Forum PokeWars

Pełna wersja: Wydarzenie Zimowe Ferie Pokemon
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie PokeTrenerki i PokeTrenerzy! Witaj Zespole Kolorków! Witajcie szanowni Czerwoni!
19.02.2024 - koniec eventu "Zimowe ferie pokemon" , a co za tym idzie czas by podzielić się swoimi opiniami, spostrzeżeniami i uwagami. 
Zapewne nie uda mi się poruszyć wszystkich ważnych wątków więc liczę na spostrzegawczość innych graczy, którzy włączą się do debaty w komentarzach i pomogą skompletować administracji pełen obraz eventu z perspektywy gracza.
Pozwólcie, że swój post podzielę na temat tak aby łatwiej było się wam odnieść do poszczególnych części.


TEMAT 1. Formuła eventu  Exclamation
Ten Event odbył się w nowej jak na duże eventy formule, którą osobiście określił bym mianem "mini". Brak poziomów trudności, 10 zadań, 2 zadania "pętle", brak zagadek. W skrócie - trochę pusto. Nowa formuła może być atrakcyjna dla tych, którzy nie mają za dużo czasu na trudniejsze wyzwania, ale dla większości stałych graczy może sprawić wrażenie, że ktoś poszedł na łatwiznę!  
     Czego mi brakowało? Jeśli trzymamy się tej formuły(łatwe zadania, nic specjalnego do zrobienia) to zabrakło kilku zadań - gdyby było ich nawet 2/3 razy więcej to w perspektywie całego eventu nie zmieniło by to aż tak dużo - wszystkie zadania były by rozlokowane w i tak odgórnie narzuconych lokacjach eventowych więc gracze klikający aktywnie nie mieli by ogromnych trudności z ich ukończeniem. Pozytywnie wpłynęło by to na wartość zadań jednorazowych bo obecnie całkiem się schowały i po "skończeniu eventu" w sklepiku można liczyć na całe nic.
Wydaje mi się, że zabrakło również zagadek - może pierdółka ale w trakcie zbierania opinii o evencie sporo osób o tym wspomniało.  Zagadki na początku eventu dają okazję na fajną współpracę w stowarzyszeniach i między graczami co dodatkowo wpływa pozytywnie na całą grę.
Nie dostaliśmy również nowych eventowych awatarów - wiem, że sporo graczy bierze sobie taki jeden czy drugi na pamiątkę.


TEMAT 2. Problemy z Eventem  Angry
Problemy które wystąpiły na początku eventu, przekładanie startu, przeciążenie serwera - rozumiem. Problemy zdarzały się i zdarzać się będą bo Admin też człowiek jednak przeszkody mają to do siebie, że najważniejsza jest reakcja i odpowiedź na nie.
W mojej opinii zwłaszcza niedzielne problemy mogły zostać jeśli nie rozwiązane szybciej, to reakcja na nie mogła być płynniejsza. Czekaliśmy 1/2 godziny aż przeciążenia serwera ustąpią. W międzyczasie Alex napisał na czacie, że są one spowodowane atakami DDOS.
Nie ma potrzeby wnikać w to dlaczego w ogóle takie ataki mogły mieć miejsce jednak zaskakująco długo czekaliśmy na przerwę techniczną - została wprowadzona po sugestii od jednego z graczy (być może  sugestia i wprowadzenie przerwy zupełnie przypadkowo na siebie naszły
). 

Po starcie Eventu straciliśmy zatem 1 dzień gry (2 dni licząc od planowanej daty). Dostaliśmy w zamian przedłużony event (o 1 dzień) jednak wywołało to kolejne problemy takie jak nie nie przedłużenie bonusów czy wygaśnięcie ofert ze sklepuPH eventowych poków i skrzyń. 
Myślę, że można było w ankiecie dać do wyboru 1dzień dłużej lub np. 200% szansy na shiny.

TEMAT 3.  Drop i lokacje eventowe Idea
[b]Jeśli chodzi o lokacje eventowe to było stosunkowo mało pokemonów jak na lokację eventową. Była również okropnie mała szansa na spotkanie eventowego pokemona poza sklepem PH. Eventowe skrzynie również były rzadkością. Dodatkowo ich zawartość oceniam na mierną, a cenę kluczy na zdecydowanie zbyt wysoką.
[b][b]TEMAT 4. Sklepik eventowy Confused
[/b][/b][/b]
Ceny pokemonów w sklepiku w moim odczuciu są trochę nieadekwatne i powinny zostać mocniej osadzone na podstawie tego, jak mało punktów dawały zadania jednorazowe bo do tego przyzwyczaili się gracze - "skończę event to już na coś będzie mnie stać". Ceny Legend wydają się spoko. 5500 punktów patrząc na topke brzmi w miarę rozsądnie(może dał bym je odrobinę drożej). Mam wrażenie, że ceny legend były ustalane w odpowiednim momencie,  tak jak w dobrym momencie gracze dostali informację ich cenie. 

TEMAT 5. Satysfakcja graczy 
Sugeruję ocenę eventu w skali  1 - 10  gdzie 1 to skrajne rozczarowanie a 10 to zupełna satysfakcja

 Ja event oceniam na
5/10

 Na koniec pragnę zaprosić wszystkich do chłodnej oceny wydarzenia i podzielenia się nią z Zespołem i ze mną w KOMENTARZACH!
Zespół również zapraszam do debaty na forum lub do kontaktu w wiadomości prywatnej w Pokewars.  -->MÓJ PROFIL


Jeżeli twoim zdaniem pominąłem ważny temat DAJ MI O TYM ZNAĆ!!!

Heart  Pozdrawiam cieplutko
ArcyZakalec  Heart
Witam serdecznie pierwszy raz zabiorę głos na forum jaki by nie był i jakie by nie były fale krytyki
1 event super
2 brak poziomów mi odpowiada brak zzgadek mi odpowiada gra polega na klikaniu nie na głowieniu się prosto i na temat z buta klikasz pkt wpadają napisałeś ze ci brakuje ja napisze mi nie brakuję nie lobię się męczyć i kilka h siedzieć nad odpowiedzią (kwestia gustu pewnie)
3 co do czasu eventu jeśli gracze chcą można było dać te 2 tyg eventu nie widzę problemu stosunkowo ceny w sklepiku eventowym da się wyższe
4 mała ilość poków w lokacji co do konkretnego tego mało jest typów ice więc dopychanie np fire grass czy inne wydaje mi się słaba opcją jedyne wyjście zamiast 3, 2 lokacje jak tak mocno przeszkadza
5 problemy z serwerami nie wiem jak się odnieść nie wiem jak bardzo admini maja wpływ na te ataki czy problemy ale przypuszczam iz nie wszystko zależy od ich pracy np naprawa ręczna czy jakimś programem serwey nie znam się więc na to bym wg nie patrzył
wybacz lekko jestem przeciwny twoim wypowiedziom lekko dałem swoja opinie OCENIAM EVENT 11/10
Cóż… długo oczekiwany ewent z nastawieniem że będzie wielkie woow wyszło… o tym na końcu.

Na początku zabrakło decyzji o włączeniu przerwy technicznej, jak by liczono że: „jakoś to będzie” lub włączmy ewent i nara, wrócę za kilka godzin i sprawdzę czy działa lub czy stan PLN za ph się zgadza.

Zabrakło wizji najpierw klikanie, wyłączenie na chwilę, przesunięcie eventu o tydzień, w końcu o jeden dzień. Wizerunkowo i marketingowo porażka.

Start eventu w porównaniu do poprzednich wydarzeń i roku na przygotowanie rozbudzał nadzieję, dostaliśmy produkt jak by połączenie 3 mini eventów bez treści, gdzie o zgrozo zadania poboczne były ważniejsze od głównych.

Wydarzenie napotkaj naczynie: na poprzednim evencie był zgłaszany błąd, że pomimo posiadania y w depo nie można kupić naczynia i został on w poprzednim evencie usunięty, tu go ponowiono (świadczy to o podejściu i przygotowaniu do eventu)

Brak konsekwencji w „znajdź przedmiot” normalnie poprawiono zaliczenie tego wydarzenia po spotkaniu poka z tym przedmiotem, tutaj trzeba było go złapać… albo zmienić opis złap pokemona z przedmiotem lub zaliczanie po spotkaniu ale to błąd opisu

Wyłączenie bonusów dzień przed poprawionym końcem eventu i długi czas na refleksje… brak nadzoru

Włączanie i wyłączanie sklepiku na koniec

Na plus dodać należy ładne grafiki bali i bałwana

Podsumowując nazwanie tego czegoś eventem to przerost formy nad treścią.

Po ostatniej krytyce tu na forum i potwierdzeniu przez Alexa o zdawaniu sobie sprawy z zaniedbań po chwilowych działaniach i euforii zapanowała bylejakość i marazm.

Ogólnie ocena 3/10 może za duże wymagania mam w stosunku do innych produktów typu gra. Sad
W kwestii samego posta, mam włączone ciemne tło i czarnej czcionki praktycznie nie widać.

W kwestii eventu.
1. Dla mnie event mocno średni i do tego ogrmny zawód, bo czekaliśmy rok na event a dostaliśmy takie coś, czyli nieco lepszy mini event z nagrodami. Brak różnorodności zadań. Brak oddawania przedmiotów czy robienia rzeczy w warsztacie czyli coś na czym można było zarobić podczas eventu, co skutkuje tym, że nawet event nie pobudził rynku. 
2. Zamieszanie z tym kiedy event startuje było żałosne. Była informacja, że event przełożony na kolejny weekend więc umawiam się na granie w piłkę, a potem informacja że event jednak ruszy w niedzielę, więc rezygnuje z piłki, a w efekcie dostaje taki event, że żałuje w c... decyzji że zrezygnowałem z piłki. A rekompensata poniedzniałek, za sobotę i część niedzieli to w ogóle żałosna sprawa.
3. Drop przedmiotów na początku eventu był lipny i wiele osób pisało żeby ten drop podnieść. Eventowe poki w lokacji, nie wiem czy to tylko ja, ale znalazłem tylko mima i to raz, pozostałe trzeba jakoś sobie uzupełnić do gablotki. A lokacje eventowe dosyć puste, berry chyba były tylko w ostatniej lokacji, co przy zadaniach powtarzalnych ze skakaniem po wszystkich lokacjach było słabe. Pokemony w lokacjach też lipa jeśli chodzi o rodzaje, bo ferie nie kojarzą się tylko ze śniegiem żeby dawać same lodowe i normalne pokemony...
4. Ceny legend spoko i odkrtycie tych cen też moment nie najgorszy. ALE odkrycie jakie legendy będą dostępne już mega słabe. W porównianiu do eventu biały mróz to tutaj legendy są dużo lepsze i gdybym wiedział od poczatku to może bym mocniej powalczył, a tak to nie chciałem się znowu sparzyć jak z Keldeo... Informacje o tym co za legendy będą do wzięc powinny być od samego początku.
5. Ocena eventu: 2+ na zachętę. Ale tego typu eventy nie przyciagną graczy nowych ani nie aktywizują starych. Nuda, nuda, nuda. Ale może poprostu już jestem na to za stary i mam zbyt duże oczekiwania... Big Grin
(20.02.2024, 09:48 AM)Grax napisał(a): [ -> ]W kwestii samego posta, mam włączone ciemne tło i czarnej czcionki praktycznie nie widać.

W kwestii eventu.
1. Dla mnie event mocno średni i do tego ogrmny zawód, bo czekaliśmy rok na event a dostaliśmy takie coś, czyli nieco lepszy mini event z nagrodami. Brak różnorodności zadań. Brak oddawania przedmiotów czy robienia rzeczy w warsztacie czyli coś na czym można było zarobić podczas eventu, co skutkuje tym, że nawet event nie pobudził rynku. 
2. Zamieszanie z tym kiedy event startuje było żałosne. Była informacja, że event przełożony na kolejny weekend więc umawiam się na granie w piłkę, a potem informacja że event jednak ruszy w niedzielę, więc rezygnuje z piłki, a w efekcie dostaje taki event, że żałuje w c... decyzji że zrezygnowałem z piłki. A rekompensata poniedzniałek, za sobotę i część niedzieli to w ogóle żałosna sprawa.
3. Drop przedmiotów na początku eventu był lipny i wiele osób pisało żeby ten drop podnieść. Eventowe poki w lokacji, nie wiem czy to tylko ja, ale znalazłem tylko mima i to raz, pozostałe trzeba jakoś sobie uzupełnić do gablotki. A lokacje eventowe dosyć puste, berry chyba były tylko w ostatniej lokacji, co przy zadaniach powtarzalnych ze skakaniem po wszystkich lokacjach było słabe. Pokemony w lokacjach też lipa jeśli chodzi o rodzaje, bo ferie nie kojarzą się tylko ze śniegiem żeby dawać same lodowe i normalne pokemony...
4. Ceny legend spoko i odkrtycie tych cen też moment nie najgorszy. ALE odkrycie jakie legendy będą dostępne już mega słabe. W porównianiu do eventu biały mróz to tutaj legendy są dużo lepsze i gdybym wiedział od poczatku to może bym mocniej powalczył, a tak to nie chciałem się znowu sparzyć jak z Keldeo... Informacje o tym co za legendy będą do wzięc powinny być od samego początku.
5. Ocena eventu: 2+ na zachętę. Ale tego typu eventy nie przyciagną graczy nowych ani nie aktywizują starych. Nuda, nuda, nuda. Ale może poprostu już jestem na to za stary i mam zbyt duże oczekiwania... Big Grin

5. Myślę, że moglibysmy zostać informowani wcześniej w formie bardziej lub mniej jasnych podpowiedzi dawanych kilka dni wczesniej na forum/na fp/w grze. To samo odnosnie itemów potrzebnych na event. też było by ciekawie.
Siemano. Ja wiem, że czerwoni traktują mnie tu jak persona non grata, ale znam się, więc się wypowiem. Jak znów uznacie że pieprzyć zdanie graczy to już wasz problem.

Do sedna, a właściwie od sedna - Zadania eventowe. Wędruj, walcz, wędruj, znajdź, wędruj, złap, wędruj, znajdź… i tak do porzygu. Ja wiem, że ta gra to kliker, ale na każdym evencie dotychczas były kreatywne zadania, zagadki, motyw itp. Ten event wygląda jak stworzony w 2 minuty przez 10 latka w chacie GPT jako zadanie domowe na przedmiot, z którego nie będzie oceny tylko zaliczenie. Grafiki lokacji też chyba AI robiło XD. Wszystkie zadania dało się skończyć dosłownie w 3-4 godziny spokojnego klikania i nie było ani jednego powodu aby klikać dalej w tych lokacjach. Gracze nastawiający się na klikanie po legende nawet nie wiedzieli za ile te legendy będą w sklepie XD co na poprzednich eventach było komfortem i gwarancją że nie klikamy bez celu. Targ w event praktycznie nie istniał poza ballami. Nie był potrzebny żaden item, gracze nie robili codziennych, a z lokacji przybywało kolejnych śmieci. Widać, że wszystko tworzyła osoba, która zupełnie nie zna realiów gry. Zadania rankingowe były strasznie niewygodne bo trzeba było pilnować aby co 2 oaki zmieniać lokacje.

Drop: Aspear berry, które przed eventem nawet nie było w niedoborze pojawiło się w dwóch lokacjach,. Itemki dobrane do lokacji nie wiem jakim kluczem, bo żaden z nich nie był potrzebny. Jeśli chcieliście dodać tych co brakuje najbardziej, to wybraliście złe XD. Handlarz w lokacjach od kilku lat jest niezmieniony i totalnie przedawniony, a to też zawsze była cecha eventu, ze dostawaliśmy ciekawe oferty w lokacji. Żadna wymiana w nim się nie opłaca. Gliniane naczynie to jakiś mem. Każdy kupuje tylko dla funu mimo że wie, że straci 300k XD. Gracze żartowali że z tyloma błędami w grze może moltres się w nim trafi bo w skrzyni na pewno nie xd Plusem było dużo pokemonów do samsona, ale to jest plusem dopóki te poki tam są. Zmienicie pule w samsonie w randomowym momencie i znów nie będą nic warte XD

Apropo skrzyń: berry, balle i poki - zupełnie nic wartego aby płacić 500ph za sztuke. Dodawanie legendy to jawny i tani skok na ph graczy bo wiadomo, że moltresa trafią może 2 osoby a reszta wywali ph w błoto. (więcej o skrzyniach w przedostatnim akapicie)

Lagi, błędy itp: Zaczęliście event z 2 dniowym opóźnieniem i jeszcze pytacie graczy czy chcą wydłużyć do poniedziałku XD Rok czasu mieliście aby przygotować event, a wy nie dość że dajecie coś takiego to jeszcze nieumiejętnie. Nagroda za pierwsze miejsce jest gorsza niż za drugie XD a wybranie shiny regice jako pokemon za wygraną to naplucie potencjalnemu zwycięzcy w ryj. Gracze klikający po legende zupełnie nie wiedzieli ile klikać a w przestrzeni co chwila pojawiały się nowe plotki z "informacjami z wewnątrz". Bardzo słabe.

Sklep eventowy: Spoko, ale cieżko skopać sklepik w momencie gdy tyle poków sztucznie zboostowaliście samsonem Smile tak jak wyżej -> gdy zabierzecie je od samsona to znów będą nic nie warte XD A co do doboru legend to jak już muszą być w sklepie to dobrze, że chociaż fajne legi wybraliście, nie to co ostatnio z keldeo i innymi śmieciami. Ceny itemków totalnie odklejone od rzeczywistości bo nie modyfikujecie cen z tym co się dzieje w grze. Kropla równowarta z nakrętką. Jakieś piórka niecałe 2x tańsze od nakrętki. Macie jeden szablon, który choćby cały targ na głowie stanął to nikt go nie zmieni XD Świetne podejście.

Słowo Boże: Alex, śmiać mi się chce jak mówicie graczom, że długich eventów już nie będzie bo nie ma czasu ich tworzyć. Co więcej z Twoich ust padło, że jakbyście mieli co 2 miesiące robić duży event to nie mielibyście czasu na inne nowości. Przepraszam, jakie nowości? Na naprawy podstawowych błędów w walkach gracze czekają kilka miesięcy gdzie wystarczy czasami zmienić linijke kodu. No ale wróćmy do eventu. Bethrezena nie ma to nagle problem wymyślić 30 zadań? Gra egzystuje i nic więcej. Kiedyś żyło się od eventu do eventu, a teraz nawet eventy nie będą zachęcały. Sam stworzyłem event, który gracze odebrali świetnie w zasadzie w kilka dni. Każdy kolejny tworzyłbym szybciej i lepiej, ale wolałeś unieść się dumą i olać moje propozycje, teraz masz tego efekty. Pokazałem wam jak zrobić dobre skrzynie, na które gracze wydali 1,6kk+ ph a nie dałem do nich nawet legendy! - nie wyciągnęliście wniosków. Pokazałem jak zrobić handlarza z którego jest sens korzystać - nie wyciągneliście wniosków. W zamian obcięliście z eventu cały fun i zapowiadacie, że to już tak na stałe. Nie będę tu pisał o innych problemach, które zabijają te gre, ale te eventy to kolejny gwóźdź do trumny.

Ocena: 1.9/10 (Punkty dodatnie tylko za mnogość pokemonów do Samsona, ale nie dam 2, bo zaraz zmienicie samsona i tyle z tego będzie XD)
(20.02.2024, 11:08 AM)Bugs Bunny napisał(a): [ -> ]Siemano. Ja wiem, że czerwoni traktują mnie tu jak persona non grata, ale znam się, więc się wypowiem. Jak znów uznacie że pieprzyć zdanie graczy to już wasz problem.

Do sedna, a właściwie od sedna - Zadania eventowe. Wędruj, walcz, wędruj, znajdź, wędruj, złap, wędruj, znajdź… i tak do porzygu. Ja wiem, że ta gra to kliker, ale na każdym evencie dotychczas były kreatywne zadania, zagadki, motyw itp. Ten event wygląda jak stworzony w 2 minuty przez 10 latka w chacie GPT jako zadanie domowe na przedmiot, z którego nie będzie oceny tylko zaliczenie. Grafiki lokacji też chyba AI robiło XD. Wszystkie zadania dało się skończyć dosłownie w 3-4 godziny spokojnego klikania i nie było ani jednego powodu aby klikać dalej w tych lokacjach. Gracze nastawiający się na klikanie po legende nawet nie wiedzieli za ile te legendy będą w sklepie XD co na poprzednich eventach było komfortem i gwarancją że nie klikamy bez celu. Targ w event praktycznie nie istniał poza ballami. Nie był potrzebny żaden item, gracze nie robili codziennych, a z lokacji przybywało kolejnych śmieci. Widać, że wszystko tworzyła osoba, która zupełnie nie zna realiów gry. Zadania rankingowe były strasznie niewygodne bo trzeba było pilnować aby co 2 oaki zmieniać lokacje.

Drop: Aspear berry, które przed eventem nawet nie było w niedoborze pojawiło się  w dwóch lokacjach,. Itemki dobrane do lokacji nie wiem jakim kluczem, bo żaden z nich nie był potrzebny. Jeśli chcieliście dodać tych co brakuje najbardziej, to wybraliście złe XD. Handlarz w lokacjach od kilku lat jest niezmieniony i totalnie przedawniony, a to też zawsze była cecha eventu, ze dostawaliśmy ciekawe oferty w lokacji. Żadna wymiana w nim się nie opłaca. Gliniane naczynie to jakiś mem. Każdy kupuje tylko dla funu mimo że wie, że straci 300k XD. Gracze żartowali że z tyloma błędami w grze może moltres się w nim trafi bo w skrzyni na pewno nie xd Plusem było dużo pokemonów do samsona, ale to jest plusem dopóki te poki tam są. Zmienicie pule w samsonie w randomowym momencie i znów nie będą nic warte XD

Apropo skrzyń: berry, balle i poki - zupełnie nic wartego aby płacić 500ph za sztuke. Dodawanie legendy to jawny i tani skok na ph graczy bo wiadomo, że moltresa trafią może 2 osoby a reszta wywali ph w błoto. (więcej o skrzyniach w przedostatnim akapicie)

Lagi, błędy itp: Zaczęliście event z 2 dniowym opóźnieniem i jeszcze pytacie graczy czy chcą wydłużyć do poniedziałku XD Rok czasu mieliście aby przygotować event, a wy nie dość że dajecie coś takiego to jeszcze nieumiejętnie. Nagroda za pierwsze miejsce jest gorsza niż za drugie XD a wybranie shiny regice jako pokemon za wygraną to naplucie potencjalnemu zwycięzcy w ryj. Gracze klikający po legende zupełnie nie wiedzieli ile klikać a w przestrzeni co chwila pojawiały się nowe plotki z "informacjami z wewnątrz". Bardzo słabe.

Sklep eventowy: Spoko, ale cieżko skopać sklepik w momencie gdy tyle poków sztucznie zboostowaliście samsonem Smile tak jak wyżej -> gdy zabierzecie je od samsona to znów będą nic nie warte XD A co do doboru legend to jak już muszą być w sklepie to dobrze, że chociaż fajne legi wybraliście, nie to co ostatnio z keldeo i innymi śmieciami. Ceny itemków totalnie odklejone od rzeczywistości bo nie modyfikujecie cen z tym co się dzieje w grze. Kropla równowarta z nakrętką. Jakieś piórka niecałe 2x tańsze od nakrętki. Macie jeden szablon, który choćby cały targ na głowie stanął to nikt go nie zmieni XD Świetne podejście.

Słowo Boże: Alex, śmiać mi się chce jak mówicie graczom, że długich eventów już nie będzie bo nie ma czasu ich tworzyć. Co więcej z Twoich ust padło, że jakbyście mieli co 2 miesiące robić duży event to nie mielibyście czasu na inne nowości. Przepraszam, jakie nowości? Na naprawy podstawowych błędów w walkach gracze czekają kilka miesięcy gdzie wystarczy czasami zmienić linijke kodu. No ale wróćmy do eventu.  Bethrezena nie ma to nagle problem wymyślić 30 zadań? Gra egzystuje i nic więcej. Kiedyś żyło się od eventu do eventu, a teraz nawet eventy nie będą zachęcały. Sam stworzyłem event, który gracze odebrali świetnie w zasadzie w kilka dni. Każdy kolejny tworzyłbym szybciej i lepiej, ale wolałeś unieść się dumą i olać moje propozycje, teraz masz tego efekty. Pokazałem wam jak zrobić dobre skrzynie, na które gracze wydali 1,6kk+ ph a nie dałem do nich nawet legendy! - nie wyciągnęliście wniosków. Pokazałem jak zrobić handlarza z którego jest sens korzystać - nie wyciągneliście wniosków. W zamian obcięliście z eventu cały fun i zapowiadacie, że to już tak na stałe. Nie będę tu pisał o innych problemach, które zabijają te gre, ale te eventy to kolejny gwóźdź do trumny.

Ocena: 1.9/10 (Punkty dodatnie tylko za mnogość pokemonów do Samsona, ale nie dam 2, bo zaraz zmienicie samsona i tyle z tego będzie XD)
Z tym naczyniem i Moltresem dobre Big Grin szkoda że z nich szybko zrezygnowałem bo może by wpadł xD
Jeśli co 2 miesiące ma być takie coś, tylko po to żeby wrzucić legendy do gry (bo tylko po to chyba ten even był) to lepiej żeby nie było wcale.
Kurde ciężko odnieść się tutaj do wszystkiego, ale pewnie w 100% można zgodzić się z tym co piszę Bugs.

Event został zrobiony przez Was na kolanie bo po prostu każdy z nas pisał KIEDY EVENT KIEDY EVENT. Daliście go w najprostszej możliwej formie żebyśmy się po prostu odczepili na jakiś czas.
Znamy formułkę którą zaraz użyjesz ALEX : Proszę traktować to jako testowy event.

Liczba ludzi którzy oszukują w trakcie eventu jest powalona. Ludzie którzy klikają we 2 to już chyba norma, ludzie lecący na bocie to już też chyba norma. Wiele x zgłaszałem graczy którzy magicznie zdobywają 1000pkt w kilka minut i nic się z tym nie dzieje. Alex ja rozumiem, że jakoś działa blokada na cziterów, ale chyba tylko wtedy jak mają tempo jak Oroz w swoim prime. Kończy się tak, że słyszymy, że nie ma dowodów....

Co do skrzyń - ja rozumiem, że Pokewars to firma która musi zarabiać, ale WY NAS SCAMUJECIE. Magearna to byłą jedyna lega ze skrzyń która jakos leciała ludziom i co nagle zrobiliście? Zmniejszyliscie drop. Tutaj zakłądam ludzie otworzyli 10k+ skrzynek i jest jedna lega na targu xD

Mogę pisać wiele, ja swoje zrobilem - klikalem bez celu bo nie wiedziałem ile pkt na lege będzie ale to zrobilem. Nie wiem czemu nie podajecie tej liczby? Co Wam szkodzi? Napisz, że będzie 7k i ludzie będą klikać nawet za to PH żeby zdobyć tą liczbę.

Sory za brak ładu i składu, ale mam słaby dzień. Pozdrawiam
Cześć, dołączę się do debaty

1. Formuła eventu
Po części się z Tobą zgadzam, event wydawał mi się trochę pusty w porównaniu do poprzednich. Zadania fabularne, zadania do znalezienia lokacji - bardzo fajny pomysł, niestety potencjał nie został wykorzystany w pełni. Według mnie ilość zadań mniej więcej była w porządku, jedyne co bym zmienił to podzieliłbym kilka zadań na części, ja osobiście nie lubię klikać jednego zadania kilka godzin, po prostu mnie to nudzi. Głupim pomysłem było też usunięcie poziomów trudności - osoby które dopiero zaczynają grę mają do wyklikania te same zadania co osoby wbijające topkę. Poziomy trudności dawały graczom możliwość wyboru, a osobom którym nie zależy na rankingu dawały łatwiejszy sposób na zdobycie punktów eventowych. O zagadkach (a właściwie ich braku) wspominałem zespołowi jeszcze przed eventem. Z tego co pamiętam w odpowiedzi usłyszałem, że zagadek nie będzie ponieważ i tak nikt nie robi ich samodzielnie.

Czerwoni wspominali, że jest to pierwszy event wygenerowany przy pomocy narzędzia. Mam szczerą nadzieję, że narzędzie zostanie dopracowane i nie będzie to po prostu generowanie lokacji zadań i nawet przedmiotów eventowych w AI, bo szczerze wygląda to słabo.

2. Problemy z eventem
Długie oczekiwanie na przerwę techniczną wynikało z tego, że w momencie w którym gracze zaczęli zgłaszać lagi, czerwoni wzięli się do pracy aby spróbować naprawić błąd bez zamykania serwerów, przez co stracilibyście kolejny dzień. Niestety po czasie okazało się, że bez przerwy technicznej się nie obędzie. Nie została ona wprowadzona po sugestii gracza. Po prostu okazało się, że bez przerwy nie uda się naprawić błędu.

3. Drop i lokacje eventowe
Pokemonów było mało, ponieważ do zadania były wymagane pokemony określonych typów. Jak dobrze pamiętam w lokacjach występowały głównie pokemony typu Ice i Normal, a takich pokemonów nie ma dużo. Wiele pokemonów normal ma drugi typ który po prostu nie pasował do eventowych lokacji.

Szansa na spotkanie eventowego pokemona była taka sama jak na każdym evencie. Eventowe skrzynki kosztują okrągłe 1 ph więc nie rozumiem skąd to oburzenie o resp skrzynek w lokacjach (chyba, że chodziło Ci o klucz. Klucz jest warty ponad 500 ph więc to oczywiste, że nie może pojawiać się tak często jak jakaś losowa jagoda lub inny plecakowy przedmiot). Ocena zawartości skrzynki to twoja subiektywna opinia. Według mnie skrzynka nie była taka zła. Jedynie za dużo było tam przedmiotów 'zapychaczy' które dodawane są do każdej skrzynki od buta..

4. Sklepik eventowy
Zgadzam się, że cena sensownych rzeczy w sklepiku była nieadekwatna do ilości punktów które otrzymywało się za zadania główne. Natomiast zadania dodatkowe były według mnie dość proste, i jeśli ktoś miał czas na klikanie na ślepo i walczenie z pokemonami mógł się trochę tych punktów dorobić.

Chyba odniosłem się do wszystkiego, jeśli coś lekko przeinaczyłem to przepraszam. Pozdrawiam
Chciałem taki wątek otworzyć po ogłoszeniu wyników, ale skoro już powstał to chętnie się w nim wypowiem.

1. Formuła eventu.
Rozumiem że spodziewaliście się takiego eventu jak był zawsze, tym bardziej po roku przerwy, ale wiele razy pisałem że takich eventów już w grze nie będzie i wyjaśniałem dlaczego. Zwyczajnie przygotowanie ich zajmuje zbyt dużą ilość czasu. Bugs napisałeś że w kilka dni stworzyłeś event, który gracze chwalili. Oczywiście może samo opisanie jak ma wyglądać event tyle zajmuje, ale chyba zapomniałeś że pracowało przy nim jeszcze kilka innych osób przez 2 tygodnie z tego co pamiętam + testy + monitorowanie w czasie samego eventu. Kiedyś jak gra była moim jedynym zajęciem to takie eventy były możliwe. Teraz zwyczajnie nie jestem w stanie wygospodarować wieczorami tyle czasu żeby je wprowadzić, jednocześnie zajmując się innymi codziennymi zadaniami w grze.

Nowa mniejsza forma eventów jest tak zrobiona żeby jak największą część prac dało się zautomatyzować. Ktoś wyżej żartował że event był wygenerowany w chatGPT i miał racje. Ten event w 80% był wygenerowany. Wygenerowana była fabuła, ogłoszenia, zadania, wymagania, lokacje, zawartość lokacji i grafiki. Tak OvOjnooo, to był event testowy. W kolejnym może będzie więcej zadań, może będą lepiej dobrane pokemony itd. Będziemy rozwijać nasze narzędzie, a jaki będzie tego efekt zobaczymy.

Poziomy trudności zostały usunięte, bo uważam że w obecnej formie każdy jest w stanie wykonać główne zadania, a jak ktoś ma ambicje zdobyć więcej punktów to klika zadania rankingowe.
Zagadek nie było bo nasze narzędzie jeszcze nie potrafi ich robić. Może za jakiś czas będzie potrafiło i wtedy zasypiemy was zagadkami.

2. Problemy z eventem
Start eventu był tragiczny. Nie tylko dla Was, ale dla nas też bo zamiast uruchomić event i cieszyć się weekendem to mieliśmy weekend spędzony "w pracy". Powodem całej sytuacji była awaria głównego serwera gry. Nasz serwer ma 2 dyski SSD. W sobotę padł jeden dysk i musieliśmy zrobić przerwę techniczną żeby w serwerowni mogli go fizycznie wymienić, a potem żebyśmy my mogli zgrać na nowy dysk dane z tego który nadal działał. W niedziele natomiast początkowo myśleliśmy ze to DDOS bo ostatnio często nam się zdarzają, ale ostatecznie okazało się że padł drugi dysk. Tak, też myśleliśmy że to żart... Całe zamieszanie z przekładaniem startu eventu było spowodowane tym, że nie wiedzieliśmy ile czasu potrwa naprawa. Mieliśmy identyczną sytuację chyba w 2017 roku, gdy również dysk uległ awarii ale wtedy niestety mieliśmy tylko jeden dysk na serwerze i musieliśmy odzyskiwać grę z backupów i od nowa konfigurować Sewer. Wtedy przerwa trwała prawie tydzień, dlatego teraz też od razu tyle założyliśmy. Tym razem na szczęście obeszło się bez strat danych i problem udało się w miarę szybko rozwiązać.
Czy mogliśmy zapobiec tej sytuacji? Być może tak, monitorując stan dysków, ale i tak w 90% przypadków dysk po prostu się psuje bez wcześniejszych oznak. Rozważamy zmianę serwerowni po tej sytuacji.

3. Lokacje i drop
Lokacje w całości były wygenerowane. Uważam że i tak było nieźle biorąc ten fakt pod uwagę. Następnym razem na pewno lepiej dobierzemy typy oraz typy wymagane do zadań, ponieważ tak jak ktoś wyżej napisał było mało pokemonów do wyboru. Sam generator lokacji ma jeszcze wiele rzeczy które można poprawić wiec tu na pewno będzie lepiej.


Wnioski na kolejny event:
1. Zadanie rankingowe nie powinno być rozrzucone na 3 lokacje, ponieważ zmiana lokacji żeby je ukończyć jest uciążliwa.
2. Powinny być zadania w których trzeba oddać przedmiot lub coś wytworzyć żeby ruszyć targ. Teraz tego zabrakło.
3. Poprawa wydarzenia z naczyniem i dodanie handlarza
4. Więcej pokemonów w lokacjach, większa szansa na eventowe oraz dobrze dobrany drop przedmiotów eventowych

Proszę o kontynuację dyskusji w tym wątku https://forum.pokewars.pl/thread-365.html