Zmiany cen rynkowych w PH

41 Odpowiedzi, 60883 Wyświetleń

(28.01.2022, 02:36 PM)TheKappkiest napisał(a):
(28.01.2022, 02:20 PM)Bugs Bunny napisał(a): Skoro uważasz ze wzór działa prawidłowo to moze to udowodnij? Podałem Ci konkretne liczby które się wyraznie nie spinają a Ty mi tylko odpowiadasz że działa? XD może jakieś podsumowanie transakcji złotym liściem z ostatniego miesiąca i wtedy zobaczymy czy działa czy nie?  Jeśli moje 3k sztuk nie wpłynęło na mediane oznacza to, ze minimalnie 6k sztuk zostało sprzedanych w ciągu miesiąca z czego 3k poniżej lub równo za 94kY Smile Prosze udowodnij że się mylę
Tak samo z Timerball ludzie przyzwyczaili sie kupować po 100k i taka sie kształtowała cena po czym z dnia na dzień "ooo obniżymy cene" i nagle nie ma ofert na targu a wieloryby nadal kupowały  wszystko tylko ze dedykiem
Beka z określeniem "wieloryby" jak się ma kase to kazdy moze Smile mi sie udalo np fajna ilosc uzbierac
(28.01.2022, 02:20 PM)Bugs Bunny napisał(a): Skoro uważasz ze wzór działa prawidłowo to moze to udowodnij? Podałem Ci konkretne liczby które się wyraznie nie spinają a Ty mi tylko odpowiadasz że działa? XD może jakieś podsumowanie transakcji złotym liściem z ostatniego miesiąca i wtedy zobaczymy czy działa czy nie?  Jeśli moje 3k sztuk nie wpłynęło na mediane oznacza to, ze minimalnie 6k sztuk zostało sprzedanych w ciągu miesiąca z czego 3k poniżej lub równo za 94kY Smile Prosze udowodnij że się mylę

W przeszłości kilka osób starło się dla własnego zysku modyfikować cenę rynkową(medianę) poprzez wykonywanie między sobą setek, jak nie tysięcy transakcji. Po tych próbach transakcje tych osób są zwyczajnie pomijane w wyliczeniach i nie mają one wpływu na cenę. Ty również należysz do grupy tych graczy dlatego z Twojej perspektywy rzeczywiście ten wzór może wyglądać jak zepsuty Smile

Wszystkie ograniczenia jakie są na targu istnieją właśnie z powodu takich nieuczciwych zagrywek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2022, 02:56 PM przez Alex.)
Nic dodać nic ująć. Naprawde nie wiem czy mogłeś się dziś bardziej skompromitować. Abstrachując juz od wszystkiego nawet nie przeszło Ci przez głowe jakie pole do popisu mi dałeś żebym mógł skupować tysiące bez obniżania mediany. Whatever, masz teraz to co chciałeś. Na pewno zachęci to wszystko graczy do gry jak się dowiedzą, ze blokujesz graczy, gdy Ci nie pasują. Adios
Blokuję tylko tych, którzy starają się oszukać panujące zasady. Trafić na tą listę to nie lada wyzwanie. Twój post tylko potwierdził to jakie masz podejście do gry.
(28.01.2022, 03:27 PM)Alex napisał(a): Blokuję tylko tych, którzy starają się oszukać panujące zasady. Trafić na tą listę to nie lada wyzwanie. Twój post tylko potwierdził to jakie masz podejście do gry.
A czyli Bugs moze skupic połowe itemów z targu potem sprzedać to drożej a mediana jedyne co moze to pojsc w dół. Bo jego konto nie wlicza sie do algorytmu
(28.01.2022, 01:06 PM)Alex napisał(a): Z przyjemnością usunąłbym widełki bo również nie jestem zwolennikiem takich ograniczeń. Zarówno widełki jak i dzisiejsza zmiana są spowodowane masowym skupem przez niektórych graczy  i dyktowaniem własnych, oderwanych od rzeczywistości cen. Jeśli mielibyśmy sposób na sprawienie żeby gracze z dużą ilością yen/ph nie skupowali targu w celu ustalenia własnych cen to nie było by tych ograniczeń. 

Sami nie znaleźliśmy rozwiązania problemu tworzenia monopolu przez niektórych graczy. Jeśli macie pomysł jak to rozwiązać i okaże się dobry to być może widełki znikną. 

Każdy chce wolnego niekontrolowanego targu z wolnymi cenami, ale gdy my nie staramy się ich kontrolować żeby gra była uczciwa to ceny kontrolują gracze z największymi zasobami kont i plecaków dyktując własne ceny - wtedy oni jeszcze bardziej się bogacą, a inni na tym tracą i z pewnością nie jest to uczciwe.
Hmm... Wpadłem na pomysł limitu kupionych lub wystawionych itemów (np w ciągu dnia/tygodnia/innej jednostki czasu gracz mógł by maksymalnie dajmy na to 100 berry danego rodzaju).  Ale wiadomo ograniczenia nic dobrego.


2 pomysł to zamiast obecnych widełek wprowadzić widełki ceny sugerowanej(np. Sugerowana cena to 50k-10kyenów i 5-10ph). Jak to może działać? A więc gracze wystawiając  przedmiot mogli by wybrać cenę spoza widełek jednak I tu pojawia się kilka opcji :

1)Jeśli cena jest spoza widełek to 10% zarobku gracz traci.

2)Oferta gracza jest widoczna krócej (np 24h)

3) Oferta gracza jest widoczna zawsze na końcu listy z ofertami (nie zależnie czy wybierzemy "Cena" czy "ilość". Dotyczyło by to jedynie wyszukiwania konkretnych itemów) Oraz były by na końcu listy. (przykład w załączniku. Pola cena Yeny i cena Ph użyłem do wskazania widełek ceny sugerowanej dla osoby
czytającej)    


Można by też zmodyfikować drop, jednak nie znam obecnych wartości więc nie zasugeruję "nowych".
Można by również adekwatnie do pogody zwiększać szansę na znalezienie berry/przedmiotu. (gracze klikając o danych porach zbierali by co czego potrzebują)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2022, 03:56 PM przez Tempest. Powód edycji: Kosmetyczne zmiany )
Trzeba obserwować targ, Ci którzy dużo klikają i nie chomikują przedmiotów jak ja + sprzedają przedmioty na bieżąco więc może jednak coś ma tym targu będzie..
Obawiam się tylko że będę widział brak ofert na różne przedmioty.. Smile
Nie żeby to była moja propozycja, bo mam już dość proponowania tutaj czegokolwiek... Załóżmy że tylko podsuwam jakąś opcję. By ograniczyć 'wielorybów', najprościej zrobić ograniczenie ekwipunku, by z każdego itemu można mieć łącznie (wraz z tymi wystawionymi na targu) po x sztuk. Wtedy nie będzie chomikowania (chyba). Ci co mają aktualnie nadmiar czegoś, dajmy im limit by się tego pozbyli w określonym czasie od zalogowania się od wprowadzenia takiej zmiany. W przeciwnym wypadku ten nadmiar zostanie automatycznie sprzedany w plecaku. Dodając szczegóły, osoba mająca max możliwą ilość jakiegoś itemu, np niech będą to złote liście, nie będzie mogła ona ich kupować z targu, Ani zdobywać z lokacji (w czasie złapania pokemona ze złotym liściem byłby komunikat- nie posiadasz miejsca na ten przedmiot, i automatycznie przepada), więc będą Zmuszeni do wystawiania na targ po Takiej cenie by inni byli chętni do kupna.

Oczywiście, to ograniczenie nie będzie musiało dotyczyć wszystkich przedmiotów, tylko tych na które jest zapotrzebowanie np. do mikstur, zadań samsona i innych takich. Np. Balle mogą być bez ograniczenia, bo spośród tych itemów zaliczają się do kategorii ,,dodatki", przynajmniej wg mnie

A targ zostawcie w spokoju i przywróćcie wolny handel bez ograniczeń
Wprowadzenie bota sprzedającego itemy czy sprzedawanie ich w pokesklepie to jedno i to samo i nie jest to dobra opcja. Mogąc kupować z poke sklepu po co mam kupować od kogoś i dawać komuś zarobić? ba po co mam za tym klikać? skoro moge wejść do pokesklepu i sobie kupić...

Usuwanie widełek w takiej chwili to poroniony pomysł który stworzy chaos i kosmiczne ceny za co poniektóre itemy ze względu na to że jest totalny brak na targu, o czym zresztą wspomniał już Bugs.
Osobiście nie jestem zwolennikiem usuwania widełek z tego względu że widełki dają pewność graczom że wystawiając nie narażają sie na bana bo ktoś będzie miał widzimisie uznać że cena jest nie taka jak należy. I dlatego że nie musze nikogo prosić o to by stwierdził czy moge wystawić w danej cenie czy nie. Przytoczę tu event gdy nie było sztywnych widełki a tylko umowne 30% od ceny sugerowanej podczas którego to ewentu miało to być luźno traktowane (jednak nikt nie określił ile to jest to luźno) i cóż skoczyło sie to nieprzyjemnie... nie wnikając w szczegóły zdjęcie widełek zacznie doprowadzać do kolejnych takich sytuacji dlatego jestem przeciwny.
Ktoś tu wspominał o zwiększeniu procenty tych widełek być może to byłoby jakieś rozwiązanie, jednak jak co poniektórzy gracze ja również odbieram wrażenie że z tymi widełkami jest coś nie tak i cena zachowuje sie w sposób dziwny drastycznie spadając. Więc Alex nie dziw sie graczom że odbierają źle widełki gdy mimo że np skupują timerballe po maksymalnej cenie a ich średnia w dziwny sposób spada coraz niżej.

Wprowadzenie udźwigu/limitu na plecak to najgorszy pomysł jaki w życiu słyszałem, to jak próba ukarania całej społeczności za to że jacyś gracze mają możliwość skupywania itemów masowo bo są bogaci i z tego korzystają.
Osoba która pisała ten pomysł chyba kompletnie nie wzięła pod tego że ta zmiana nie przyniesie nic dobrego a jedynie same minusy nie wspominając już o tym że przez taką zmiane obrywają nie tylko gracze którzy masowo skupują ale też tacy którzy lubią klikać i przechowują to co sami wydrapią chociażby po to żeby później na evencie nie mieć problemu i nie musieć czegoś kupować od takich skupujących graczy. Minusów znajdzie sie o wile więcej w takim czymś, ale nie będe ich tu teraz wypisywał bo mam nadzieje że Alex rozumie że to bezsensowne...
A wzmianka że np balli nie powinno dotknąć takie ograniczenie to już w ogóle dobry żart, dla ciebie może to tylko "dodatek" ale dla innych idealny środek zarobkowy, dla mnie np kamienie słońca to jedynie dodatek Big Grin

Ktoś tu proponował wprowadzenie limitu kupionych/sprzedanych przedmiotów, osobiście do mnie ta propozycja bardzo trafia. W końcu jak twierdzi Alex problemem jest to że pewni gracze masowo skupują coś w ogromnych ilościach. A skoro to jest problemem to chyba na to powinno ustawić sie limit, szary gracz i tak nie zauważy różnicy bo i tak nigdy nie sprzeda/kupi takich ilości bogacz to odczuje, ale wciąż będzie mógł handlować ale nie takimi ilościami w danym czasie.

Jednak uważam że to właśnie tacy gracze co skupują masowo powinni bardziej tu zabrać głoś bo to jednak najbardziej w nich sie uderza.
Ja do nich nie należę ale głos zabieram gdyż jako osoba dorabiająca sie na własnym dropie niejako dzięki takim graczom sam zyskuje, bo większa średnia to większy zarobek.


EDIT:
Przestańcie proponować bezsensowne zmiany typu udźwig/limit plecaka, bo potem takie zmiany wchodzą i macie chaos, a potem sie dziwicie że jest coraz gorzej z grą i jest lament. No chyba że właśnie o to wam chodzi, to tylko przyklasnąć.

EDIT2:
A na koniec jeszcze taka pierdoła do Alexa.

Po co wprowadzono tą ramke? bo nie widze sensu jej istnienia
https://gyazo.com/ce34fa790948b38e170014554cc0aefb
Przecież cena rynkowa każdego przedmiotu jest od razu w rubrykach w których ustala sie cene.
Ta ramka miałaby sens ale gdyby widniały w niej widełki ceny minimalnej i maksymalnej w obu walutach Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2022, 10:16 PM przez Sphinx25. Powód edycji: Dopisek na końcu )
Nie zaproponuje nic bo wszystko jest odrzucone co chciałbym powiedzieć jednak wystawianie itemów mogłoby mieć większy procent chociaż do 50% od proponowanej ceny na rynku zawsze jest jakiś plus a nie wydaje mi się żeby nowych graczy mogło aż tak boleć ten wzrost. Jednak targ powinien być przystosowany do graczy z wysokim poziomem czyli właśnie z sporą ilością przedmiotów moim zdaniem. Nowy gracz kupi 1-2 sztuki na dzień i dla niego 200k różnicy jest różnicą ale to są małe wydatki a też w przyszłości może nauczyć się biznesów i robić podobne transakcje jak robią to gracze doświadczeni. Dobrym wyjściem dla obu stron jest ciężko jednak można zauważyć że niski procent graczy utrzymuje się dłużej w grze a doświadczonym graczą trudniej kończyć grę bo po prostu to byłby zmarnowany czas. To jest oczywiście moje osobiste zdanie ale widać tutaj ilu graczy pod postem napisało że się podoba zmiana z nicków widzę że większość to stara szkoła. Jeszcze coś może uda się wymyśleć na razie buziaki.
"Największym powodem do chwały nie jest nigdy nie upaść, ale umieć podnieść się za każdym razem, kiedy upadniemy." - Konfucjusz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2022, 09:57 PM przez Piter.)



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości