Czy takie działanie balla pasowałoby Tobie?
Tak
70.00%
14
Nie
25.00%
5
Nie wiem
5.00%
1
20 głosów
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie

Premierball

24 Odpowiedzi, 37259 Wyświetleń

Dobra, to zaczynając nowe życie na forum, to szybka i prosta propozycja dotycząca zmiany działania Premierballi xD

% szans na złapanie pokemona byłby zależny od tego jaka jest jego % szansa na spotkanie w pokedexie. Im mniejsza - tym większy %. Dlaczego? Otóż w oryginale opis tego balla sugerował, że jest to "rzadki ball, upamiętniający jakieś wydarzenie". Więc wyszedłem z założenia, że takim wydarzeniem mogą być rzadsze pokemony, dlatego na nie działać będą lepiej, niż na inne. Nie chciałem też przy okazji, by były lepsze niż Warsballe, lecz po rozmowach z paroma osobami i po komentarzach zrobiłem pare poprawek. A mniej więcej tak bym widział szanse złapania:

% szans spotkania = % na premierballu

Opcja 40%:

100-88 = 12%
87-75 = 16%
74-62 = 20%
61-49 = 24%
48-37 = 28%
36-25 = 32%
24-13 = 36%
12-0 = 40%

Opcja 50%:

100-88 = 12%
87-75 = 18%
74-62 = 23%
61-49 = 29%
48-37 = 34%
36-25 = 40%
24-13 = 45%
12-0 = 50%

Opcja 60%:

100-88 = 12%
87-75 = 19%
74-62 = 26%
61-49 = 33%
48-37 = 40%
36-25 = 47%
24-13 = 54%
12-0 = 60%

Jakby to miało działać? Dla przykładu weźmy poki z lokacji Pokemonowe Wzgórza. Posłużę się opcją 40%, a poki podzielę na grupy, dodając przy nich w nawiasach % szansę spotkania z pokedexa.

Więc patrząc na podział procentowy, do pierwszej grupy (100-88) z tej lokacji trafią poki:
Snivy (99.4%), Patrat (97.2%), Watchdog (88.7%), Pidove (98.1%), Tranquil (91.2%), Lillipup (98.2%), Herdier (95.7%).
Te poki będą miały 12% na złapanie Premierballem.

Druga grupa (87-75):
Stoutland (78.8%), Servine (81.9%), Serperior (82%)
Te natomiast 16%

Trzecia grupa (74-62%):
Unfezant (69.6%), Blitzle (66%), Maractus (72.6%), Rufflet (64.2%)
Tutaj będzie to 20% szans na złapanie

Czwarta grupa (61-49):
Bouffalant (54.3%), Braviary (49.4%)
Te z kolei 24%

I ostatni pok z tej lokacji, mieszczący się w przedziale (48-37): Zebstrika (47.6%). Szansa na jej złapanie Premierballem wyniosłaby wtedy 28%

Przy opcjach 50% i 60% wystarczy podmienić % na Premierballach do danego przykładu.


Jak wy to widzicie? I czy jest coś jeszcze do wyjaśnienia? Piszcie komentarze Tongue




Poprzednie wątki:

*Psywave
*Zdolność Pickup
*Final Gambit
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.12.2021, 11:41 PM przez MrRazz. Powód edycji: 1. Poprawki do pomysłu 2. Linki )
(28.11.2021, 09:43 PM)wiedzmin123 napisał(a): nie używam premierballi

No i po to powstał ten wątek, by to zmienić xD
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
Zmiana jak najbardziej na plus, w pewnym stopniu na pewno przywróci to premierballe do ,,życia" bo zamiast takiego timerka czy warsballa do rzucenia w eevee czy shiny wystarczy ten ball co pozwoli nieco zaoszczędzić... Jednak obawiam się tylko że skoro będą służyły do łapania ,,rzadkich poków" będą tym samym rzadko używane przez to wciąż będą się zbierały bez końca w plecaku.
@Walenty na pewno to wszystko sprawdzimy w praniu, o ile jest do zaakceptowania. Ale przynajmniej ball nie będzie sprzedawany w plecaku, jeśli w ogóle ktoś coś z nim robi.
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
Pomysł ciekawy, ale nie uważam by był dobrze przemyślany.
Kilka powodów:
-Ten ball nie jest rzadki. Jest ich od groma w grze i ekwipunkach graczy, i nic tego nie zmieni
-Biorąc pod uwagę łatwą dostępność tego balla oraz jego cenę, szanse procentowe które wymieniono są zbyt wysokie. Nie bez powodu w grze są już takie balle jak Cherishball (30%), Christmasball (35%), Warsball (40%), Shinyball (75%), Timerball (2-50%) czy też Quickball (0-42%), których dostępność i wartość nie wzięły się z nikąd.
% szans spotkania nie nadaje tu większego znaczenia, jeżeli weźmiemy pod uwagę również Shiny poki, których szansa spotkania jest w przedziale 12-0% - zamieniajac na proponowaną skuteczność Premierball'a- 40%. Nie za dobrze?
Sporo osób posiadających po kilka tysięcy tych balli bez większej straty i wysiłku mogłyby łapać w te balle 'rzadsze' poki z przedmiotami lub shiny bez większej wartości, jedyne za 3.000 Yenów (obecna cena na targu).

Moim skromnym zdaniem, aktualny sposób działania Premierballa jest w porządku. Nie ma innego takiego balla którego szansa jest 3x większa od zwykłego pokeballa, co czynie ten ball wyjątkowym. Zakładam, że powodem dla którego ten ball nie jest używany jest to, że miał przeważnie służyć nowym graczom z niskimi lvl poków (tak jak np.Nestball)

Jeśli chodzi wyłącznie o włączenie Premierball'a do życia, widze 3 wyjścia:
-Wyzwania czasowe- złap jak najwięcej poków za pomocą Premierball'a
-Zadania codzienne- złap TAKIEGO pokemona za pomocą Premierball'a // LUB // złap x pokemonów w TAKIEJ LOKACJI za pomocą Premierball'a
-Jak już kombinować przy sposobie działania, proponuję nadać mu 20% na każdego poka, nie minej nie więcej. Porównując do najpowszechniej używanych balli- levelball, które są przyjemne w użytkowaniu dla łapania poków w zakresie 8 - 99 lvl, Premierball przy takiej ilości i cenie mógłby zabłysnąć przy łapaniu poków w zakresie 100 - 130 lvl

To chyba wszystko Wink
(29.11.2021, 12:28 AM)Project D napisał(a): Pomysł ciekawy, ale nie uważam by był dobrze przemyślany.
Kilka powodów:
-Ten ball nie jest rzadki. Jest ich od groma w grze i ekwipunkach graczy, i nic tego nie zmieni
-Biorąc pod uwagę łatwą dostępność tego balla oraz jego cenę, szanse procentowe które wymieniono są zbyt wysokie. Nie bez powodu w grze są już takie balle jak Cherishball (30%), Christmasball (35%), Warsball (40%), Shinyball (75%), Timerball (2-50%) czy też Quickball (0-42%), których dostępność i wartość nie wzięły się z nikąd.
% szans spotkania nie nadaje tu większego znaczenia, jeżeli weźmiemy pod uwagę również Shiny poki, których szansa spotkania jest w przedziale 12-0% - zamieniajac na proponowaną skuteczność Premierball'a- 40%. Nie za dobrze?
Sporo osób posiadających po kilka tysięcy tych balli bez większej straty i wysiłku mogłyby łapać w te balle 'rzadsze' poki z przedmiotami lub shiny bez większej wartości, jedyne za 3.000 Yenów (obecna cena na targu).

Moim skromnym zdaniem, aktualny sposób działania Premierballa jest w porządku. Nie ma innego takiego balla którego szansa jest 3x większa od zwykłego pokeballa, co czynie ten ball wyjątkowym. Zakładam, że powodem dla którego ten ball nie jest używany jest to, że miał przeważnie służyć nowym graczom z niskimi lvl poków (tak jak np.Nestball)

Jeśli chodzi wyłącznie o włączenie Premierball'a do życia, widze 3 wyjścia:
-Wyzwania czasowe- złap jak najwięcej poków za pomocą Premierball'a
-Zadania codzienne- złap TAKIEGO pokemona za pomocą Premierball'a // LUB // złap x pokemonów w TAKIEJ LOKACJI za pomocą Premierball'a
-Jak już kombinować przy sposobie działania, proponuję nadać mu 20% na każdego poka, nie minej nie więcej. Porównując do najpowszechniej używanych balli- levelball, które są przyjemne w użytkowaniu dla łapania poków w zakresie 8 - 99 lvl, Premierball przy takiej ilości i cenie mógłby zabłysnąć przy łapaniu poków w zakresie 100 - 130 lvl

To chyba wszystko Wink
Dodanie premierballa do wyzwań nie powinno za dużo tu niestety zdziałać, w wyzwaniach czasowych zazwyczaj stara się kilka osób na krzyż, również trzeba mieć na uwadze że są one całkowicie losowe, więc jak na złość wyzwanie z premierballami może się nie pojawić wgl w trakcie jednego dnia... Podsumowując dalej byłoby tych balli od cholery. Zadania dzienne i stowarzyszenia również miały by raczej nikły wpływ na te balle i nie zmieniły by niczego

Co do pomysłu dania premierballą 20% szans na złapanie... Nie widzę tego, jest ich po prostu zbyt wiele, a szansa znalezienia zbyt duża. By to miało ręce i nogi trzeba by zmniejszyć ich ilość w grze jak i szanse spotkania.

Lepiej już chyba będzie po prostu zostawić te balle takimi jakie są, by podzieliły los fosill czy friendballi w plecaku.

Jednak popieram pomysł Razza, trzeba by go tylko nieco dopracować Smile


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2021, 03:07 PM przez Walenty. Powód edycji: Błąd w słownictwie + dołączenie zdjęcia )
(29.11.2021, 12:28 AM)Project D napisał(a): Pomysł ciekawy, ale nie uważam by był dobrze przemyślany.
Kilka powodów:
-Ten ball nie jest rzadki. Jest ich od groma w grze i ekwipunkach graczy, i nic tego nie zmieni
-Biorąc pod uwagę łatwą dostępność tego balla oraz jego cenę, szanse procentowe które wymieniono są zbyt wysokie. Nie bez powodu w grze są już takie balle jak Cherishball (30%), Christmasball (35%), Warsball (40%), Shinyball (75%), Timerball (2-50%) czy też Quickball (0-42%), których dostępność i wartość nie wzięły się z nikąd.
% szans spotkania nie nadaje tu większego znaczenia, jeżeli weźmiemy pod uwagę również Shiny poki, których szansa spotkania jest w przedziale 12-0% - zamieniajac na proponowaną skuteczność Premierball'a- 40%. Nie za dobrze?
Sporo osób posiadających po kilka tysięcy tych balli bez większej straty i wysiłku mogłyby łapać w te balle 'rzadsze' poki z przedmiotami lub shiny bez większej wartości, jedyne za 3.000 Yenów (obecna cena na targu).

Moim skromnym zdaniem, aktualny sposób działania Premierballa jest w porządku. Nie ma innego takiego balla którego szansa jest 3x większa od zwykłego pokeballa, co czynie ten ball wyjątkowym. Zakładam, że powodem dla którego ten ball nie jest używany jest to, że miał przeważnie służyć nowym graczom z niskimi lvl poków (tak jak np.Nestball)

Jeśli chodzi wyłącznie o włączenie Premierball'a do życia, widze 3 wyjścia:
-Wyzwania czasowe- złap jak najwięcej poków za pomocą Premierball'a
-Zadania codzienne- złap TAKIEGO pokemona za pomocą Premierball'a // LUB // złap x pokemonów w TAKIEJ LOKACJI za pomocą Premierball'a
-Jak już kombinować przy sposobie działania, proponuję nadać mu 20% na każdego poka, nie minej nie więcej. Porównując do najpowszechniej używanych balli- levelball, które są przyjemne w użytkowaniu dla łapania poków w zakresie 8 - 99 lvl, Premierball przy takiej ilości i cenie mógłby zabłysnąć przy łapaniu poków w zakresie 100 - 130 lvl

To chyba wszystko Wink


Odpowiadając na zarzuty "nieprzemyślanego" pomysłu:

1. Sam posiadam kilka tysięcy kulek w ekwipunku, więc rzeczywiście - nie jest to rzadki ball. Nie zmienia to faktu, że przez nowych i tak nie jest używany, gdy odpowiedzią na ogólnym jest "net+nest ball, potem zmiana na net+lvl ball" gdy pytają jakich używać. Jest pomijany, tak jak Great balle i inne śmieciowe balle dostępne w PokeSklepie, ale i nie tylko te.

2. W takim wypadku co mi powiesz o Moonballach? Które na bardzo niskiej średniej osiągają nawet blisko 70% szans na złapanie, osiągając nawet 3 miejsce, zaraz po Shinyballu i Masterballu. Trudno dostępne też nie są, pełno ich na targu. Ba, nawet zdarzają się oferty mające ich po 60k do kupna od tak. I też są w miarę tanie. Cena na targu wacha się między 8 a 14k Yen. W takim wypadku też szansa na spotkanie nie ma znaczenia, a różnica w nich a w zaproponowanych Premierballach to całe aż 26-30%. To teraz i Moonballi mamy się z rynku pozbyć? Bo nagle okazują się za dobre? I cenowo za tanie? Bo taki Timerball schodzi po 100k? 

3. Jasne, dodajmy go do codziennych i wyzwań. Czemu nie? Przy okazji wymienione wcześniej przez Ciebie też i Moonballe. I zwiększmy ich częstotliwość pojawiania się. W końcu z każdych się wyzerujemy i wyzwania z nimi czy nawet codzienne będzie trzeba pomijać. Chociaż nie, bo jest jeszcze sklep ph, gdzie parę z nich kupimy. A problem z Premierballami jest taki, że ich nie ma w PokeSklepie, a jakbyś nie zauważył, to właśnie takie balle występują w wyżej przez Ciebie wymienionych zadaniach/wyzwaniach. 

A przy okazji wymień mi poki z itemkami, które będą miały 40% na złapanie. Bo z tego co kojarzę, to raczej większość mieści się w zakresie do 30%, co w takim wypadku Warsball nadal będzie lepszy.

Shiny i tak zależy od szczęścia, a w te naprawdę rzadkie będziesz wolał rzucić Repeatballem, czy Masterballem, niż ryzykować 40% szansą złapania, jaką oferuje Ci - nawet teraz - Warsball. Dziękuję.
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
Oczywiście jestem jak najbardziej na TAK.

Od siebie dodam że szansa na złapanie nie powinna być zależna od lewelu pokemona (jak to jest niestety zrobione z Moonballami, co jest słabe :/) tylko powinna być stała.
Mało tego ja bym sie nawet pokusił o większy maksymalny procent szans na złapanie 50% albo nawet 60% dlaczego tak? ano dlatego że zmniejszyłoby to popularność i co za tym idzie cene wywindowaną przez eventy najbardziej popularnych balli o wysokim procencie łapalności, a przynajmniej takie mam przypuszczenia, chociaż oczywiście moge sie mylić Wink

Bez urazy Oneiro, ale pleciesz głupoty
"-Ten ball nie jest rzadki. Jest ich od groma w grze i ekwipunkach graczy, i nic tego nie zmieni"
No dziwne że jest go od groma w ekwipunkach graczy skoro większość (o ile ktoś z niego korzysta) graczy ich nie używa, zwyczajnie sie chomikują!

"-Biorąc pod uwagę łatwą dostępność tego balla oraz jego cenę, szanse procentowe które wymieniono są zbyt wysokie. Nie bez powodu w grze są już takie balle jak Cherishball (30%), Christmasball (35%), Warsball (40%), Shinyball (75%), Timerball (2-50%) czy też Quickball (0-42%), których dostępność i wartość nie wzięły się z nikąd."
I znów sie nie zgodze, moim zdaniem procent złapania wymieniony przez Razza mógłby być nawet większy.
Twierdzisz że Premierball ma niską cene? no dziwne że nie jest wysoka sko nikt z niego nie korzysta Big Grin
Może nie pamiętasz ale takie np timerballe nie zawsze posiadały tak wysoką cene czy nawet było ich tak mało w grze jak obecnie, to tylko i wyłącznie efekt tego że w eventach mamy do wygrania legendy w połączeniu z zadaniami rankingowymi które promują używanie takich balli z wysoką szansą na łapanie. Przed tym okresem cena timerów była znacząco niższa a gracze potrafili w plecakach mieć tyle tych balli co na załączonym screenie przez Walentego a nawet więcej. Więc twój argument jest żaden!

Jeśli procent będzie dość wysoki to podczas eventów można sie wyklikać nawet z największych ilości takich balli i nie zmieni tego fakt że gracze mają ich w tysiącach w plecakach, tego balla nie kupisz w pokesklepie jest tylko w lokacji więc jeśli będzie tak często używany jak choćby timer to nawet z największych zapasów idzie sie zwyczajnie wyklikać a jego cena będzie windowana w góre.

"Jeśli chodzi wyłącznie o włączenie Premierball'a do życia, widze 3 wyjścia:"
Dodanie tego balla do zadań codziennych czy wyzwań czasowych nic tutaj nie zmieni, nie sprawi to że będą częściej używane. Będą tylko uważane za kolejną uciążliwość jak Greatball i Ultraball gdzie te drugie przecież mają większą szanse na złapanie a i tak są używane tylko przez znikomą ilość graczy. Danie ich do zadań codziennych też nic nie zmieni bo to tylko 1 ball a i to co sprytniejsi gracze wiedzą jak unikać takich zadań bez przelosowania zadania.
Stały procent 20 na wszystkie poki też tu niczego nie zmieni bo po co korzystać z tego skoro można z leveli, skończą tak samo jak chociażby Ultraballe czy Lureballe.
A odnośnie tej całej przyjemności z korzystania z levelbali to też sie nie całkiem zgodze. Powód jest taki że ten ball dawno temu miał lepszą szans na łapanie i dopiero wtedy to było przyjemne, teraz jest to powiedzmy średnie, ten ball jest zwyczajnie w przystępnej cenie i zapewnia największą możliwą szanse na łapanie do masowego klikania nie ma co tu sie doszukiwać jakichś przyjemności Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2021, 02:38 PM przez Sphinx25. Powód edycji: Dopisanie uwagi o której zapomniałem. )
"2. W takim wypadku co mi powiesz o Moonballach? Które na bardzo niskiej średniej osiągają nawet blisko 70% szans na złapanie, osiągając nawet 3 miejsce, zaraz po Shinyballu i Masterballu. Trudno dostępne też nie są, pełno ich na targu. Ba, nawet zdarzają się oferty mające ich po 60k do kupna od tak. I też są w miarę tanie. Cena na targu wacha się między 8 a 14k Yen. W takim wypadku też szansa na spotkanie nie ma znaczenia, a różnica w nich a w zaproponowanych Premierballach to całe aż 26-30%. To teraz i Moonballi mamy się z rynku pozbyć? Bo nagle okazują się za dobre? I cenowo za tanie? Bo taki Timerball schodzi po 100k?"

Jak sam napisałeś, 70% skuteczności osiągają Tylko przy najniższych lvl'ach poków, których wartość hodowlana jest mizerna, tzn najczęściej są mniej warte w hodo lub zbliżone do ceny tego balla. Przy wyższej średniej drużyny osiągają Tą Samą skuteczność co levelball z dwiema różnicami- nie posiadają wymogów dotyczących różnicy lvl poków, oraz przy łapaniu 100-130lvl posiadają nieco wyższe szanse (choć wciąż niskie), dlatego są trochę droższe niż levelballe w sklepie.
---
Może i dodanie do zadań dziennych i wyzwań czasowych nie jest najlepsze, tak tylko zarzuciłem :p Cytując Walentego "Lepiej już chyba będzie po prostu zostawić te balle takimi jakie są, by podzieliły los fosill czy friendballi w plecaku." Nie wszystkie balle są używane. Bo kto używa Luxuryball, Sunball, Darkball itp? Dla tych balli też powinno się zmienić opis działania?
---
"A przy okazji wymień mi poki z itemkami, które będą miały 40% na złapanie. Bo z tego co kojarzę, to raczej większość mieści się w zakresie do 30%, co w takim wypadku Warsball nadal będzie lepszy."
"Shiny i tak zależy od szczęścia, a w te naprawdę rzadkie będziesz wolał rzucić Repeatballem, czy Masterballem, niż ryzykować 40% szansą złapania, jaką oferuje Ci - nawet teraz - Warsball."

Przyznaję, nie zwróciłem uwagi jak mało jest 'rzadkich' poków z przedmiotem -> Mało Big Grin Nie zmienia to faktu przy mniej wartościowych shiny pokach, na które bez sensu używać Swarmy, Repki, Shinyballe. Temu służą Timerki i Quickballe.
---
"Mało tego ja bym sie nawet pokusił o większy maksymalny procent szans na złapanie 50% albo nawet 60% dlaczego tak? ano dlatego że zmniejszyłoby to popularność i co za tym idzie cene wywindowaną przez eventy najbardziej popularnych balli o wysokim procencie łapalności"

Dokładnie tak! Spowodowałoby to kolejne zamieszanie na targu... Cena jednego nagle drastycznie będzie spadać, cena drugiego drastycznie rosnąć.
Ten kto chomikował Premierballe nagle się wzbogaci tak o, a dla tych co zbierali inne balle będzie kolejne rozczarowanie.
---
Oczywiście że bez urazy Sphinx25 Wink W posiadaniu różnych zdań i poglądów nie ma nic złego. Na tym polegają dyskusje.

"Może nie pamiętasz ale takie np timerballe nie zawsze posiadały tak wysoką cene czy nawet było ich tak mało w grze jak obecnie, to tylko i wyłącznie efekt tego że w eventach mamy do wygrania legendy w połączeniu z zadaniami rankingowymi które promują używanie takich balli z wysoką szansą na łapanie. Przed tym okresem cena timerów była znacząco niższa a gracze potrafili w plecakach mieć tyle tych balli co na załączonym screenie przez Walentego a nawet więcej. Więc twój argument jest żaden!"

Takim tokiem rozumowania proponujesz zatem uczynić Premierballe kolejnym ballem użytecznym podczas eventów xD Będący konkurencją dla obecnych balli tego pokroju.
Timerballi nigdy nie było dużo :> a tym bardziej nie tak dużo co Premierballi i Moonballi. Ich wartość zaczęła rosnąć wraz z wartością innych rzeczy, takich jak Legendy na eventach, przedmioty występujące na pokach (kwarc, okruch komety...) więc w ich cenie nie ma nic dziwnego.
@Project D

1. Zakładając, że Moonball stoi po te 12k/szt, a Levelball w sklepie to koszt 2.4k/szt, to te "trochę" jest ponad 4x tyle Wink Oczywiście założyłem to, bazując na obecnym przeliczniku Wink w końcu 1ph to 12k

2. Tu Cię zaskoczę, ale na pewno są osoby, które kupują Sunballe, i to dość często Wink Czy te osoby je używają - nie wiem, nie jestem nimi. Wiem tylko, że kupują Wink O Darkballach i Luxuryballach się nie wypowiem. Te pierwsze sam mam wystawione i od czasu do czasu ktoś kupi, te drugie kurzą się jak Premierballe aktualnie.

3. Widocznie mamy różne punkty widzenia na to, gdyż ja osobiście śmieciowe shiny poki łapię co najwyżej w Warsballa Tongue A po takim weekendzie, jak ten co był, to zrobił się ich wysyp Tongue Co będzie jak wejdzie Galar, albo większy event? Wink
Timerballe i Quickballe pozostawiam na cenniejsze itemki na pokach.

4. Tu bym się z Tobą zgodził, gdyby nie aktualna "blokada" targu przez widełki Tongue Ich cena za szybko nie podskoczy, jeśli gracze się nie postarają o to, by ta cena była wyższa Tongue Ale też nie bez powodu dałem do propozycji max 40%, by pozostawić jakiś margines dla lepszych balli Smile

5. No i teraz mi wyjaśnij czemu nie mogły by być użyteczne nawet poza eventem? Gdyż ta dyskusja z mojej perspektywy wygląda na taką, gdzie ktoś się sprzeciwia słowami "Nie, bo nie".
Jestem najlepszy w tym co robię,
a to co robię ładne nie jest!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2021, 06:36 PM przez MrRazz. Powód edycji: Mały dopisek o przeliczniku )



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości