Zmiany cen rynkowych w PH

41 Odpowiedzi, 60909 Wyświetleń

Cześć,
1. Czy byłem śledzony programem pegasus wersja red i moje transakcje zostały wyjęte z obliczeń?
1a. Dlaczego w samsonie spada szansa na spotkanie itm po zabraniu zadania gdzie on występuje?
1b. Jaki jest faktyczny % szans złapania poka ballem? Czy coś nie zostało zmodyfikowane na potrzeby, po analizie …
2. Ludzie się bogacili na targu bo liczyli i myśleli, sam starałem się nauczyć/wytłumaczyć nowym graczom zasady wolnorynkowe (było to zdrowe)
2a porównanie graczy grających latami i gromadzących „majątki” do wielorybów, ale funkcjonujących w ekosystemie z planktonem… jak porównać działania zespołu co zlikwidowały/skasowały działaniami oferty za y, to jest mistrzostwo i epoka lodowcowa tak wyginęły dinozaury.
3. Powrót do komuny duża ilość ¥ w grze a mało przedmiotów za ¥, za to vivat pewex/baltona za dolary tu pH, dla Twórców gry potrzeba pH przez graczy wiąże się z pln na koncie, balans został drastycznie zakłócony i jest konflikt interesow
4. Polityka wolnorynkowa podaż/popyt powinny regulować ceny. Zespol ma możliwość wpływania na cenę poprzez zwiększanie/zmniejszanie ilosci dropu itm.
5. Analiza ile jakiego itm jest w grze? jakie jest zapotrzebowanie ?
6. Podejście zdroworozsadkowe tzw wieloryby stać na wiele ale nie maja nieograniczonych ilosci y na kupno… ile można mieć 1k, 2k, 5k i co dalej ? Rynek zweryfikuje no chyba ze wieloryb kończy gre i 20kkky wpompuje w jeden itm jest chwilowy deficyt i sprawa wraca do normy.
7. Dezinformacja wmawianie uczciwej mediany przy pokerowym sprawdzam blef co może powodować ograniczenia zaufania przy każdej innej informacji
8. Obserwacja czatu handel i spam kupie pH 1:12 oraz handlu gdzie śmiesznie niskie ceny itm w ¥ przy kk¥ zarabianych przy elmach kupowanych za pH znikają w biegu.
9. Niezrozumiałe decyzje z usuniętymi ofkami na targu.
10. Słuchanie graczy (klientów)
11. Dialog z graczami, usunięcie postu jak jest niewygodny suabe
12. Odpowiedzi silnymi argumentami, a nie argumentem siły
13. Zmiana przelicznika pH chociaż przy elmach nie wiem jaki musiał by dzisiaj być
14. Porozmawianie z ludźmi handlu i ekonomistami by naprawić bałagan
15. Demokracja to najgorszy z ustrojów, ale do tej pory nikt lepszego nie wymyślił

Ot tak kilkanaście tematów pod analizę, można się pochylić posłuchać i naprawić lub trwać w okopach własnych przekonań z wizja czego nie chcę, ale to co chcę nie wiem jak zrobić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2022, 10:25 PM przez Crisss.)
Crisss? TOP
(02.02.2022, 10:21 PM)Pewny napisał(a): Crisss? TOP

Top Palkia Tongue
"Największym powodem do chwały nie jest nigdy nie upaść, ale umieć podnieść się za każdym razem, kiedy upadniemy." - Konfucjusz
Hej,
Być może nie jestem na tyle bezstronny aby oceniać to czy nadmierne bogacenie się części graczy było dużym problemem, zresztą część mojego punktu widzenia została już przedstawiona przez innych więc w tej kwestii wypowiadał się nie będę.

Chciałbym jednak zauważyć, że w imię walki z „problemem” wolnego rynku i polowaniem na „wieloryby” najbardziej ucierpią gracze, dla których zmiany te miały być zbawieniem.

Przedmioty w cenach widełkowych najchętniej sprzedadzą gracze na początku swojej przygody, również wtedy, gdy jest to dla nich średnio opłacalne, ale tutaj pojawia się mały problem, bo przykładowo, na podstawie stanu targu z chwili pisania tego posta:

Gracz A na poziomie 48 marzy o posiadaniu Mismagiusa – i tu niespodzianka, bo na targu nie znajdzie kamienia zmierzchu za yeny – czy ma jakąś motywacje by zostać na dłużej, znaleźć kilka pecha berry, które wystawi na targ w cenie z widełek? Niekoniecznie.

Gracz B na poziomie 213 – gra regularnie od 2 lat, wchodzi codziennie na parę minut po pracy, robi zadania codzienne i musi lecieć do rodziny, dostał zadanie na miksturę ataku – niestety nie znalazł jej na targu, zanim znalazł kogoś kto mu ją sprzeda musiał skończyć przygodę z grą na ten dzień. Czy ma czas zastanawiać się nad tym dlaczego nie może kupić przedmiotu? Nie, może nie będzie też miał czasu aby wrócić do gry następnego dnia.

Gracz C na poziomie 123 – planował przygotować się do swojego pierwszego dużego eventu. Uznał, że zapobiegawczo kupi po jednej sztuce każdego przedmiotu na wypadek gdyby pojawił się na evencie, w zadaniu – chciał uniknąć ewentualnego problemu z zakupem. Okazało się, że to niemożliwe, bo te Cudowne Nasiona to jakiś niezwykle rzadki przedmiot, który nawet na co dzień jest niedostępny lub po prostu ma tak wiele zastosowań, że ludzie wolą go nie wystawiać. Miejmy nadzieję, że takiego zadania nie będzie, bo w odpowiedzi na pretensje musiałby zapewne usłyszeć, że mógł kupić ten item wcześniej.

Jeśli skupowanie itemków było zarazą to widełki są ogniem. Oczywiście w pewnym sensie to działa. Rozwiążemy w ten sposób przy okazji wszystkie inne problemy – np. ewentualne przeciążenia na serwerze podczas eventu.

Jako, że życzę tej grze jak najlepiej – Apeluję o zdjęcie widełek przynajmniej do czasu znalezienia lepszego rozwiązania. Już naprawdę lepiej wprowadzić ograniczenie ilości zakupu przedmiotów i np. zdjąć te ograniczenia tylko w przypadku paczek przedmiotów (gdzie ustalamy jedno ograniczenie – minimalną ilość adekwatną do typu przedmiotu – np. 40 dla berry, 5 dla mikstur) niż rzucać harpunami na oślep, licząc na to, że upolujemy jakiegoś dorodnego „wieloryba”.
Oczywiście można poszukać złotego środka, ale to będzie zapewne wymagało czasu. Za chwilę pojawi się nowy region, wraz z nim zapewne ruszy większa akcja promocyjna – to wszystko stworzy nowe szansę dla rozwoju gry. Wydaje mi się, że to co stoi za utrzymaniem obecnego ładu nie jest ważniejsze niż stworzenie dobrych warunków dla nowych i wracających graczy w kluczowym momencie.

Jestem przekonany, że jeśli pojawi się sygnał, że potrzebne jest lepsze rozwiązanie np. jako komunikat w grze, to więcej osób przedstawi swoje propozycje na forum i może uda się coś wymyślić. Natomiast, stan sprzed wprowadzenia widełek stwarzałby dużo lepszą atmosferę do dalszej dyskusji.

Pozdrawiam serdecznie
To był tylko sen
Pojawiła mi sie dziś pewna myśl.
Mianowicie całkiem często odbywają sie te całe weekendowe eventy, jednak nie posiadają one sklepików.
Można zrobić tak by miały sklepik z wyłącznie itemami potrzebnymi do warsztatu (+ może jakieś jeszcze jak np kupon na eggi, balle czy oaki) co byłoby pewnego rodzaju rozwiązaniem małych ilości itemów dostępnych za yeny na targu. Jednakże to byłoby rozwiązanie wyłącznie dla graczy aktywnych i mogących sobie pozwolić na sporą ilość klikania, bo taki nowy gracz wciąż będzie miał z tym problem gdyż zazwyczaj nie będzie go stać na zdobycie aż sporej ilości punktów... ale to już niestety wynik zaniżonych cen na targu którzy spowalnia rozwój nowych i powracających graczy. Mniejszy zarobek ze sprzedawanych itemów = wolniejszy rozwój.

Podobały mi sie również przemyślenia Crisa o wymianie posiadanych itemów za proponowane itemy. To jest fajne bo gracz musi dać coś od siebie by coś dostać i moim zdaniem lepsze niż dawanie tmów za grosze.
Jeśli zdecydowalibyście sie na to rozwiązanie to uważam że to po prostu powinna być poszerzona oferta Handlarza zamiast dodawania kolejnego bota, gdyż kolejny taki bot byłby na minus dla graczy niechcących z niego korzystać, dlaczego? ano dlatego że spotkanie takiego bota to byłoby tak jakby pusta wyprawa czyli zmniejszenie szansy na spotkanie poka czy też itemu a tego bym osobiście nie chciał.

Jednakże żadne z tych powyższych rozwiązań nie jest rozwiązaniem tego co dzieje sie obecnie z targiem i tego że Alexowi nie podoba sie masowe skupowanie przez co poniektórych graczy itemów...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.02.2022, 01:06 PM przez Sphinx25.)
Efekt motyla trzepoczącego skrzydłami … w Azji powoduje tsunami w Europie…

Każda decyzja powoduje określony skutek i ma wpływ na targ jest kilka możliwości jednak każdej akcji towarzyszy reakcja… można opisać kilka scenariuszy ale po co się wysilać jak nie wiemy w jakim kierunku ma to być tworzone a abstrakcyjne scenariusze mogą być realnymi. Wiele osób się już nie wypowiada uważając że szkoda czasu, brak dialogu, poprzednie forum stracone a pomysły kasowane ….
Szczerze szaro to widzę Alex miłego dnia życzę wszystkim
Owszem, zgadzam sie jak najbardziej i sztuką jest podejmować decyzje które później nie wywołają złych skutków, niestety nie zawsze sie tak da... Jednak my jako gracze nie powinniśmy podsuwać złych rozwiązań, bo wtedy to właśnie my najbardziej na tym obrywamy np. w innym temacie jeden z graczy stwierdził że może trzeba zmniejszyć ilość oaków za nagrody bo jego zdaniem jest za łatwo o oaki... jest to moim zdaniem jedną z większych głupot, bo uważam że żeby mieć dużo oaków to przede wszystkim trzeba umieć nimi gospodarować, trzeba klikać minimalistycznie i klikać za ph (nie koniecznie wszystkie z tych wymienionych na raz ). Tamten gracz chyba w ogóle nie bierze pod uwage że wspomniane przez niego zmniejszenie ilości oaków z nagród tylko jeszcze bardziej uderzyłoby w graczy nowych, bo to przecież oni na początku mają najmniej oaków, już nie wspominając o braku ph więc nawet sobie nie wezmą drugiego zadania gdy ktoś ma 0PH...

Ale też nie dziwie sie graczom że nie chcą sie wypowiadać uważając że szkoda czasu, bo gra jest niby dla nas a jednak pojawiają sie takie decyzje jakby były wręcz skierowane przeciwko graczom... jak sam zauważasz brak dialogu, a to przecież mogłoby wystarczyć żeby niedoszło do niejednego złego rozwiązania.
Obecnie to tak mam wrażenie że sobie piszemy, a oni i tak nie zwracają na to uwagi troche jak w innym temacie...
Może się powtórzę jest konflikt interesow i zaburzony balans. Można zrobić analizę ale ludzie i firmy co się tym zajmują biorą za to porządne pieniądze, można napisać używając fachowych nazw mając dane różne scenariusze… nie ma jednej drogi. Możemy pisac piękne hasla ale praktyka co innego. Ekonomiści wskazują mozliwosci ale nie zaryzykują stwierdzenia ze tak będzie bo jest za dużo zmiennych. Od reki mogę napisać kilkanaście scenariuszy po ludzku czytelnie i któryś się sprawdzi.
Co do oakow z zadań elma sam jestem beneficjentem i przyjmując sphinx Twój punkt widzenia ze dużo oakow, klikania, rozwoju, gry… ale pH służyło tez do klikania, teraz robiąc zapasy oakow ograniczasz redkom ewentualnie popyt na pH. Ograniczenie oakow w zadaniach może spowodować mniejszy popyt na zadania elma i popyt na pH.
Nowy region, eventy to coś co powinno przyciągać nowych graczy i tych co odeszli z ciekawosci jako produkt zachęcać do płatności pln/pH znów wprowadzanie równości na targu miedzy graczem grającym 2 miesiace a 2 lata jest trudne nierealne jak maja ten sam zasób wiedzy … oferty tylko za pH korzyści z tego powinny być dla redkow… brak innych ofert ktoś pomyśli zrobie mikro płatność to tylko kilka złotych i jest to nieporuszony aspekt w grze długo opierając się zmianom jest dopływ pln jednak ile osób czuje się zniechęconych jak gracze maja wracać a nowi zostawać?
Gra która reklamuje sie jako darmowa nie powinna ograniczać graczom możliwości darmowego grania jeśli chce mieć nowych graczy.
Co z tego że PH też służy do klikania? czy w takim razie może powinni usunąć drinki bo można klikać za PH, no to byłby naprawde "świetny" ruch Big Grin
To że ktoś potrafi sobie zgromadzi drinki (a uwierz jest spora część graczy którzy tego nie potrafią) nie powinno być żadnym powodem to tego by zmniejszać ich ilość z nagród, a sugerowanie że zmniejsza to popyt na PH też jest słabe bo jak dobrze wiesz PH nie służy wyłącznie do tego, kolejna sprawa jeśli redki nie potrafią stworzyć NIC innego co byłoby sensownie potrzebne do zakupów PH za pln to nie wina graczy tylko ich, z tego powodu nie powinno sie graczom utrudniać gry bo to ich będzie tylko jeszcze bardziej zniechęcało.
Gra chcąca sie rozwijać powinna zachęcać do klikania, a nie odwrotnie.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości