Czy ta zmiana przypadnie Ci do gustu?
Tak
100.00%
3
Nie. Napiszę dlaczego.
0%
0
Nie mam zdania. Napiszę dlaczego.
0%
0
3 głosów
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie

Psywave

3 Odpowiedzi, 6407 Wyświetleń

No siema! To już 4 wątek w tym tygodniu i jak na razie ostatni Tongue


Co tym razem? Kolejna zmiana ruchu. Tym razem Psywave.


*Co to za ruch? Jak działa?

Prosto z pokedexa:  "Zadaje losowe obrażenia z zakresu między 50% a 150% poziomu pokemona. Czyli mając 100 poziom pokemona zadamy obrażenia z zakresu między 50 a 150."

Nie muszę wiele dodawać. Kolejny ruch kompletnie niegrywalny.  

Link: https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wik...ave_(move)


*Jaką zmianę w nim widzisz?

Proponuję by nie były to obrażenia, a moc ruchu, losowana jak do tej pory przy każdym użyciu w walce. Dzięki temu nabrałby nieco większego znaczenia, a ograniczać jego użyteczność miałby poziom pokemona, no i szczęście w losowaniu. Na niższych klasach nie miałby większego echa, gdyż w takim 15-30 miałby max 45 mocy, o ile komuś udało by się wylosować.

Analogicznie do wyższych klas ruch ten miałby na:

*40 lvlu - od 20 do 60 mocy
*50 lvlu - od 25 do 75 mocy
*60 lvlu - od 30 do 90 mocy

I tak dalej, aż do 130 poziomu poka, gdzie osiągnąłby maksymalną wartość, czyli od 65 do 195 mocy. 


*Czy ta zmiana jest aż tak istotna?

Jeśli gra ma się rozwijać - to każda zmiana bywa istotna. Owszem, niektóre się cofa, a inne zostawia. Ale patrząc na losowość ruchu i ograniczenie poziomowe, to nie jest to znacząca zmiana dla niższych klas. 

Poza tym, to są inne równie mocne ruchy, dostępne już od 1 poziomu jak chociażby:

*Magnitude - 5% szans na wylosowanie 10 lub 150 mocy
*Fury Cutter - przy 4 trafieniach i więcej posiada 160 mocy
*czy chociażby Rollout - po trzech trafieniach: 120, przy czwartym 240, a przy piątym uderzeniu 480...

Jestem pewny, że znalazłbym jeszcze inne, podobne smaczki w ruchach Tongue


Co sądzicie o zmianie? Jaki wpływ wedlug was przyniesie? Oceny i komentarze - wasze! Tongue Dziękuję Tongue



Poprzednie wątki:

*Premierball
*Zdolność Pickup
*Final Gambit
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.12.2021, 11:59 AM przez MrRazz. Powód edycji: Drobny błąd. Dzięki Shikqo <3 )
Jestem zdecydowanie na tak.
W obecnej formie ten ruch jak już zauważasz jest kompletnie nie grywalny, gdyż nikt przy zdrowych zmysłach nie wybierze ataku który zada tak śmiesznie małe obrażenia że wrogi pokemon nawet nic sobie z tego nie zrobi Big Grin

Zaproponowana tu zmiana może nie sprawi że ten ruch nagle zacznie być jakoś szczególnie używany, ale napewno jest to sensowna zmiana i taka dzięki której ten ruch w końcu będzie mógł być z powodzeniem używany, szczególnie w najwyższych klasach turniejowych.
Ruch jak ruch, także taki "buffik" nie zaszkodzi.
Przy okazji w Battle Factory się bardziej przyda ten ruch, niektóre pokemony tam mają ograniczoną półkę ataków i posiadają Psywawe.

Jestem na tak. Wink
"끝" 
Cóż, tym razem nawet ja jestem na tak Big Grin

Zgadza się że Obrażenia (nie moc) z takiego zakresu to porażka. *Powinno być na odwrót*. Dobrym porównaniem jest tutaj wspomniany Magnitude, jak najbardziej mogłoby działać na podobnej zasadzie (uwzględniając lvl, co też zostało podane Smile ).
Fury Cutter i Rollout już mają mniej wspólnego, ponieważ te ataki wymagają kilku tur do osiągnięcia takiej mocy, gdzie początkowo są słabe i przez to chyba też nie grywalne (rzadko kiedy).

Jedyne do czego tylko bym się przyczepił to moc na najwyższych poziomach. Nawet jeśli byłoby to losowe, na 130lvl (najmniej 65 co i tak jest stosunkowo dość dużo jak na Najmniejszą wartość) i 195 mocy... Tyle osiągają najlepsze zetki. Zwrócę do tego uwagę, że w oryginale maksymalny poziom wynosi 100lvl, nie tak jak tutaj 130lvl. Dlatego proponowałbym stały zakres 50-150 mocy od 100lvl do 130lvl, czyli na np. 120lvl tez wynosiłaby 50-150 mocy.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości