02.12.2021, 09:17 PM
Witam, to znowu ja!
Tym razem z propozycją dodania zdolności Pickup.
*Co ta zdolność robi?
W skrócie - pokemon z tą zdolnością ma 10% szans na podniesienie losowego przedmiotu. Przedmiot trzyma pokemon, a my możemy potem go schować do swojego ekwipunku. Tu znajdziecie więcej na ten temat: https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wik..._(Ability)
*Jak miałaby działać u nas?
Miałaby dwa działania:
1. Póki pokemon jest w naszej drużynie, to podczas wędrówek w lokacji mamy +10% więcej szans na znalezienie przedmiotów.
2. Podczas walki: Gdy przeciwnik zaczyna walkę trzymając przedmiot, zwiększa nam o 10% szansę na złapanie pokemona dowolnym ballem.
Oczywiście przy pierwszym działaniu przedmiot miałby trafiać już normalnie do plecaka, niż bawić się w programowanie, by takie przedmioty jeszcze przechodziły przez poka.
*Czemu miałaby pojawić się taka zdolność na PokeWars?
Aktualnie - dla samego Samsona. Niejednokrotnie pomijane zadania, gdyż potrzebuje kilku przedmiotów, które przez RNG nie chce trafić. Albo chociaż dla samego balansu z dostępnych bonusów w grze.
Jakich? Otóż:
-Żeby spotkać pokemona i ewentualnie złapać:
Osiągnięcie Łowca pokemonów (Poziom 1-3),
Osiągnięcia dotyczące lokacji (max za każde - 20%),
Odznaki z Sal pokemon (przynajmniej 20 odznak, gdzie są bonusy +5% do konkretnych typów, +1% do znalezienia poka we wszystkich lokacjach, czy +1% większa szansa spotkania pokemona zamiast pustej wyprawy),
Kamuflaż nowicjusza (+10% do znalezienia),
Radar pokemonów (+20% ale tylko wodnych),
Czy nawet sama pogoda dodająca +5% do trzech konkretnych typów
-Żeby znaleźć przedmiot:
Odznaka, konkretnie jedna dająca całe aż 1% do znalezienia
Amulet szczęściarza, o niewiadomym %
Podbierak, szkoda tylko że do samych pereł
Narzędzia do kopania, tyle że do minerałów.
Wynikiem tego - mamy 1% szans więcej na znalezienie przedmiotu + to co dodaje amulet szczęściarza. Pereł czy minerałów nie liczę. A na pokemony? Przynajmniej z 40% więcej, o ile nie jest wodnym. Wtedy licznik wybija do 60%.
*Jakieś inne kwestie dotyczące wprowadzenia?
Na pewno widzę problem w tym, że zdolność ma działać na postać częściowo poza walką. Tak jak przedmioty w ekwipunku. W teorii jest to problem, gdyż nie ma innej takiej zdolności, wpływającej na coś poza walką na PokeWars, którą posiada pokemon.
W praktyce - jest już coś, co działa tak mechanicznie. Mówię tu o Repelu/Max repelu. Owszem - karmimy poka. Ale efekt działa na postać gracza, dzięki czemu nie spotykamy wtedy trenerów w lokacjach. Póki efekt się nieskończy, lub nie wrzucimy poka do rezerwy/pokeboxa. A ta zdolność wpływać ma tak samo.
Różnica w tym jest taka - repel jest czasowy, a zdolność działać będzie dotąd, dopóki mamy pokemona w drużynie. No i podczas walk.
Poza tym - ma się nie kumulować. Nie ważne czy 1 czy 6 poków mamy z tą zdolnością, to zawsze będzie to tylko +10%
Dodatkowo - na początku miałem zaproponować +5% do obu rzeczy, lecz patrząc jaka jest rozbieżność między pokami a przedmiotami, a jeszcze wpływ na wyprawy mają zdarzena losowe, jak event z duchami, to stwierdziłem, że ten % powinien być jak w oryginale.
Co o tym sądzicie? Jak bardzo hejtujecie pomysł? Napiszcie mi to. Sekcja komentarzy jest wasza. Chcę poznać wasze zdanie, nawet jeśli ma mi się nie podobać
Dziękuję.
Poprzednie wątki:
*Premierball
*Psywave
*Final Gambit
Tym razem z propozycją dodania zdolności Pickup.
*Co ta zdolność robi?
W skrócie - pokemon z tą zdolnością ma 10% szans na podniesienie losowego przedmiotu. Przedmiot trzyma pokemon, a my możemy potem go schować do swojego ekwipunku. Tu znajdziecie więcej na ten temat: https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wik..._(Ability)
*Jak miałaby działać u nas?
Miałaby dwa działania:
1. Póki pokemon jest w naszej drużynie, to podczas wędrówek w lokacji mamy +10% więcej szans na znalezienie przedmiotów.
2. Podczas walki: Gdy przeciwnik zaczyna walkę trzymając przedmiot, zwiększa nam o 10% szansę na złapanie pokemona dowolnym ballem.
Oczywiście przy pierwszym działaniu przedmiot miałby trafiać już normalnie do plecaka, niż bawić się w programowanie, by takie przedmioty jeszcze przechodziły przez poka.
*Czemu miałaby pojawić się taka zdolność na PokeWars?
Aktualnie - dla samego Samsona. Niejednokrotnie pomijane zadania, gdyż potrzebuje kilku przedmiotów, które przez RNG nie chce trafić. Albo chociaż dla samego balansu z dostępnych bonusów w grze.
Jakich? Otóż:
-Żeby spotkać pokemona i ewentualnie złapać:
Osiągnięcie Łowca pokemonów (Poziom 1-3),
Osiągnięcia dotyczące lokacji (max za każde - 20%),
Odznaki z Sal pokemon (przynajmniej 20 odznak, gdzie są bonusy +5% do konkretnych typów, +1% do znalezienia poka we wszystkich lokacjach, czy +1% większa szansa spotkania pokemona zamiast pustej wyprawy),
Kamuflaż nowicjusza (+10% do znalezienia),
Radar pokemonów (+20% ale tylko wodnych),
Czy nawet sama pogoda dodająca +5% do trzech konkretnych typów
-Żeby znaleźć przedmiot:
Odznaka, konkretnie jedna dająca całe aż 1% do znalezienia
Amulet szczęściarza, o niewiadomym %
Podbierak, szkoda tylko że do samych pereł
Narzędzia do kopania, tyle że do minerałów.
Wynikiem tego - mamy 1% szans więcej na znalezienie przedmiotu + to co dodaje amulet szczęściarza. Pereł czy minerałów nie liczę. A na pokemony? Przynajmniej z 40% więcej, o ile nie jest wodnym. Wtedy licznik wybija do 60%.
*Jakieś inne kwestie dotyczące wprowadzenia?
Na pewno widzę problem w tym, że zdolność ma działać na postać częściowo poza walką. Tak jak przedmioty w ekwipunku. W teorii jest to problem, gdyż nie ma innej takiej zdolności, wpływającej na coś poza walką na PokeWars, którą posiada pokemon.
W praktyce - jest już coś, co działa tak mechanicznie. Mówię tu o Repelu/Max repelu. Owszem - karmimy poka. Ale efekt działa na postać gracza, dzięki czemu nie spotykamy wtedy trenerów w lokacjach. Póki efekt się nieskończy, lub nie wrzucimy poka do rezerwy/pokeboxa. A ta zdolność wpływać ma tak samo.
Różnica w tym jest taka - repel jest czasowy, a zdolność działać będzie dotąd, dopóki mamy pokemona w drużynie. No i podczas walk.
Poza tym - ma się nie kumulować. Nie ważne czy 1 czy 6 poków mamy z tą zdolnością, to zawsze będzie to tylko +10%
Dodatkowo - na początku miałem zaproponować +5% do obu rzeczy, lecz patrząc jaka jest rozbieżność między pokami a przedmiotami, a jeszcze wpływ na wyprawy mają zdarzena losowe, jak event z duchami, to stwierdziłem, że ten % powinien być jak w oryginale.
Co o tym sądzicie? Jak bardzo hejtujecie pomysł? Napiszcie mi to. Sekcja komentarzy jest wasza. Chcę poznać wasze zdanie, nawet jeśli ma mi się nie podobać

Poprzednie wątki:
*Premierball
*Psywave
*Final Gambit