Targ

92 Odpowiedzi, 120220 Wyświetleń

Zacznijmy może od podsumowania czynników, które wpłynęły na obecny stan targu (chodzi o to że główna waluta czyli yeny jest wypierana przez PH):

- Nielimitowane zadania Elma - żeby kupić teraz PH to trzeba cudu, ponieważ graczom się po prostu nie opłaca sprzedawać PH po oficjalnym przeliczniku 1:12, gdy z zadań elma mogą wykręcić dużo większe liczby. Oczywiście cofnięcie tej zmiany nic by nie poradziło (i miałoby więcej złych skutków i korzyści ale o tym Sphinx przed chwilą pisał więc nie będę się powtarzał), gdyż są inne jeszcze inne kwestie które mają większy wpływ na sytuację ale o tym zaraz;

- Gracze, jak to ich Alex nazwał "Wieloryby", którzy skupują itemki za Yeny i sprzedają za PH, a teraz trzymają te tysiące itemów w plecaku, bo nie opłaca im się ich sprzedawać ani za PH (bo nikt nie kupuje i rynek jest przesycony itemami za PH, którego zaczyna brakować), ani za Yeny (bo w tej walucie te itemki poskupowali). Były pomysły o bocie targowym, o limicie itemków w plecaku etc. ale pierwszy raczej ciężki do zaadaptowania i ma wiele wad, a drugi dość kontrowersyjny;

- No i na koniec oczywiście WIDEŁKI -  według mnie i wielu osób nie jest to dobra rzecz. Wolny rynek jest najlepszym rozwiązaniem.  Ktoś wystawi drogo? Zaraz znajdzie się ktoś kto wystawi taniej. Taki rynek sam siebie kontroluje. Sam ustala ceny. Zepsuły one targ, który jest jednym z najważniejszych elementów gry.
Więc ciężko tu wyodrębnić jedną główną przyczynę. Szczerze myślę, że jest jedno rozwiązanie względnie mające sens i jeszcze jedno ale totalnie ryzykowne, kontrowersyjne i szczerze według mnie tragiczne. (Posłużę się tu przykładami od znajomego który fajnie mi ten temat rozjaśnił Big Grin)
Zacznę od drugiego, mianowicie restart gry. Znajdą się ludzie , którzy uznają że targ jest już praktycznie nie do naprawy. Co prawda zniweluje to do zera przewagę między nowymi a doświadczonymi graczami aczkolwiek praktycznie każdy a szczególnie ludzie którzy parę lat pracowali na to co mają zrezygnowali by kompletnie z gry a zbyt dużo nowych graczy by to nie przyniosło. 
Drugie względnie mające sens rozwiązanie to USUNIĘCIE WIDEŁEK LUB MEDIAN I STWORZENIE WOLNEGO RYNKU. Taki rynek sam ustali ceny i wydaje mi się fajnym rozwiązaniem (które oczywiście niekoniecznie musi coś dać ale jest szansa). 

Jeśli nie któreś z tych rozwiązań to ja już naprawdę nie wiem co mogłoby pomóc tej grze. Pozdrawiam
P. S. jestem dość świeży jeśli chodzi o targ więc bez hejtu.
(22.02.2022, 01:35 PM)Sphinx25 napisał(a): I ty mi piszesz że to są bzdury?
To co wcześniej napisałeś to są bzdury. Tak jak i ja nie rozwinąłem wcześniej swojej wiadomości tak zrobiłęś to Ty. Stąd taka ocena w obydwu przypadkach.

(22.02.2022, 01:35 PM)Sphinx25 napisał(a): "Biorąc pod uwagę jak obecnie skonstruowane są zadania codzienne - do wykonania niektórych akcji gracz doświadczony użyje tyle samo oaków co nowy gracz. Tyle że, nagrodę będzie miał za tę akcję znacznie większą od gracza nowego. Między innymi to bardziej pogłębia tę przepaść o której pisałem wcześniej."
-tej części twojej wypowiedzi nie rozumiem, wyjaśnij dlaczego gracz z większym stażem miałby otrzymać większą nagrodę w tym samym zadaniu niż gracz z mniejszym stażem

Ponieważ tak jest przygotowany system zadań codziennych. Przykład akcji "Znajdź pokemony o 2 typach".
Gracz na początkowych poziomach dostaje do znalezienia 2 razy takiego pokemona. Gracz na najwyższym poziomie dostaje do znalezienia 6 razy takiego pokemona.
Obaj aby wykonać tę akcję muszą wykorzystać wyłącznie 1 Napój Dr Oaka (nie rozdrabniam się na faktycznie wykorzystane PA). Jednak gracz na najwyższym poziomie dostaje nagrodę 3 razy większą od gracza na niższym poziomie. Takie zachowania są w kilku akcjach...

(22.02.2022, 03:28 PM)dubiel999 napisał(a): - Nielimitowane zadania Elma - żeby kupić teraz PH to trzeba cudu, ponieważ graczom się po prostu nie opłaca sprzedawać PH po oficjalnym przeliczniku 1:12, gdy z zadań elma mogą wykręcić dużo większe liczby. Oczywiście cofnięcie tej zmiany nic by nie poradziło (i miałoby więcej złych skutków i korzyści ale o tym Sphinx przed chwilą pisał więc nie będę się powtarzał), gdyż są inne jeszcze inne kwestie które mają większy wpływ na sytuację ale o tym zaraz;

Dlaczego cofnięcie tego nic by nie poradziło? Skoro to jest jedna z przyczyn dlaczego tak teraz targ wygląda, to cofnięcie tej zmiany powinno chociaż stopniowo złagodzić skutki jakie będą w przyszłości.


(22.02.2022, 03:28 PM)dubiel999 napisał(a): - No i na koniec oczywiście WIDEŁKI -  według mnie i wielu osób nie jest to dobra rzecz. Wolny rynek jest najlepszym rozwiązaniem.  Ktoś wystawi drogo? Zaraz znajdzie się ktoś kto wystawi taniej. Taki rynek sam siebie kontroluje. Sam ustala ceny. Zepsuły one targ, który jest jednym z najważniejszych elementów gry.

Drugie względnie mające sens rozwiązanie to USUNIĘCIE WIDEŁEK LUB MEDIAN I STWORZENIE WOLNEGO RYNKU. Taki rynek sam ustali ceny i wydaje mi się fajnym rozwiązaniem (które oczywiście niekoniecznie musi coś dać ale jest szansa). 

- Gracze, jak to ich Alex nazwał "Wieloryby", którzy skupują itemki za Yeny i sprzedają za PH, a teraz trzymają te tysiące itemów w plecaku, bo nie opłaca im się ich sprzedawać ani za PH (bo nikt nie kupuje i rynek jest przesycony itemami za PH, którego zaczyna brakować), ani za Yeny (bo w tej walucie te itemki poskupowali). Były pomysły o bocie targowym, o limicie itemków w plecaku etc. ale pierwszy raczej ciężki do zaadaptowania i ma wiele wad, a drugi dość kontrowersyjny;

Celowo zamieniłem miejscami Twoje dwa podpunkty. W pierwszym piszesz "Osoba A wystawi za drogo? Znajdzie się osoba B która wystawi taniej".
I tutaj przejdźmy do drugiego punktu. Jeżeli znajdzie się taka osoba A co wystawi taniej, to skupi to osoba B i wystawi znowu po swojej cenie.

Jednakże też jesteśmy za tym aby zdjąć bądź poluzować widełki.
Poruszono kilka wątków i … każdy ma rację, gdyż to są możliwe scenariusze.
Fajnie, że dostrzegacie problem, to już jest coś, teraz rozwiązanie …

Zagrożenia:
- zdjęcie przelicznika 1:12 może spowodować oferty na pH gracz per gracz, spowodować to może spadek popytu przez niektórych na pH za pln (jest to wątpliwe przy ciekawej ofercie Elma przelicznik sprzedaży musiał by być kosmos)
- zdjęcie widełek targu może spowodować wysyp ofert za y na początku w kosmicznych cenach, wielu graczy posiada duże ilości i może chcieć wykorzystać powrót do równowagi.
- trudne (nierealne) będzie utrzymanie przelicznika na przedmiotach przy uwolnieniu targu

Zrozumiałem jakąś wypowiedź Alexa, że jedni nie mają się bogacić kosztem drugich lub (nie za bardzo), i część wypowiedzi była dostosowana pod takie wytyczne.

