Czy taka zdolność jest potrzebna?
Zdecydowanie tak!
100.00%
7
Tak, lecz zmieniłbym oba bonusy do +5%
0%
0
Tak, lecz bonus w drużynie zmniejszył do +5%
0%
0
Tak, lecz bonus w walce zmniejszył bym do +5%
0%
0
Nie. Napiszę dlaczego.
0%
0
Nie jestem pewny. Napiszę dlaczego
0%
0
7 głosów
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie

Zdolność Pickup

17 Odpowiedzi, 24274 Wyświetleń

Zgadza się, Thief w Tej grze nie posiadał takiej możliwości, natomiast w oryginale na bulbapedii https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Thief_(move) w akapicie Generation V jest napisane (druga część zdania): "Thief no longer steals a Trainer's Pokémon's items permanently; however, a wild Pokémon's item is still permanently stolen by the player."


W czasie tej dyskusji pozwolę sobie na przedstawienie trochę innego działąnia/zastosowania dla tej zdolności.

Nie lepiej może po prostu zrobić tak, by zdolka nie miała żadnego zastosowania w walce, tylko poza nią?- opis niżej*/ Zakładam że jeden z głównych powodów takiego pomysłu jest zwiększenie szans na zdobycie itemów trzymanych przez poki w dziczy by skuteczniej wykonywać zadania Samsoma.
W takim razie niech podczas podróżowania istnieje 0,67%-0,5% (średnio raz na 150/200 podróży) szans na znalezienie przez pokemona dowolnego przedmiotu trzymanego przez poka w danej lokacji, spośród Wszystkich podróży (wliczając wyprawy puste, znalezieniem itemu oraz dzikiego poka), tyle samo % na berry, oraz 0,067%-0,05% (średnio raz na 1500/2000 podróży) na pozostałe itemy w tej lokacji (czyli np, krysztaly, kamienie evo, ognisty owoc, poke-klapki, węgiel...).
Podanie przeze mnie propozycje % mogą być do ustalenia.
Pomysł taki z racji by specjalnie nie wpłynęło to na ogólną rzadkość i wszystkich itemów.
Przyznaje, mój błąd, jakimś cudem ten krótki akapit mi umykał O.o
Jednakże Thief jeśli dobrze rozumiem miałoby zbierać 100% itemów, a to byłoby już jak sam zauważyłeś zbyt OP, gdybyśmy jednak zmienili działanie Thief dając tylko 5/10% na kradzież przedmiotu to znów zrobilibyśmy temu ruchowi ogromną krzywde...
No i uważam że ten efekt nie został dodany nie ze względu na to że byłby zbyt OP, bo w tamtym momencie itemki na pokach były śmiesznie tanie i w ogóle nie miały takie znaczenia jak teraz na gre. Uważam że przyczyna była taka że Redki zwyczajnie nie wiedzieli jak coś takiego dodać do gry, bo zauważ że w warsach nie mamy ani jednego ataku czy zdolności które miałyby zastosowanie stricte pozawalkowe lub częściowo pozawalkowe jak przy tym ataku.


A co zaś do twojej propozycji to mam mieszane uczucia, myśle jednak że lepszy jednak pozostać przy propozycji Razza.
No i wydaje mi sie że mu bardziej chodziło o itemki z lokacji, bo zdobycie tych jest jednak trudniejsze niż tych na pokach, nie sugeruj sie tu tym co zaproponowałem jako coś hm kluczowego w tej propozycji, od po prostu zaproponowałem bo wydało mi sie to bardziej pasujące do tego efektu z walk Tongue
To tym bardziej. Skoro jak napisałeś, zdolność miałaby przeważnie wpłynąć na znalezienie itemów lokacyjnych, to w tym wypadku nie ma nic wspólnego z walkami z pokami w dziczy i ich przedmiotami... Dlatego dodatkową możliwością będzie znalezienie przez poka z tą zdolnością itemów trzymanych przez poki które aktualnie można zdobyć tylko poprzez złapanie poka z nimi.
Co do tego jednak zmniejszyłbym nawet ich % szans znalezienia niż wyżej pisałem, z Tego względu, że wciąż w trakcie można poki z itemami łapać. Czyli jako nową wartość można uznać za 0,33% (raz na 300 podróży).
@Project D

Odnosząc się do oryginalnego działania - zdolność, jak już wcześniej było wspominane przy pytaniu "walk z graczami", to działała również podczas walk. Dlatego zaproponowałem te X% do złapania, bo jak później też wspomnieliście - nie zostało by zaimportowane oryginalne działanie, tak jak w przypadku Thief. Dlatego zostawił bym itemki na pokach tak, jak są, bo po coś na nich są, a nie leżą luzem w lokacji.


Co do samego działania poza walką - mimo iż na razie pomysł zebrał 100% glosów na wartość 10%, to wcale nie stoję murem, że to musi być ledwo/aż* 10%. Dlatego w ankiecie są opcje z niższą wartością przeze mnie wcześniej uwzględnianą. Mimo to, odnoszę wrażenie, iż zaproponowane przez Ciebie wartości niewiele zmienią przy RNG występującym w grze i wpływie jakim mają zadania. Mimo iż brzmi to w miarę rozsądnie.


*niepotrzebne skreślić według uznania.
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
To ja tak podbiję temat, gdyż forum zamiast wszystkie wątki pokazywać, to po wejściu w dział są tylko te w których cokolwiek napisano w ciągu 20 dni.



Przy okazji dodam, że podobną do tej zdolki jest też Illuminate - ona natomiast zwiększa szanse na pojawienie się pokemona. Jeśli miałbym pisać o tym wątek, to też z mojej strony padnie propozycja 10%, mimo iż uważam, że jest to zdecydowanie za dużo do bonusów jakich już posiadamy.


Przy okazji polecam zajrzeć w linki w pierwszym poście
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2022, 03:34 PM przez MrRazz. Powód edycji: Tak )
Jeśli chodzi o zdolność Illuminate to co prawda oryginalnie jest to 100% jednakże byćmoże masz racje i właśnie u nas mogłoby to być zbyt dużo. Tak czy siak również jestem jak najbardziej na tak, myśle że byłoby to bardzo pozytywne szczególnie w lokacjach gdzie normalnie jest bardzo dużo pustych wypraw.
Z tego co pisze na bulbapedi to pok musi być liderem i osobiście byłbym za tym by i na warsach tak było.

Ze zdolności których nie ma w grze jest jeszcze Arena Trap która również ma identyczny efekt pozabitewny co Illuminate.

W grze mamy jedną zdolności które powinny mieć identyczny efekt pozabitewny, pytanie więc czy powinno sie go dodać? mam na myśli zdolność No Guard
Osobiście w przypadku Illuminate zrezygnowałbym z przymusu trzymania poka jako lidera.


Co do No Guard - to why not? Nie widzę przeciwwskazań.
Jedynie efekt, tak jak w przypadku Pickupa, nie powinien się kumulować między sobą w tych trzech zdolkach. Nie ważne czy będziemy łączyć 1 z 1, 2 z 3 czy 3 z 1 i 2 itp... Stały bonus
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
W sumie to nie mam nic przeciwko temu by pok nie musiał być na liderze i również zgadzam sie że efekt nie powinien sie kumulować.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości