy i wytrenować pokemona to się nie opłaca bo co wytrenuje? Nic. Ja już proponowałem Alexowi ograniczenie cen itemów i tmów to nie będzie problemu czy za wysoko czy za nisko wystawiono coś. Wariantem zdjęcia blokady jest event
Crisss
Offline

Młody trener

Liczba postów: 40
Liczba wątków: 6
Dołączył: Sep 2016
#44
21.02.2021, 23:43
Powiedzmy sobie szczerze młody gracz wg poradnika anakina powinien zarabiac trening jest ukoronowaniem gry. Zauważ, że drogie tmy w sprzedaży jak nowy gracz znajdzie przyspieszą jego rozwój i to w sprawach ważniejszych niż trening poka... jak pisałem ceny można regulować dostępnością ich w grze. Oferta stała/ spotkanie w dziczy itp spowodują spadek cen dajmy np tm 6,34,64 po 2kph lub 30kky oferta w sklepie premium i temat zamknięty nikomu się nie sprzeda za 2,1kph lub powyżej 30kky bez regulacji, jedynie obserwować czy transakcje powyżej wartosci nie są przedmiotem push.
Sphinx25
Offline

Monolit

Liczba postów: 218
Liczba wątków: 17
Dołączył: Apr 2017
#45
22.02.2021, 03:42
To z myślą o młodym graczu dajmy limit też na pokemony, bo przecież teraz takie ceny że jak kupi poka to już nic więcej nie kupi, nie mówiąc już nawet że coś wytrenuje ;>
legendy do maks 100kk rzadkie poki do 10kk a cała reszta do 1kk <cool>
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Strony (6): « Wstecz 1 2 3 4 5 6 Dalej »



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek
Skocz do:

© Designed by D&D - Powered by MyBB

Tryb normalny
Tryb drzewa