Sphinx podważył takie założenie, też się z nim nie zgadzałem ale chciałem omówić i skłonić do dyskusji.

Pisałem kilka razy, że wolny rynek jest najlepszą z opcji podaż/popyt z ręcznym sterowaniem dropu w dziczy/sklepik za pH.
Należy patrzeć długofalowo gracz co ma 2k kropel wrzuci je na targ:
- da wysoką cenę będzie to ciekawostka na targu przy braku ofert ktoś kupi sporadycznie
- pojawią się tańsze oferty one zyskają, im więcej ofert tym cena powinna spadać
- gdy cena będzie atrakcyjna lub ktoś potrzebuje może być wykupiona najniższa/e oferta/y

Gracze mają duże ilości: kropel, nakrętek, sitrus berry są itm związane z ewentami które obfitowały w te przedmioty a przezorni gromadzili je ze znajomością że będą potrzebne lub po ewencie cena wzrośnie ze wzrostem zapotrzebowania.

Gracz co klikał ceny spadały podaż rosła ceny spadały, ktoś szybko miał y ale mała kwote później często kupował przepłacając (raczej płacąc aktualna wartosc)

Gracz klikał kupował miał za co i długofalowo myślał ma zarobek większy w dłuższej perspektywie

Gracz co zaczął klikac po takim piku itm i nie ma itm wbijał na wysokie ceny i spowalniało to jego rozwój, ale znów klikając mógł znalezc drogi itm i zarobic więcej

Rozważałem jeszcze kontrowersyjny pomysł, ale nie myslalem nad skutkami:
Płatność pH tylko w sklepiku pH z możliwością sprzedaży przedmiotow tylko za y w grze, odejdą przeliczniki miedzy graczami związane z walutami. Nie znam wpływu na zainteresowanie graczy pH za pln, jednak są instrumenty pozwalające uatrakcyjnić takie rozwiązanie dobry przelicznik pH na itmy do gry w y na targu oraz wersja dynamit nie znam założeń redków na wprowadzenie ub, legend za pH/pln do gry.

Wprowadzenie dużej ilosci „łatwo” dostępnej ilosci y w grze spowodowało spadek ich wartosci.
Legendy liczone w dziesiątkach kkky (z marzą handlarza) lub taka wycena graczy, problem ze sprzedażą dobrze i wysoko trenowanego pokemona w kkky.
Propozycja redukcji depozytów z kkky na uczciwa opcje raczej poka niż itm.

Uczciwość , wiarygodność i ciągłość działań:

- fajnie ze staracie się wprowadzić galar marketingowo fajerwerki a za chwile kapiszon ze zmianą terminu.
Termin roboczy data x mogący ulec zmianie termin gwarantowany y, pewny na 100%
- prehistoryczny aerodactyl pokedex:„ Pokemona tego można zdobyć ożywiając go z 6 części skamieliny.” ludzie poświęcili czas na 6 ewentow by uzyskać coś unikalnego nie koniecznie najlepszego, a po pewnym czasie oferta w sklepiku eventowym. Niesmak pozostaje …
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2022, 07:21 PM przez Crisss.)
(22.02.2022, 06:40 PM)Crisss napisał(a): - zdjęcie widełek targu może spowodować wysyp ofert za y na początku w kosmicznych cenach, wielu graczy posiada duże ilości i może chcieć wykorzystać powrót do równowagi.
- trudne (nierealne) będzie utrzymanie przelicznika na przedmiotach przy uwolnieniu targu

Crisss, w zdecydowanej większości gadasz z sensem, aczkolwiek odniosę się najpierw do tego pierwszego myślnika. 
Admini gry mają dostęp do drop rate'u, a więc modyfikując go u poszczególnych itemów, mogą poniekąd wpływać na sytuację targową Big Grin 
Myślę, że kluczem do rozwiązania problemów jest zdjęcie widełek oraz praca zespołu nad odpowiednim ustalaniem drop rate'u. Co do drugiego myślnika logicznym rozwiązaniem byłoby to co napisałeś później, czyli płatność PH tylko w sklepiku. Ale ten pomysł jest jak mówiłeś mocno kontrowersyjny i ma jedno dość znaczne niedociągnięcie, którego nie widzę rozwiązania - co wtedy z klikaniem za PH? Wielu graczy z tego czerpie sporą część zysków.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2022, 08:29 PM przez dubiel999.)
Poruszyłem wątek o którym piszesz jako potężne narzędzie:

„ Pisałem kilka razy, że wolny rynek jest najlepszą z opcji podaż/popyt z ręcznym sterowaniem dropu w dziczy/sklepik za pH.”

Opcję klikania za PH zostawił bym z dwóch powodów:
- gracze klikają za pH i są opłacalne elmy w takim rozwiązaniu
- redki mają pln na własne zaangażowanie i ponoszone koszty

O ewentualnym usunięciu pH z targu pisałem w kontekście trudnych do zachowania przeliczników, chociaż zdjecie przeliczników zlikwiduje problem kursu, może pozostać jedynie problem ofert tylko w pH.
Owszem Crisss co do wolnego rynku masz rację.
Tylko że wiesz, większość osób klika za PH kupując je za Yeny, a założę się że tylko nieliczni kupują PH do klikania za PLN. No i oczywiście zdjęcie przeliczników też zeskutkuje tym że PH znów będzie chodziło po horrendalnych stawkach typu 1:20.
Brałem to pod uwagę z różnych punktów widzenia…
Kto chce kupi pH za pln,
Przelicznik tu się kłaniają inne kwestie już poruszałem je:
- np masz poka do Samsona sh złapiesz i wpada pok za 200kky plus hodo plus itm po drodze plus elm jaki masz przelicznik?? Dodaj proby i team x masz kosmos 1:40??
- stawka dla osób kupujących za pln to kwestia przeliczenia co dla tego gracza to jest warte

Lepsze oferty 1:30 niż szukanie ofert kupię pH każda ilosc 1:12…
Tak jest opcja że ktoś się dogada …

Przyjmujesz Samsona ekspert oddaj poka 200kky jakie masz opcje masz/znalezc/kupic
Opcja kupic kupujesz za 180kky robisz zadanie na poku jesteś 20kky na plus reszta z klikania i nagroda za zadanie lub pomijasz…
Złap 2poki 200kky, lub inne kombinacje… dlatego pisałem o przyroście y do pH i czynniku powodującym wzrost przelicznika oraz wzrost y przez co traci y wartosc i ceny idą w kkky
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2022, 09:29 PM przez Crisss.)
No no no wygląda na to że chyba rozwiązaliśmy problem targu tylko teraz trzeba sprawić aby czerwoni to przeczytali Tongue
Admini, myślę że zdjęcie widełek i kontrola drop rate jest na razie jednym z lepszych rozwiązań, ale wiem że nie jest to łatwe zadanie, a przed wami jest Galar i duży event więc chyba ciężko byłoby to wprowadzić w najbliższym czasie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2022, 09:32 PM przez dubiel999.)
Pytanie co będzie w galar nie znam się, teoretycznie klikanie powinno być większe, nowe pokemony droższe dopóki nie pojawi się ich więcej… wejdzie nowy oak i kto wie co jeszcze… teoretycznie będzie co robic może nie zabrzmi to popularnie ale duzy ewent robił bym 3-5 miesięcy może (3) po galar by dwa ciekawe wydarzenia się nie sumowały i nie konsumowały efektu woow tylko na dłużej zapewniły atrakcyjność gry… ale to rada z praktyki starego człowieka Smile
(22.02.2022, 10:11 PM)Crisss napisał(a): Pytanie co będzie w galar nie znam się, teoretycznie klikanie powinno być większe, nowe pokemony droższe dopóki nie pojawi się ich więcej… wejdzie nowy oak i kto wie co jeszcze… teoretycznie będzie co robic może nie zabrzmi to popularnie ale duzy ewent robił bym 3-5 miesięcy może (3) po galar by dwa ciekawe wydarzenia się nie sumowały i nie konsumowały efektu woow tylko na dłużej zapewniły atrakcyjność gry… ale to rada z praktyki starego człowieka Smile
Też się zgadzam że duży event tak 3mieśki po galar conajmniej



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości