Czy taka zdolność jest potrzebna?
Zdecydowanie tak!
100.00%
7
Tak, lecz zmieniłbym oba bonusy do +5%
0%
0
Tak, lecz bonus w drużynie zmniejszył do +5%
0%
0
Tak, lecz bonus w walce zmniejszył bym do +5%
0%
0
Nie. Napiszę dlaczego.
0%
0
Nie jestem pewny. Napiszę dlaczego
0%
0
7 głosów
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie

Zdolność Pickup

17 Odpowiedzi, 24271 Wyświetleń

Witam, to znowu ja!

Tym razem z propozycją dodania zdolności Pickup.

*Co ta zdolność robi? 
W skrócie - pokemon z tą zdolnością ma 10% szans na podniesienie losowego przedmiotu.  Przedmiot trzyma pokemon, a my możemy potem go schować do swojego ekwipunku. Tu znajdziecie więcej na ten temat: https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wik..._(Ability)


*Jak miałaby działać u nas?
Miałaby dwa działania:

1. Póki pokemon jest w naszej drużynie, to podczas wędrówek w lokacji mamy +10% więcej szans na znalezienie przedmiotów.
2. Podczas walki: Gdy przeciwnik zaczyna walkę trzymając przedmiot, zwiększa nam o 10% szansę na złapanie pokemona dowolnym ballem.

Oczywiście przy pierwszym działaniu przedmiot miałby trafiać już normalnie do plecaka, niż bawić się w programowanie, by takie przedmioty jeszcze przechodziły przez poka.

*Czemu miałaby pojawić się taka zdolność na PokeWars?
Aktualnie - dla samego Samsona. Niejednokrotnie pomijane zadania, gdyż potrzebuje kilku przedmiotów, które przez RNG nie chce trafić. Albo chociaż dla samego balansu z dostępnych bonusów w grze. 

Jakich? Otóż:

-Żeby spotkać pokemona i ewentualnie złapać:
Osiągnięcie Łowca pokemonów (Poziom 1-3), 
Osiągnięcia dotyczące lokacji (max za każde - 20%), 
Odznaki z Sal pokemon (przynajmniej 20 odznak, gdzie są bonusy +5% do konkretnych typów, +1% do znalezienia poka we wszystkich lokacjach, czy +1% większa szansa spotkania pokemona zamiast pustej wyprawy), 
Kamuflaż nowicjusza (+10% do znalezienia), 
Radar pokemonów (+20% ale tylko wodnych),
Czy nawet sama pogoda dodająca +5% do trzech konkretnych typów

-Żeby znaleźć przedmiot:
Odznaka, konkretnie jedna dająca całe aż 1% do znalezienia
Amulet szczęściarza, o niewiadomym %
Podbierak, szkoda tylko że do samych pereł
Narzędzia do kopania, tyle że do minerałów.

Wynikiem tego - mamy  1% szans więcej na znalezienie przedmiotu + to co dodaje amulet szczęściarza. Pereł czy minerałów nie liczę. A na pokemony? Przynajmniej z 40% więcej, o ile nie jest wodnym. Wtedy licznik wybija do 60%.

*Jakieś inne kwestie dotyczące wprowadzenia?

Na pewno widzę problem w tym, że zdolność ma działać na postać częściowo poza walką. Tak jak przedmioty w ekwipunku. W teorii jest to problem, gdyż nie ma innej takiej zdolności, wpływającej na coś poza walką na PokeWars, którą posiada pokemon.

W praktyce - jest już coś, co działa tak mechanicznie. Mówię tu o Repelu/Max repelu. Owszem - karmimy poka. Ale efekt działa na postać gracza, dzięki czemu nie spotykamy wtedy trenerów w lokacjach. Póki efekt się nieskończy, lub nie wrzucimy poka do rezerwy/pokeboxa. A ta zdolność wpływać ma tak samo. 

Różnica w tym jest taka - repel jest czasowy, a zdolność działać będzie dotąd, dopóki mamy pokemona w drużynie. No i podczas walk. 

Poza tym - ma się nie kumulować. Nie ważne czy 1 czy 6 poków mamy z tą zdolnością, to zawsze będzie to tylko +10%


Dodatkowo - na początku miałem zaproponować +5% do obu rzeczy, lecz patrząc jaka jest rozbieżność między pokami a przedmiotami, a jeszcze wpływ na wyprawy mają zdarzena losowe, jak event z duchami, to stwierdziłem, że ten % powinien być jak w oryginale.


Co o tym sądzicie? Jak bardzo hejtujecie pomysł? Napiszcie mi to. Sekcja komentarzy jest wasza. Chcę poznać wasze zdanie, nawet jeśli ma mi się nie podobać Tongue Dziękuję.




Poprzednie wątki:

*Premierball
*Psywave
*Final Gambit
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.12.2021, 11:39 PM przez MrRazz. Powód edycji: 1. Poprawki merytoryczne. 2. Dodanie jednej ważnej kwestii. 3. Linki )
Ta propozycja z pick upem mi się podoba, choć odnoszę wrażenie, że jest główny problem z pustymi lokacjami gdzie tracimy na tym nie tylko punkty akcji. Pomysł warty rozważania według mnie.
Na początek kilka pytań:
1."Póki pokemon jest w naszej drużynie, to podczas wędrówek w lokacji mamy +10% więcej szans na znalezienie przedmiotów."
-Dotyczy to Wszystkich przedmiotów w grze czy jakichś konkretnych? np. tylko tych co trzymają poki w dziczy*

2."Podczas walki: Gdy przeciwnik zaczyna walkę trzymając przedmiot, zwiększa nam o 10% szansę na złapanie pokemona dowolnym ballem."
-Kiedy walczymy pokem z tą zdolnością czy wystarczy że jest w drużynie? /dodam od razu że +10% dla każdego balla to za dużo

3."Oczywiście przy pierwszym działaniu przedmiot miałby trafiać już normalnie do plecaka, niż bawić się w programowanie, by takie przedmioty jeszcze przechodziły przez poka."
-Gdyby takie coś małoby już zaistnieć to wtedy przydałby się komunikat pokroju zdobycia poziomu przez pokemona (w okienku wyskakującym w prawym górnym rogu), tzn. "<podczas wędrówki znalazłeś <nazwa przedmiotu>"

4."Aktualnie - dla samego Samsona. Niejednokrotnie pomijane zadania, gdyż potrzebuje kilku przedmiotów, które przez RNG nie chce trafić. Albo chociaż dla samego balansu z dostępnych bonusów w grze."
-Balans przedmiotów występujących na pokach już został wprowadzony. To że od momentu otrzymania zadania ich drop znacząco maleje to już inna kwestia. Tak czy inaczej do łapania poków z przedmiotami słążą np. Timerballe, a jeżeli ktoś ich nie posiada to zmienia średni poziom dróżyny na niższy by inne balle miały więcej %. Z resztą nikt nie każe brać od Samsona Fanatyka gdzie przeważnie są takie zadania. Równie dobrze można wybrać Amator Klikania czy też Łowca Shiny.

5."Dodatkowo - na początku miałem zaproponować +5% do obu rzeczy, lecz patrząc jaka jest rozbieżność między pokami a przedmiotami, a jeszcze wpływ na wyprawy mają zdarzena losowe, jak event z duchami, to stwierdziłem, że ten % powinien być jak w oryginale."
-Porównywanie tych dwóch rzeczy (poki/itemy) nie ma nic ze zobą wspólnego. To dwie oddzielne kwestie


Omówienie sposobu działania tej zdolki w trakcie walki z innymi graczami zostawię na później.

Na obecną chwilę jestem na Nie albo na +5% dla obu bonusów, nie ma co przesadzać
@Project D

Zacznę od tego, że zdolka ma nie działać walcząc z graczami. Jest stricte pod lokacje Tongue Owszem, ma oryginalnie dodatkowe działania podczas walki, lecz uważam że w obecnej chwili nie ma sensu wprowadzania ich. Cytując podaną bulbapedię:

"Pickup cannot collect items that have been destroyed with Incinerate, eaten with Bug Bite or Pluck, or knocked off with Knock Off. A popped Air Balloon cannot be collected."

Czyli nie przywróci Ci przedmiotów wytrąconych Knock Offem podczas walki z graczem Wink A samych berry zazwyczaj bierzemy więcej, niż jedną.

A teraz do pytań:
1. To zależy od chęci do programowania i możliwości. Ale zakładam gorszą opcję - czyli do wszystkich.

2. No raczej jak podczas walki, to w momencie kiedy nim walczymy Smile

3. Teoretycznie fajne, ale jest to mnóstwo pisania dla małego bajeru. Dlatego pomińmy tą kwestię, ok?

4. No właśnie, na pokach. A co z resztą? Bo akurat te na pokach nie są  problemem, nawet przy obecnym balansie.

5. Trzech rzeczy. I wszystkie mają wpływ na wyprawy, więc porównywanie jak najbardziej jest tu uzasadnione Wink
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.12.2021, 12:32 PM przez MrRazz.)
Jestem jak najbardziej za, brakuje mi na warsach zdolności które działałyby nie tylko podczas walki, ale i poza nią jak to jest oryginalnie.

Co do pierwszego działania o jakim wspomniał Razz to osobiście wolałbym żeby ta zdolność zwiększała szanse tylko na itemy które pokedeks określa jako "do trzymania dla pokemonów" (oczywiście bez tych warsztatowych xD i trzymanych przez poki) plus kamienie ewolucyjne, a bez tej całej reszty jak ulubiony napój, poke chrupki czy inne tego typu.

Zaś co do drugiego działania to osobiście wolałbym żeby to wyglądało tak:
Po wygranej walce dzięki tej zdolności pokemon ma 5/10% (tak jak proponuje Razz)  na to że zgarnie przedmiot trzymany przez dzikiego pokemona.

Jak to widze?
Bardzo prosto,  na tej samej zasadzie jak walki z trenerami po których czasem otrzymujemy jakieś balle.
Czyli w tym okienku gdzie mamy wiadomość o wygranej i ile dostajemy pd i nasz pokemon, widniałaby też informacja jeśli nasz pokemon zgarnął item przykładowo:
"dzięki zdolności pickup udało ci sie zebrać przedmiot okruch komety, znajdziesz go w swoim plecaku"
Czyli gdy łapiemy pokemona w ball on już jest bez itemu.
Fajnie byłoby gdyby Alex wypowiedział sie czy w ogóle takie coś byłoby możliwe Tongue

Osobiście uważam że byłoby to bliższe oryginalnemu działaniu i ciekawsze niż samo zwiększanie procentu na złapanie poka.

---
Jak najbardziej zgadzam sie z Antym, w niektórych lokacjach jak Lumiose to jest wręcz koszmar z tymi pustymi wyprawami który wręcz może zniechęcać nowych graczy do gry gdy nie wiedzą gdzie klikać a trafią na taką lokacje co ma dużo pustych wypraw...

Cytując pewną osobe "Puste wyprawy to też trochę przestarzała mechanika" ;>

---
"Balans przedmiotów występujących na pokach już został wprowadzony."

Nie żeby coś, ale osobiście wole dostać taką zdolność i mieć zarazem większy wybór w pokemonach do dziczy niż obecnie jedyny słuszny wybór to poki pokroju Snorlaxa i nic więcej... niż zwiększanie dropu itemów na pokach przez Alexa bo jacyś gracze zaczęli jęczeć że jest ich zbyt mało, albo że są za drogie...
Zwyczajnie uważam że takie rozwiązanie ze zdolnością jest dla samej gry o wiele atrakcyjniejsze.

---
"Z resztą nikt nie każe brać od Samsona Fanatyka gdzie przeważnie są takie zadania. Równie dobrze można wybrać Amator Klikania czy też Łowca Shiny."

Powtarzam to od dawna, a jakoś nikt mnie nie słucha i poziom fanatyka jest systematycznie coraz bardziej ułatwiany Big Grin
Inna sprawa że to nie prawda że tylko w fanatyku masz takie zadania, bo na każdym poziom są takie zadania, bo to są te same zadania tylko z mniejszą liczbą, jak nie wierzysz to z ogromną chęcią Ci to udowodnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.12.2021, 02:33 PM przez Sphinx25. Powód edycji: Krótki dopisek )
@MrRazz

"Poza tym - ma się nie kumulować. Nie ważne czy 1 czy 6 poków mamy z tą zdolnością, to zawsze będzie to tylko +10%"
Cieszę się że zwróciłeś na to uwagę, jak najbardziej na +

"To zależy od chęci do programowania i możliwości. Ale zakładam gorszą opcję - czyli do wszystkich."
Jeśli miałoby dotyczyć to wszystkich przedmiotów, mimo wszystko i tak część trzeba będzie wykluczyć. Biorąc pod uwagę itemy oraz ich rzadkość znalezienia, zastosowałbym to tak samo dla tej zdolności (tak jak w oryginale), a nie by był taki sam % na wszystkie itemy, np. 30% na berry, 30% na item trzymany przez poki, 15% na kryształy, 15% na TM, 10% na kamienie.
W tym przykładzie oczywiście nie uwzględniłem wszystkiego, przedstawiłem jedynie jako wskazówkę. Kwestia wartości. Wiem, proszę mi nie wypominać cen różniących się choćby między kryształami 'trawiasty a normalny'. To będzie temat do przedyskutowania

"No właśnie, na pokach. A co z resztą? Bo akurat te na pokach nie są problemem, nawet przy obecnym balansie."
A z pozostałymi itemami jest problem? Gdyby było ich za dużo to też nie byłoby fajnie, wszystko zacznie tanieć (jakby targ nie był dość zepsuty xD)

___
@Sphinx25

"Co do pierwszego działania o jakim wspomniał Razz to osobiście wolałbym żeby ta zdolność zwiększała szanse tylko na itemy które pokedeks określa jako "do trzymania dla pokemonów" (oczywiście bez tych warsztatowych xD i trzymanych przez poki) plus kamienie ewolucyjne, a bez tej całej reszty jak ulubiony napój, poke chrupki czy inne tego typu."
Tak, coś w tym stylu będzie ok

"Zaś co do drugiego działania to osobiście wolałbym żeby to wyglądało tak:
Po wygranej walce dzięki tej zdolności pokemon ma 5/10% (tak jak proponuje Razz) na to że zgarnie przedmiot trzymany przez dzikiego pokemona."
Ojoj... A co z eventami i przedmiotami eventowymi na pokach? Jakby 100% itemów na pokach trafiałyby do plecaka praktycznie od tak, nawet nie chcę sobie tego wyobrażać :p Propozycja MrRazza zdecydowanie racjonalniejsza.

"Nie żeby coś, ale osobiście wole dostać taką zdolność i mieć zarazem większy wybór w pokemonach do dziczy niż obecnie jedyny słuszny wybór to poki pokroju Snorlaxa i nic więcej"
Tego argumentu nie rozumiem <psyduck>. Od kiedy jedyny sensowny pok do dziczy to Snorlax? Może być nim praktycznie każdy

"Inna sprawa że to nie prawda że tylko w fanatyku masz takie zadania, bo na każdym poziom są takie zadania, bo to są te same zadania tylko z mniejszą liczbą, jak nie wierzysz to z ogromną chęcią Ci to udowodnie."
Tak, ale też wtedy ich liość do złapania też jest znacznie różniąca, co nie powinno wpływać na jęki i narzekanie
"Jeśli miałoby dotyczyć to wszystkich przedmiotów, mimo wszystko i tak część trzeba będzie wykluczyć. Biorąc pod uwagę itemy oraz ich rzadkość znalezienia, zastosowałbym to tak samo dla tej zdolności (tak jak w oryginale), a nie by był taki sam % na wszystkie itemy, np. 30% na berry, 30% na item trzymany przez poki, 15% na kryształy, 15% na TM, 10% na kamienie.
W tym przykładzie oczywiście nie uwzględniłem wszystkiego, przedstawiłem jedynie jako wskazówkę. Kwestia wartości. Wiem, proszę mi nie wypominać cen różniących się choćby między kryształami 'trawiasty a normalny'. To będzie temat do przedyskutowania"

Takie procenty to byłby bez wątpienia plus, jednak osobiście nie przekraczałbym tej granicy 10% a TM w ogóle bym tu nie uwzględniał jako item Tongue

---
"Ojoj... A co z eventami i przedmiotami eventowymi na pokach? Jakby 100% itemów na pokach trafiałyby do plecaka praktycznie od tak, nawet nie chcę sobie tego wyobrażać :p Propozycja MrRazza zdecydowanie racjonalniejsza."

Albo ty mnie nie zrozumiałeś albo ja ciebie...
Item to item, nie ważne czy eventowy czy nie.
Jakie znów 100% itemów? skąd ty to wziołeś? przecież ja tam nigdzie nie proponuje byśmy dzięki tej zdolności mogli zbierać 100% itemów z poków, bez przesady...
To o czym pisze nie zapewniłoby nam nawet 50% itemów z napotkanych poków więc nie wiem skąd tobie wzięło sie to 100%
Poza tym lepsza taka 5/10 procentowa szansa że czasem uda nam sie zebrać jakiś item, niż item eventowy znajdowany z dziczy gdzie DOPIERO mamy eventowy item od tak w plecaku, tu przynajmniej musimy zmusić gracza do klikania zamiast jechać na pusto jak to kiedyś czynili gracze przed wprowadzeniem zadań rankingowych Big Grin

Tym bardziej nie rozumiem tego patrząc na to że wcześniej proponujesz nawet 30% na pewne itemy O.o

---
"Tego argumentu nie rozumiem <psyduck>. Od kiedy jedyny sensowny pok do dziczy to Snorlax? Może być nim praktycznie każdy"

Już wyjaśniam co miałem na myśli
Chodzi o to że zawsze jak widze na ogólnym gdy nowi pytają o poki do dziczy, to zawsze polecane są snorlachy venusaury czy inne tego rodzaju poki.
I nie chodziło mi wyłącznie o Snorlaxy, a wszystkie poki tego pokroju.
I musze przyznać że wcale sie temu nie dziwie, taki Snorlax sam sie leczy więc zaoszczędzamy na lecznicy (jedyny wydatek do ulubiony napój a i to nie jeśli już zdążyliśmy go nadtopić) idzie go z powodzeniem ustawić jako poka pod timerki, a jak zajdzie potrzeba to można też ofensywnie i będzie skuteczny pod quicki.
Oczywiście zgodze sie z tobą że może być to dowolny pok (szczególnie trenowane) jednak nowi nie zawsze mogą sobie pozwolić na coś takiego

---
"Tak, ale też wtedy ich liość do złapania też jest znacznie różniąca, co nie powinno wpływać na jęki i narzekanie"

Chyba nie aż tak znacznie, kiedyś te różnice były większe, no ale mniejsza...
Serio wątpię by ktoś mając poki do oddania z poziomu fanatyka miał brać niższy poziom trudności po to by i tak użerać sie z tym a w nagrode dostać jakieś marne wynagrodzenie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.12.2021, 05:35 AM przez Sphinx25. Powód edycji: Dopisek o którym zapomniałem )
Te procenty na itemy 30%, 25% itd., których suma wynosiłaby Nową wartość 100% dla tych 5/10% zdolki.
Jaśniej, szansa na znalezienie itemu wynosiłaby 5/10%, a to Jaki item spośrów wszystkich zostanie znaleziony to temy służy nowa wartość 100%, np. dla 5/10% byloby 30% na berry, 30% na item yrzymany przez poka itp itd.

Ok, niedoczytałem tych 5/10% szans na zgarnięcie itemu po wygraniu. Mimo to, wciąż sensowniejsza jest propozycja MrRazza, ponieważ to co przedstawiasz bardziej przypomina oryginalne działanie ataku Thief, któremu chyba z jasnych powodów odebrano możlowość kradzieży itemów na pokach z dziczy na stałe
"Ok, niedoczytałem tych 5/10% szans na zgarnięcie itemu po wygraniu. Mimo to, wciąż sensowniejsza jest propozycja MrRazza, ponieważ to co przedstawiasz bardziej przypomina oryginalne działanie ataku Thief, któremu chyba z jasnych powodów odebrano możlowość kradzieży itemów na pokach z dziczy na stałe"

Thief nigdy nie posiadał takiej możliwości (a przynajmniej o ile mi wiadomo), zauważ że nawet oryginalnie nie ma takiego efektu, a jeśli sie myle i czegoś nie zauważyłem (czy też coś pominąłem) to prosze o zacytowanie mi tego. Thief zawsze kradł itemki ale tylko podczas walki, nigdy nie był to atak który miał kraś item na stałe, to właśnie zdolność Pickup miała zapewniać coś takiego
"The Pokémon may pick up the item an opposing Pokémon used during a battle. It may pick up items outside of battle, too."
Oczywiście u nas żaden dziki pokemon nigdy nie użyje trzymanego eventowego itemu które z oczywistych powodów nie dadzą sie użyć, dlatego też uważam że zaproponowany przeze mnie pomysł jest bliższy temu z podstawowych gier, chociaż oczywiście jest w pewien sposób zmodyfikowany na potrzeby warsów Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.12.2021, 01:13 PM przez Sphinx25. Powód edycji: Poprawienie pewnej gafy )
@Project D

Dzięki za plusika! Na pewno się przyda Wink Ale wracając do tematu...


+5/10% na znalezienie przedmiotu i podział przedmiotów na kategorie i rzadkość jak najbardziej ok z tym że problem polega na tym, iż te przedmioty które pokemon mógł podnieś, mógł podnieść praktycznie wszędzie. A w późnieszych generacjach dochodziło jeszcze, że z wyższymi poziomami wynajdywał lepsze itemy.

Tutaj aż tak nie widzę kategoryzowania, szczególnie iż nawet mając te 30% na berry z 10% szans na znalezienie, to weź pod uwagę że lokacja nie musi mieć berry. Więc to, że będzie miało większą szansę na berry, niż na np kryształy dużo nic nie zmieni. Bo to nadal będzie losowanie z tych przedmiotów będących w lokacji.

Skutkuje to dodatkowym kodowaniem podziałów czegoś, co w sumie już jest Wink
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.12.2021, 02:09 AM przez MrRazz. Powód edycji: Skuteczne denerwowanie mnie brakiem przecinka. Nigdy nie byłem dobry w interpunkcję... )



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości