Reanimacja gry

58 Odpowiedzi, 16075 Wyświetleń

(11.10.2023, 10:12 PM)Alex napisał(a): Tak czułem, że ten temat w końcu powstanie Smile
Rzeczywiście muszę przyznać Wam rację, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy w grze dzieje się mniej niż zwykle. Z pewnością najbardziej odczuwalny jest dla Was brak dużych eventów. Prawda jest taka, że ich przygotowanie pochłania ogromną ilość czasu i energii. Ostatnie eventy stały się absurdalnie duże. 4 poziomy trudności, każdy po 30 zadań + poboczne, lokacyjne i zagadki gdzie zagadki potrafiły mieć po kilkanaście różnych wariantów żeby było trudnie - to daje nam ponad 150 zadań do przygotowania na wydarzenie które trwa tydzień. Do tego 3-4 lokacje, nowe pokemony, przedmioty, sklepik, nagrody rankingowe. To tak jakbyśmy robili aktualizację z nowym małym regionem i po tygodniu ją kasowali Big Grin
Zarówno ja jak i hRs normalnie pracujemy na etacie i po takiej aktualizacji potrzebujemy solidnej przerwy, żeby znowu nabrać ochoty na rozwój gry po godzinach.

Chcielibyśmy w jakiś sposób zmienić formę tych eventów, aby część prac dało się zautomatyzować i zaoszczędzony czas poświęcić właśnie na rozwój i marketing gry. Jeszcze przed wakacjami zaczęliśmy pracę nad rozwiązaniem, które miałoby nam to ułatwić, lecz przez wakacje, pracę i obowiązki rodzinne nie udało się jeszcze tego rozwiązania dokończyć dlatego jedyne atrakcje jakie były to Mini-eventy i legendarna loteria. Sam nie czuję się z tym dobrze jak wygląda obecna sytuacja z eventami, ale też nie zamierzam wydawać kolejnego eventu w takiej formie jak do tej pory.

Zgadzam się również z @zakuafk. Eventy i aktualizacje są istotne, ale to nie one sprawią, że przybędzie graczy, na chacie będzie większy ruch czy na targu lepiej będą schodzić oferty. Musimy mocniej zająć się marketingiem gry bo gra sama w sobie ma już bardzo dużo treści i dla nowego gracza duże eventy nie są aż tak potrzebne. Jeśli chodzi o regulamin to sam też to widzę, że po latach dopisywania kolejnych zasad mających zapobiegać sytuacjom, które w grze się wydarzyły stał się on bardzo skomplikowany i rygorystyczny.

Co do naszej obecności w grze i na chacie no to przyznaję że jest słabo. Zwyczajnie jak już siadam do gry to poprawiam błędy, odpisuje na wiadomości, popracuje trochę nad aktualizacją i tyle. Zwykle po prostu mam do zrobienia ważniejsze rzeczy niż spędzanie czasu na chacie. Wiem, że źle robię że tam nie zaglądam i sam też chciałbym to zmienić żeby mieć z wami lepszy kontakt. 

W waszych wiadomościach powtarzają się następujące propozycje:
1. Więcej dużych eventów. 
Tak jak pisałem wyżej, nie chcę wydawać kolejnego eventu w takiej formie jak robiliśmy to do tej pory. Musimy zaprojektować nową formę i maksymalnie ją zautomatyzować. Do tego czasu będziecie musieli zadowolić się mini-eventami. Na pocieszenie mogę napisać, że prace już nad tym trwają od jakiegoś czasu. Prace te nie są super intensywne ale są Tongue

2. Regularne mini-eventy co 2-3 tygodnie 
Tutaj temat jest trochę łatwiejszy bo mamy już taką paczkę mini-eventów, którą po prostu musimy raz na jakiś czas uruchomić. Moja propozycja jest taka żeby mini-event odbywał się w równych odstępach co 3 tygodnie. Możemy nawet przygotować zakładkę z planem takich wydarzeń i zautomatyzować proces ich uruchamiania. Po ukończeniu narzędzia z punktu 1. będziemy je mogli wykorzystać też do tworzenia nowych mini-eventów.

3. Nagrody za zadania stowarzyszeń 
Tutaj ciężko mi się wypowiedzieć, ponieważ hRs tworzył te zadania, a ja dawno tam nie zaglądałem. Z pewnością nagrody wymagają aktualizacji jeśli od dawna nie były zmieniane, ale jest to temat który najpierw sam muszę zbadać.

4. Turnieje stowarzyszeń
Ten projekt mam nawet na swojej liście todo. Jest to dosyć duża i skomplikowana rzecz, ale z pewnością byłaby sporą atrakcją w grze i chciałbym to wprowadzić. Jak uporamy się z eventami to weźmiemy się i za to.

5. Zmiana przelicznika PH
Nie chcemy obecnie zmieniać tego przelicznika. Naszym zdaniem sytuacja tego nie wymaga.

6. Reset kont
Myślę że moglibyśmy przywrócić resety, ale na pewno nie w takiej formie jak kiedyś, gdy na zresetowane konto trafiały całe zakupione podczas rozgrywki PH. Po resecie otrzymywalibyście zupełnie czyste konto tak jakbyście je dopiero co zarejestrowali. 

7. Zmiany w turnieju juniorów
Zmiany w turniejach juniorów mam zaplanowane. Jakiś czas temu zaktualizowałem trochę zwykłe turnieje. Na turnieje juniorów tez przyjdzie pora.

Od siebie jeszcze dorzucam kilka pomysłów, które mogą poprawić frekwencję w grze:
8. System poleconych który już dawno miał być. Sprawiłby że zapraszanie graczy by się opłacało oraz dołączanie z linków polecających dawałoby bonusy na start.

9. Mailing który też już dawno miał być, a który mógłby sprawić że zalogują się osoby które na jakiś czas o grze zapomniały.

10. Po wydaniu aktualizacji wyzwań czasowych i dodaniu nowych bonusów zapowiadałem, że będą codzienne wydarzenia z różnymi bonusami. Też chciałbym to w końcu dodać i nawet ostatnio jest w tym temacie mały postęp.

Najwięcej krzywdy grze wyrządziło brak dobrej reklamy i prowadzenia fanpage gry. W obecnych czasach, jeśli coś ma fajnie śmigać dobrze jest utrzymywać się na socialach z regularnymi postami, pozycjonowaniem i hasztagami. Zdecydowanie trzeba coś zacząć działać na FB i twitterze, tak na start, później można pomyśleć o TikToku, w którym udział mogłaby brać cała społeczność gry, dosyłając swoje tiktoki do publikacji Tongue Zwiększy to na pewno świadomość o grze potencjalnych nowych graczy, do których dojdą te reklamy i może przyciągnie ich uwagę. Im większe będzie zainteresowanie na stronie tym zasięg postów będzie się poszerzał, głupie podbicie posta za 10zł daje dotarcie do ponad 2000 osób przy dobrym pozycjonowaniu posta. Poza tym bardziej estetyczny fanpage wpłynie pozytywnie na kształtowanie wizerunku gry poza nią w strefie social mediów (zdecydowanie trzeba zmienić te profilowe i zdjęcie w tle, na głupiej canvie da się wszystko ogarnąć w 5minut Smile ). Dodatkowo chciałbym dodać, że fanpage to miejsce gdzie gracze powinni czuć się swobodnie i wymieniać się spostrzeżeniami na temat gry, brać czynny udział w jej życiu, jeśli ma to iść w jakimś stopniu do przodu (chyba wolimy widzieć 1000 osób online, a nie 100). 
Reklama i prowadzenie socialów to obecnie podstawa by gra nie podupadła jeszcze bardziej. Wejdzie więcej ludzi, zrobi się większy ruch i można dalej myśleć o kolejnych zmianach. Do następnego!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.10.2023, 12:35 PM przez Ghostwriter.)
Robienie dużych eventów jest czasochłonne, a wgrywanie je do testowania jest jeszcze bardziej czasochłonne w tym wykrywanie błędów w zadaniach eventowych, zmienianie niektórych przedmiotów do zadań itd. itp. Oczywiście ciężką pracą opłacało się tworzyć takie duże eventy, nie każdemu można dogodzić w tej kwestii i wiemy o tym doskonale.
Jeśli chodzi o zwiększenie nagród za zadania stowarzyszeniowych - jestem za, to dawno powinno było wejść akurat. W tym zmiana dropów w skrzyni stowarzyszenia na bardziej korzystniejsze, a nie typu mikstura przywiązania (meh).
Dotyczące przelicznika PH nie wypowiem się, ale tak rzadziej można kupić PH w gierce gdzie nic się nie dzieje poza mini eventami. A klikanie poza mini eventami czy dużymi eventami jest monotonne, potrzebujemy czegoś nowego do gry, a nie oklepane typu walki 1v1 czy liga.
Prowadząc fanpage Pokewars przez X czasu miałem zabawę z tym, a największą frajdą mi sprawiało robienie trudnych wykreślanek czy tam cyfry od 1 do 100 taki labirynt. Niektóre były łatwe, niektóre trudniejsze. Przez lato nie było sensu dawać konkursów, bo wtedy było mało graczy. Zdecydowanie wolę rzucić najwięcej konkursów w okresie jesienno-zimowym gdzie najwięcej ludzi spędza minimalnie czas przed komputerem przez pogodę. Jeśli chodzi o dobrą reklamę Pokewars, było takich kilka, ale odstraszano je widząc, że gierka już ma swoje lata. Raczej nie wrócimy do czasu kiedy było 1400 online, a na pewno być może do 200-300 online, a cudem 400. Ale to już kwestia czerwonych co zrobią z tą grą.
W 1400 osób to już tu nikt nie celuje ale takie 200-300 nie w czasie eventu to było coś pięknego już. Teraz wbijając na gierkę widzę liczby 50-60, w szczycie lekko ponad 100. No to są dramatyczne wyniki. Po założeniu tematu na PW pisałem z wieloma graczami, którzy się odezwali, widać fajny ten odzew tutaj w tym temacie. To świadczy o tym, ze jednak są ludzie, którym zależy na tej grze, tylko po prostu potrzebują bodzcow.

Musimy od czegoś zacząć. Są zmiany, której nie wymagają dużego zaangażowania czerwonych, a sporo zmienia. Warto zacząć od zmian w skrzyniach stow. Alex sprawdź PW draniu, osobiście mogę się skrzynkami zająć. Zrobimy szansę na dobre nagrody i tym aktywizujemy graczy tych może bardziej doświadczonych. Kolejny ruch to coś dla graczy nowych.
Wspomniano o dodaniu poradnika Walentego do pokedexu - super pomysł. To pozwoli rozwinąć skrzydła nowym graczom. Do tego system poleceń i ktoś znający się na socjalach i mamy jakis początek.
mini eventy dadzą więcej atrakcji niż ciągłe klikanie w lokacjach bez celu
Mini event… klikanie w lokacji za zwiększonym expem i po marne nagrody w rankingu… z doskoku klikam ale nie zachęci mnie to do klikania może kilka oakow więcej zużyję piszę o tym z mojego poziomu…
Mini event to naklejanie plastra na ranę cięta po maczecie.
Ale zrobienie dużych eventów też nie rozwiąże problemu bo żaden gracz który odszedł nie będzie świadomy tego że "hej wracaj do gry bo event się pojawił" i tak samo wygląda sytuacja dla przyszłych graczy. Niektórzy mają wrażenie że event=powrót kilkuset graczy a to błędne myślenie.
Przede wszystkim potrzebny jest marketing gry poza grą czyli: Rozbudowanie/stworzenie sociali na fb/instagram/tik tok oraz you tube. Ja jestem w stanie podjąć się tego albo niech zrobi to osoba która otrzyma rangę bo rekrutacja otwarta. Do tego zainwestować w reklamy chociażby w takiej grze jak Margonem która dziennie ma kilkaset rejestracji a reklama nie była taka droga ( nie wiem jak teraz) albo reklamy na samych socialach, niech się wyświetla danej grupie wiekowej aby zachęcić do rejestracji.
Administracja już kombinuje nad systemem eventów więc ten temat możemy odłożyć na bok i zajmijmy się resztą problemów.
(15.10.2023, 10:24 AM)Szkicownik napisał(a): Ale zrobienie dużych eventów też nie rozwiąże problemu bo żaden gracz który odszedł nie będzie świadomy tego że "hej wracaj do gry bo event się pojawił" i tak samo wygląda sytuacja dla przyszłych graczy. Niektórzy mają wrażenie że event=powrót kilkuset graczy a to błędne myślenie.
Przede wszystkim potrzebny jest marketing gry poza grą czyli: Rozbudowanie/stworzenie sociali na fb/instagram/tik tok oraz you tube. Ja jestem w stanie podjąć się tego albo niech zrobi to osoba która otrzyma rangę bo rekrutacja otwarta. Do tego zainwestować w reklamy chociażby w takiej grze jak Margonem która dziennie ma kilkaset rejestracji a reklama nie była taka droga ( nie wiem jak teraz) albo reklamy na samych socialach, niech się wyświetla danej grupie wiekowej aby zachęcić do rejestracji.
Administracja już kombinuje nad systemem eventów więc ten temat możemy odłożyć na bok i zajmijmy się resztą problemów.
Powinni pojsc z duchem czasu, reklama na facebooku do kogo ma byc kierowana? Coraz mniej osob korzysta z tego socjala więc tutaj nie marnowałbym czasu na próbe zrobienia czegokolwiek. Tiktok uderza w młodych odbiorców, instagram zaś nie wiem jak by miala tam wygladac reklama bo stworzyc konto i dodawac codziennie zdj pokemona czy coś to jaki to fanbase zbierze? Sam nie wiem, mam jakies mieszane uczucia co do tego. Youtube z kolei ma szanse sie przebic po dłuższym czasie, bo poczatkowo beda wchodzi tylko osoby które znają warsy. Myslę, że najlepiej bedzie uderzyc w młodych odbiorców. Pomyślicie pewnie dlaczego. Jest wielka szansa ze 'dzieciak' powie rodzicom że gra w taka i taka gra, pokaże a noż rodzic był fanem pokemonow i zechce zalozyc konto by miec oko na swoją pocieche. Może mysle za bardzo do przodu. Fajna opcja też aplikacja w sklepie google play na telefony Wink
@up
Instagram, przykładowo jak masz w takim margonem, też przeglądarkowej grze polskiej:
https://www.instagram.com/margonem_mmorpg/
Ładnie to wygląda, są różne eventy tam a także zawsze można byłoby nagradzać graczy za jakieś ciekawe oznaczenia jak i różnego rodzaju konkursy np. plastyczne prosić by zamiast wysyłali na pv w grze czy na forum, aby wrzucili na swój profil ig i tam oznaczyli profil PW a najlepsze prace opublikowane byłyby właśnie na fanpage.

Facebook piszesz do kogo ma być kierowane? XD akurat fb ma rozbudowaną opcje reklamy gdzie możesz wybrać docelowy wiek odbiorcy. Kto przegląda fb na telefonie ten baardzo często spotyka pewnie reklamy gier na telefon do pobrania więc i na tę by się "nadział" Przynajmniej raz dziennie pewnie każdy wchodzi na fb przescrollować co u znajomych więc nie możesz pisać że coraz mniej osób korzysta z fb bo to nadal największy social bo na jakiegoś twittera czy reddita nie ma co nawet obstawiać.

TikTok to wiadomka, spamując storki jak chociaż jeden wybije się na główną to będzie niezły sukces.

Youtube raczej myślałem bardziej w celu zbudowania i utrzymania swojego fanbase bo ciężko się przebić do nowych z takim kontentem ale i tak można. Swego czasu ŚliwaBRD streamował na yt ale wątpie by przyciągał dużą społeczność a też nie chciałbym by kiedy jakaś kontrowersja wybuchła na streamera to żeby rykoszetem gra oberwała. Ale np. Omówienia eventów, tutoriale czy wywiady nawet pisane/ poradniki różnego typu mogłyby się znaleźć, chociaż i tak na shortsach trzeba byłoby się bardziej skupić.

Akurat to że dzieci to najlepszy target to wiadomo nawet nie ze względu na rodziców. Często widzę nawet 7-10 latki w jakiś plecakach czy koszulkach z pokemon i widać że są fanami serii i wcale się nie dziwię bo to jedno z anime które można ze spokojną głową puścić dziecku, teraz jest też jakieś boom bo i w sklepach z zabawkami są pokemony czy nawet te actimele co były jeszcze niedawno z poków i się u mnie w mieście rozeszły tak że po 3 dniach w żadnym z 2 marketów nie było.
Wiadomo teraz jest już trochę późno na reklamy po 11 latach gry. I kto był fanem i wpisał "pokemon gra na przeglądarke" to już ograł Warsy ale można powalczyć o nowe pokolenie.

Co do IG to często jeżdżąc autobusem w godzinach szkolnych zauważyłem że co druga młoda osoba wchodzi na instagram i scrolluje co się dzieje więc reklama tam też w jakimś stopniu mogłaby oddać.

Pamiętam że takie Margonem miało opcję zakupu reklamy na stronie głównej i to były małe pieniądze bo tygodniowo z 20zł wychodziło chyba a dodam że np. na ten moment online graczy ma 4.5k a rekord to nawet 17k gdzie to jest przeglądarkowa polska gra więc robi wrażenie, zarejestrowanych w ciągu 24h- 285 osób. Więc dalej byłaby to niezła opcja na pozyskanie graczy o ile jeszcze jest możliwość w niskiej cenie zareklamować PW.

Może też jakiś merch? Ja bym chętnie pochodził w jakiejś bluzie z logiem Warsów o ile bluza nie byłaby zbyt dziecinna i sensowną grafikę by miała.
Plan jest taki że dalej będziemy pracowali nad ważnymi tematami czyli automatyzacja mini-eventów i duże eventy. W międzyczasie wprowadzamy wszystkie mniejsze zmiany i poprawki, które dla społeczności mają duże znaczenia jak na przykład nagrody za zadania stowarzyszeń.

Jeśli chodzi o marketing gry:
1. Na Facebook mieliśmy reklamy od lat. Zauważyliśmy, że od jakiegoś czasu ich skuteczność drastycznie spadła dlatego zupełnie z nich zrezygnowaliśmy. Idzie zima co jest dobrym czasem na reklamowanie gry i planuję dać jeszcze jedną szansę facebookowi, ale raczej nadzieje pokładam w innych platformach lub sposobach na reklamę.

2. TikTok. Przed wakacjami robiliśmy próby z reklamą na tej platformie i wyniki były całkiem niezłe. Potem z braku czasu nie wrzucaliśmy więcej reklam ale na pewno teraz będę chciał mocniej wejść w ten kanał reklamowy. Targetować można je w ten sam sposób co na Facebook więc daje nam to sporo możliwości.

3. YouTube. Myślę że warto spróbować podjąć pracę z youtuberami. W przeszłości próbowaliśmy i ostatecznie nic z tego nie wyszło. Może teraz się uda Tongue

4. Reklama na stronach z recenzjami i artykułami na temat gier. Jest kilka polskich dużych stron z artykułami i rankingami na temat gier przeglądarkowych. Myślę że warto się z nimi skontaktować.

5. Kiedyś mieliśmy w grze coś takiego jak darmowe konto premium za wrzucenie 10 reklam gry na fora. Dziś pewnie taka forma reklamy by się nie udała, ale wszystko sprowadza się do tego, żeby naszej społeczności graczy opłacało się polecać grę. Musimy w końcu przerobić istniejący system poleceń.

6. Mailing. Chcielibyśmy wysyłać maile przy okazji większych aktualizacji i zapowiedzi eventów. Poza tym myślę że fajnym pomysłem jest wysłanie maila nowemu graczowi, który założył konto, pograł chwilę i zapomniał o grze. Wiem że taka przypominajka może sprawić że wróci na stałe. Oczywiście wysyłka byłaby tylko do osób, które wyraziły na to zgodę.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości